1ος Μαθητικός Διαγωνισμός Σχολικών Eφημερίδων

1ος Πανελλήνιος και Παγκύπριος
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Η ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

Η εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» και ο θεσμός των Μαθητικών Εφημερίδων που μέχρι σήμερα έχει προχωρήσει σε 47 εκδόσεις σε συνεργασία με τα σχολεία της Περιφέρειας προκηρύσσει έναν νεοσύστατο θεσμό, τον πρώτο (1ο) Μαθητικό Διαγωνισμό στον γραπτό λόγο με τη δημιουργία Σχολικών Εφημερίδων.

Ο Μαθητικός Διαγωνισμός απευθύνεται στα σχολεία όλης της Ελλάδας και της Κύπρου, αφορά μαθητές και μαθήτριες Λυκείου και θα ολοκληρωθεί στη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025. Οι συμμετέχοντες σε αυτόν μαθητές και μαθήτριες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους θα συντάξουν την ύλη σχολικής εφημερίδας, η οποία θα περιλαμβάνει ρεπορτάζ, συνεντεύξεις και αρθρογραφία.

Ο διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα των υπουργείων Παιδείας Ελλάδας και Κύπρου.

Κυριάκος Πιερρακάκης

Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

… στους πρωταγωνιστές του διαγωνισμού, τις μαθήτριες και τους μαθητές μας στην Ελλάδα και την Κύπρο. Ανεξάρτητα από το αν η εφημερίδα σας λάβει κάποιο βραβείο, είστε ήδη νικητές. Και αυτό διότι με τη συμμετοχή σας έχετε κερδίσει μια σπουδαία εμπειρία: να γίνετε διαμορφωτές και όχι απλοί καταναλωτές της είδησης – να μάθετε, δηλαδή, στο πεδίο τι σημαίνει ενημέρωση, που βρίσκεται στον πυρήνα της έννοιας του ενεργού πολίτη. Καλή επιτυχία στον διαγωνισμό και σε όλους τους συμμετέχοντες!

Κυριάκος Πιερρακάκης

Δρ. Αθηνά Μιχαηλίδου

Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας

Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας θα συνεχίσει να επενδύει και να προάγει τέτοιου είδους δράσεις, προσφέροντας την απαραίτητη στήριξη και στους εκπαιδευτικούς που θα καθοδηγήσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες που θα εμπλακούν στον Διαγωνισμό. Οι ιδέες και η δημιουργικότητα των μαθητών και μαθητριών μας έχουν τη δύναμη να κάνουν τη διαφορά.

Δρ. Αθηνά Μιχαηλίδου

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

Πέντε πανεπιστήμια της Ελλάδας και της Κύπρου, δύο φορείς του υπουργείου Παιδείας (ΙΕΠ και ΕΟΕ) και το Κέντρο Βυζαντινών, Νεοελληνικών και Κυπριακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Γρανάδας Ισπανίας.

Η επιλογή των εφημερίδων που θα βραβευτούν θα γίνει από κριτική επιτροπή στην οποία θα συμμετάσχουν οι πρυτάνεις πέντε πανεπιστημίων της Ελλάδας και της Κύπρου (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πάντειο Πανεπιστήμιο και Πανεπιστήμιο Κύπρου), ο Διευθυντής του Κέντρου Βυζαντινών, Νεοελληνικών και Κυπριακών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Γρανάδας, οι πρόεδροι του ΙΕΠ και του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων της Ελλάδας, ακαδημαϊκοί, έγκριτοι πανεπιστημιακοί και εκπρόσωποι του «ΒΗΜΑΤΟΣ».

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΣΤΟΧΟΙ

  • Υποστήριξη και ενθάρρυνση των μαθητών στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων της δημιουργικής αλλά και δημοσιογραφικής γραφής, της έρευνας και της αναζήτησης πηγών
  • Καλλιέργεια των δεξιοτήτων που απαιτούνται για τον τεχνικό σχεδιασμό στην υλοποίηση μιας σχολικής εφημερίδας
  • Ανάπτυξη του κριτικού γραμματισμού των μέσων
  • Ενθάρρυνση της φιλαναγνωσίας

Προϋποθεσεις συμμετοχης

  • Η εφημερίδα θα πρέπει να υποβληθεί σελιδοποιημένη, με τη δομή μιας έντυπης εφημερίδας (εξώφυλλο, κυρίως σώμα, οπισθόφυλλο). Ηλεκτρονικές εφημερίδες (ιστοσελίδες και ιστολόγια σχολείων) δεν μπορούν να συμμετέχουν στο διαγωνισμό.
  • Η σελιδοποίηση μπορεί να γίνει με τη χρήση λογισμικών σελιδοποίησης. Κάθε ομάδα μπορεί να επιλέξει όποιο πρόγραμμα επιθυμεί. Ενδεικτικά, υπάρχουν δωρεάν τέτοια προγράμματα όπως το Canva, το Scribus, το Apache Open Office, το Lucidpress κ.α.. Συμβουλές και πληροφορίες για τη σελιδοποίηση της εφημερίδας μπορείτε να βρείτε στην αναλυτική παρουσίαση των διδασκόντων σττην ειδικότητα «Γραφικών Τεχνών» στο 3ο ΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών. Κατεβάστε τη από εδώ.

