• Αναζήτηση
  • Η μεγάλη μάχη της προπαγάνδας

    Σε πλήρη εξέλιξη είναι ο πόλεμος προπαγάνδας μεταξύ κυβέρνησης και Νέας Δημοκρατίας, με το Μέγαρο Μαξίμου και τον ΣΥΡΙΖΑ να δίνουν μεγάλη μάχη για να περάσει το κυβερνητικό αφήγημα.

    Σε πλήρη εξέλιξη είναι ο πόλεμος προπαγάνδας μεταξύ κυβέρνησης και Νέας Δημοκρατίας, με το Μέγαρο Μαξίμου και τον ΣΥΡΙΖΑ να δίνουν μεγάλη μάχη για να περάσει το κυβερνητικό αφήγημα. Μετά την εμφάνιση του Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ, δημοσιοποιήθηκε  έρευνα της εταιρείας Common View που παρουσίαζε την αξιωματική αντιπολίτευση να προηγείται με τρεις μονάδες (27% έναντι 24%) του ΣΥΡΙΖΑ. Η μέτρηση αυτή προβλήθηκε αρχικά σε site νέου σχετικά μιντιακού ομίλου και αμέσως έγινε αναπαραγωγή από όλα τα φιλοκυβερνητικά δίκτυα  προκαλώντας την οργή της ΝΔ.
    Ταυτόχρονα από το Μέγαρο Μαξίμου δόθηκε σήμα για ανατροπή των μέχρι εκείνη τη στιγμή στοιχείων που έδιναν άλλες μετρήσεις που εμφάνιζαν υπεροχή της ΝΔ. Η επιλογή από το Πρωθυπουργικό Γραφείο ήταν σαφής: «Καταρρέει το αφήγημα της ΝΔ». Μάλιστα εστάλη και non paper με στοιχεία από τη μέτρηση της Common View, για την οποία η ΝΔ  έστειλε ερώτημα στο ΕΣΡ για να διαπιστωθεί η ταυτότητα της εταιρείας.
    Η απάντηση του ΕΣΡ
    Η αξιωματική αντιπολίτευση υποστηρίζει ότι το ΕΣΡ απάντησε πως η συγκεκριμένη εταιρεία δεν είναι καταχωρισμένη στα μητρώα του. Την ίδια στιγμή η ΝΔ επιμένει ότι η εταιρεία – όπως προκύπτει και από το ιστολόγιό της – δεν έχει διεύθυνση ούτε τηλέφωνο επικοινωνίας, αλλά μόνο δύο emails. Παράλληλα, η «Ομάδα Αλήθειας», ένα παράλληλο όργανο της «γαλάζιας προπαγάνδας», μετέδωσε ότι πίσω από τη συγκεκριμένη εταιρεία είναι στενός συνεργάτης του υπουργού Επικρατείας Χριστόφορου Βερναρδάκη.
    Προτού εμφανιστεί η Common View, τα ΜΜΕ, blogs και sites που στηρίζουν ΣΥΡΙΖΑ αναπαρήγαγαν δημοσκοπήσεις της εταιρείας Bridging Europe που δεν ήταν μέλος του Συλλόγου Εταιρειών Δημοσκοπήσεων και Ερευνας Αγοράς , δεν είχε ελληνική διεύθυνση, αλλά εμφάνιζε τηλέφωνο με έδρα το Λουξεμβούργο. «Είναι προφανές ότι η απελπισία του ΣΥΡΙΖΑ τούς οδηγεί σε αξιοθρήνητες μεθοδεύσεις» μεταδίδεται από τη ΝΔ, με τον ΣΥΡΙΖΑ να ανταπαντά: «Αναμένουμε με αγωνία τον ΣΚΑΪ και τη δημοσκόπηση του ΠΑΜΑΚ να μας διαψεύσουν».
    Οι «εκλεκτικές συγγένειες»
    Ωστόσο με την ιστορία της δημοσκόπησης αναδείχθηκαν και πάλι, σύμφωνα με στελέχη της ΝΔ, οι «εκλεκτικές συγγένειες» διαφόρων ΜΜΕ, sites και blogs με το πρωθυπουργικό επιτελείο και το Μέγαρο Μαξίμου. Η δημοσίευση της έρευνας, η οποία ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι κατά τη ΝΔ, έγινε από την ιστοσελίδα news247.gr του Δημήτρη Μάρη, που διατηρεί υπό την κατοχή του τα Huffington Post, sport24,  oneman κ.ά., ενώ είναι βασικός παράγοντας στοιχηματικής εταιρείας Stoiximan.gr. και «τρέχει» το «Εθνος» που εξαγοράστηκε από τον Ιβάν Σαββίδη.