    Σελιδοποίηση - σχεδιασμός σελίδας:
    Link 1
    Link 2
    Link 3
    Link 4

    Αυτόματη διόρθωση - Ορθογραφικός έλεγχος:
    Link 1
    Link 2
  • Η σελιδοποίηση και όλη η διαδικασία έκδοσης θα γίνει αποκλειστικά από τα σχολεία
  • Η εφημερίδα θα πρέπει να έχει εκδοθεί μέσα στο σχολικό έτος 2024-25
  • Η συντακτική ομάδα θα πρέπει να στελεχώνεται αποκλειστικά από μαθητές και μαθήτριες της σχολικής μονάδας
  • Η εφημερίδα θα πρέπει να έχει μορφή 16 σελίδων τουλάχιστον ή 24 σελίδων
  • Η ύλη της εφημερίδας θα περιλαμβάνει ρεπορτάζ, συνεντεύξεις και αρθρογραφία για:

- Ζητήματα της τοπικής κοινότητας

- Κοινωνικά ή επιστημονικά θέματα (π.χ. κλιματική κρίση, νέες τεχνολογίες)

- Εγχώρια επικαιρότητα

- Διεθνή επικαιρότητα

- Θέματα παιδείας, σκέψεις και προβληματισμούς των νέων

- Μικρά διηγήματα ή ποιήματα

Σημαντικες Ημερομηνιες

23/10 - 24/11/2024

Υποβολή συμμετοχής από τα σχολεία της χώρας

15/1/2025

Έναρξη υποβολής υποψηφιοτήτων

28 / 2 /2025

Ολοκλήρωση υποβολής υποψηφιοτήτων

1/3-15/3/2025

Κατάρτιση βραχείας λίστας από την κριτική επιτροπή

20/3/2025

Έναρξη διαδικασίας ψηφοφορίας από το κοινό

30/3/2025

Ολοκλήρωση διαδικασίας ψηφοφορίας από το κοινό

4/4/2025

Εισήγηση κριτικής επιτροπής για τα τρία πρώτα βραβεία και για το βραβείο καλύτερου κειμένου

MΑΪΟΣ 2025

Τελετή απονομής

Κριτικη επιτροπη

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΣΙΑΣΟΣ

Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Εκπροσωπώντας το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ως δάσκαλοι πρωτίστως, στηρίζουμε σταθερά κάθε προσπάθεια όπως αυτή, που ενθαρρύνει τη συμμετοχή των νέων στη δημόσια σφαίρα, πυροδοτεί αξίες και αποπνέει πολιτισμό και αισιοδοξία για το αύριο της Χώρας.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΣΙΑΣΟΣ

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΦΕΙΔΑΣ

Πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Σε αυτή τη δημιουργική διαδικασία είμαι βέβαιος ότι θα βρείτε χαρά και ηθική ανταμοιβή και εύχομαι σε όλες και όλους που θα λάβετε μέρος στον διαγωνισμό, κάθε επιτυχία.

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΦΕΙΔΑΣ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΔΕΚΗΣ

Πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Ο διαγωνισμός των σχολικών εφημερίδων στους μαθητές των λυκείων της Ελλάδας και της Κύπρου, έρχεται να συνεισφέρει στην κάλυψη μιας μεγάλης ανάγκης για τις μαθήτριες και τους μαθητές, να τους δοκιμάσει στη συγγραφή και να τους προετοιμάσει για την ανώτατη βαθμίδα εκπαίδευσης.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΔΕΚΗΣ

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΥΛΟΥΡΗ

Πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου

Έχουμε ανάγκη τη φρεσκάδα, την έμπνευση και τον δυναμισμό των νέων παιδιών. Κι εκείνοι, όλες και όλοι, έχουν ανάγκη τη στήριξη και την εμπιστοσύνη μας. Το Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, εξάλλου, αυτά τα παιδιά θα υποδεχτεί ως φοιτητές και φοιτήτριές του.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΥΛΟΥΡΗ

ΤΑΣΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΗΣ

Πρύτανης του πανεπιστημίου Κύπρου

Είναι σημαντικό -από νωρίς- όλες και όλοι μας να κατανοήσουμε ότι τα λόγια και οι πράξεις μας έχουν αντίκτυπο στον άνθρωπο, στην κοινωνία, στο περιβάλλον. Με αυτά στο νου, κάθε μας δραστηριότητα πρέπει να στρέφεται ταυτόχρονα στη δική μας ανάπτυξη και στη βελτίωση της κοινωνίας στην οποία ζούμε, θα μεγαλώσουμε και θα εργαστούμε.

ΤΑΣΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΗΣ

ΜΟΣΧΟΣ ΜΟΡΦΑΚΙΔΗΣ ΦΥΛΑΚΤΟΣ

Διευθυντής του Κέντρου Βυζαντινών, Νεοελληνικών και Κυπριακών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Γρανάδας

Ο θεσμός των μαθητικών εφημερίδων έχει μια μακρόχρονη ιστορία στα κράτη της Δύσης, όπου το πνεύμα της ενημέρωσης είναι άρρηκτα δεμένο με τη δημοκρατία, την ελευθερία της σκέψης και της έγκυρης και ενυπόγραφης ενημέρωσης… αναφερόμαστε στην δημοκρατική αγωγή, έτσι όπως την αντιλήφθηκαν στην κοιτίδα της δημοκρατίας, την αρχαία Ελλάδα.

ΜΟΣΧΟΣ ΜΟΡΦΑΚΙΔΗΣ ΦΥΛΑΚΤΟΣ

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ

Ακαδημαϊκός, καθηγητής γλωσσολογίας ΕΚΠΑ

Η σχολική εφημερίδα δεν δημιουργεί απλώς ένα «δημοσιογραφικό φυτώριο» με αβέβαιο μέλλον, αλλά μια δεξαμενή ταλέντων που θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο μέλλον για μια καλύτερη κοινωνία.

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΑΣΙΟΣ

Πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας

Η σχολική εφημερίδα προσφέρει μια δημιουργική απασχόληση για τους μαθητές… μια μικρή διέξοδο μακριά από την κάθε μορφής οθόνη.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΑΣΙΟΣ

ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΥΚΑΚΗΣ

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) του υπουργείου Παιδείας

Η σχολική εφημερίδα είναι μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες να εκφράσουν τις ιδέες τους, να συνεργαστούν και να δουν τον κόσμο με κριτικό μάτι, αναδεικνύοντας παράλληλα τον ρόλο τους ως ενεργοί πολίτες.

ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΥΚΑΚΗΣ

ΕΦΗ ΜΠΑΣΔΡΑ

Καθηγήτρια Βιοχημείας-Εμβιομηχανικής ΕΚΠΑ, Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ευγενίδειου Θεραπευτηρίου

Η στήριξη της ελεύθερης έκφρασης των μαθητών παράγει συνειδητοποιημένους πολίτες και ώριμες δημοκρατίες.

ΕΦΗ ΜΠΑΣΔΡΑ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΦΡΑΓΚΟΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων, Κοσμήτορας Σχολής Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών ΑΠΘ

Η μαθητική δημοσιογραφία είναι ένας πυλώνας σύνδεσης, ένα μέρος όπου οι μαθητές μπορούν να συζητούν ελεύθερα τις ιδέες τους, αναδεικνύοντας την ικανότητα να συζητούν και να επισημαίνουν τα προβλήματα της κοινωνίας μας που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΦΡΑΓΚΟΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΔΡΑΚΟΣ

Καθηγητής Χρηματοοικονομικής, ΟΠΑ

Με όρους αγοράς και μάρκετινγκ θα λέγαμε ότι χρειάζεται να προσαρμοστεί και η γραφή μας στα νέα δεδομένα για να προσεγγίσουμε αποτελεσματικά το κοινό που στοχεύουμε. Εάν βάλουμε στο «τραπέζι» και την εξέλιξη των φωνητικών δεδομένων και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, θα συζητάμε σε λίγο ή ήδη συζητάμε για το μέλλον της γραφής ως τρόπο έκφρασης.

ΚΩΣΤΑΣ ΔΡΑΚΟΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗΣ

Αναπληρωτής Καθηγητής, Διευθυντής Εργαστηρίου Δημοσιογραφίας (J-Lab) στο Πάντειο Πανεπιστήμιο

Δίνει βήμα και αξία στη νέα γενιά! Να καταγράψει σε ένα παραδοσιακά ισχυρό μέσο επικοινωνίας, που την έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ, την επικαιρότητα, να μιλήσει για όσα την απασχολούν μέσα από το δικό της πρίσμα, και να μας προβληματίσει. Προσδοκούμε με ανυπομονησία να διαβάσουμε τις Σχολικές Εφημερίδες.