    Η έρευνα έγινε «σημαία», πέρα από τα επίσημα κομματικά Μέσα, όπως π.χ. avgi.gr, stokokkino.gr, και από δορυφορικά Μέσα,left.gr, tvxs.gr (πνευματικό τέκνο του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Στέλιου Κούλογλου), periodista.gr, altsantiri.gr, koutipandoras.gr, documento.gr κ.ά.  
    Για τη ΝΔ ο κύκλος των ΜΜΕ που κατά καιρούς στηρίζουν την κυβέρνηση είναι πολύ μεγαλύτερος, ενώ στέκονται και σε ορισμένα δεξιά sites και blogs, όπως το olympia.gr που στηρίζει τον Πάνο Καμμένο και τους ΑΝΕΛ και στοχοποιεί όχι την καραμανλική ΝΔ, αλλά τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
    Και επειδή, όπως είχε πει με αφοπλιστική ειλικρίνεια πέρυσι τέτοια εποχή ο Στ. Κούλογλου, «φυσικά και είναι δουλειά της κυβέρνησης να έχει φιλικά προς αυτήν ΜΜΕ», σε αυτόν τον πόλεμο προπαγάνδας συμμετέχουν, όπως λένε στελέχη της ΝΔ, του ΠαΣοΚ και του Ποταμιού, και διάφορα ΜΜΕ με αποκλίνουσες ιδεολογικές καταβολές.
    Στη Βουλή η δημοσκόπηση
    Η δημοσκόπηση – «μαϊμού» κατά τη ΝΔ – έφθασε στη Βουλή με επίκαιρη ερώτηση της Αννας Ασημακοπούλου στον Νίκο Παππά. Η βουλευτής της ΝΔ κατηγόρησε το Μέγαρο Μαξίμου ότι χρησιμοποίησε τη συγκεκριμένη δημοσκόπηση για να δημιουργήσει εντυπώσεις ενώ δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Ηδη το ΕΣΡ μετά την επιστολή του Μιχάλη Μπεκίρη, διευθυντή του Πολιτικού Γραφείου του κ. Μητσοτάκη, σχημάτισε φάκελο για το θέμα της Common View. Ο υπουργός δεν απάντησε επί του συγκεκριμένου, όπως βέβαια δεν έχει τοποθετηθεί και ο Χρ. Βερναρδάκης για τον συνεργάτη του, το όνομα και το email του οποίου φαίνονται στην εταιρεία. Απλώς ο Ν. Παππάς συνέστησε υπομονή και ψυχραιμία στη ΝΔ.
    Η ΕΡΤ και το ΑΠΕ
    Μεγάλο θέμα κατά τη ΝΔ είναι και η κίνηση της ΕΡΤ να μεταδώσει τα αποτελέσματα της μέτρησης. Δεν είναι η πρώτη φορά που για την Common View προκαλείται θέμα. Είχε προκληθεί ένταση στις 10 Αυγούστου, όταν η εταιρεία δημοσιοποίησε έρευνα σύμφωνα με την οποία καταδεικνυόταν αλλαγή «σκηνικού» στη «δύσκολη» για την κυβέρνηση Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας. Μάλιστα, η έρευνα μεταδόθηκε από το ΑΠΕ και προκάλεσε την οργισμένη αντίδραση της ΝΔ, η οποία κατηγόρησε το πρακτορείο ότι «λειτουργεί μόνο ως φερέφωνο του Μεγάρου Μαξίμου».
    Την έρευνα φρόντισαν να προβάλουν όλα τα φιλοσυριζαίικα sites. Π.χ. το site neaselidanews (της εφημερίδας «Νέα Σελίδα» του Ηλία Λιβάνη) είχε τίτλο «Ολη η δημοσκόπηση – Ποιον θέλει να τρομοκρατήσει η ΝΔ; (μήπως τρομοκρατείται η ίδια;)». Επίσης το φιλικό προς τον Π. Καμμένο olympia έγραφε: «Ράπισμα στον Μητσοτάκη από το ΑΠΕ. Ιδού η δημοσκόπηση».

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Πολιτική