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗΣ

ΦΙΛΗΜΩΝ ΜΠΑΝΤΙΜΑΡΟΥΔΗΣ

Καθηγητής, Πρόεδρος του Τμήματος Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κύπρου

Το τι είναι είδηση αποτελεί μια από τις πιο αφηρημένες έννοιες που καλούμαστε να κατανοήσουμε. Είναι σαφές ότι διαμορφώνεται στην εποχή μας μια επιτακτική ανάγκη για εκπαίδευση των πολιτών του μέλλοντος σε σχέση με την προσωπική τους ενημέρωση αλλά και σε σύνδεση με το ευρύτερο φαινόμενο της ενημέρωσης ως κοινωνική διαδικασία.

ΦΙΛΗΜΩΝ ΜΠΑΝΤΙΜΑΡΟΥΔΗΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Επίκουρος Καθηγήτρια Ελληνικής Φιλολογίας, Κέντρο Βυζαντινών, Νεοελληνικών και Κυπριακών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Γρανάδας

Η μαθητική εφημερίδα είναι η εικόνα της οπτικής γωνίας των εφήβων. Οι μαθητές παρατηρούν, κρίνουν, γράφουν και περιγράφουν την πραγματικότητα του σχολικού τους περιβάλλοντος και τους προβληματισμούς τους για τα όσα συμβαίνουν στην κοινωνία που ζουν, και αγωνιούν για την αποδοχή.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

ΜΑΡΝΥ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ

Αρχισυντάκτρια στο Βήμα, υπεύθυνη του θεσμού των μαθητικών εφημερίδων

Οι μαθητικές εφημερίδες του «Βήματος» αποτελούν για εμάς ένα από τα ωραιότερα δημοσιογραφικά ταξίδια της ζωής μας. Ένα ταξίδι πιο πολύ εκπαιδευτικό, καθώς στα τέσσερα χρόνια ζωής του έμαθε εκατοντάδες νέων ανά την χώρα να ερευνούν, να γράφουν και να δημοσιεύουν. Δηλαδή να ...δημοσιογραφούν.

ΜΑΡΝΥ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΛΥΜΕΝΕΑΣ

Head of Digital Storytelling στο tovima.gr

Τόσο οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι όσο και οι επαγγελματίες των ΜΜΕ, οφείλουν, ο καθένας από το δικό του μέτωπο, να αναλαμβάνουν, να υποστηρίζουν και να υιοθετούν πρωτοβουλίες, οι οποίες αποσκοπούν να εμπεδώσουν τις αρχές και τα μεθοδολογικά εργαλεία του κριτικού γραμματισμού και του γραμματισμού των μέσων.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΛΥΜΕΝΕΑΣ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

Για ακόμη μεγαλύτερη υποστήριξη από πλευράς μας θα γίνουν διαδικτυακές συναντήσεις στις 17-12-2024 και 14-01-2025, ώρα 14:00 στις οποίες θα σας δοθούν οδηγίες για την δημιουργία της σχολικής σας εφημερίδας από την αρχισυντάκτρια του Βήματος και υπεύθυνη για θέματα Παιδείας της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ», κυρία Μάρνυ Παπαματθαίου και τον Head of Digital Storytelling του ιστότοπου www.tovima.gr, κύριο Γιώργο Πολυμενέα και μπορείτε βέβαια να θέσετε ερωτήματα και απορίες.

Για να συμμετάσχετε στην 1η διαδικτυακή συνάντηση, την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024, ώρα 14:00 βρείτε αναλυτικές οδηγίες εδώ, τις οποίες θα πρέπει να ακολουθήσετε, ώστε να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας και να την παρακολουθήσετε.

Παρακαλώ να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας εδώ.

Επικοινωνια

Για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση, καθώς και για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων στη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 6944477980, κυρία Σαντούσι Αφροδίτη, Δευτέρα – Παρασκευή 9.00πμ – 5.00μμ, ή στο email tovimatonmathiton@tovima.gr.

ΣΤΑΔΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

A’ Φάση

Το χρονικό διάστημα για να δηλώσουν τα σχολεία τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό βράβευσης Σχολικών Εφημερίδων ορίζεται από τις 23 Οκτωβρίου 2024 μέχρι τις 24 Νοεμβρίου 2024.

Η έναρξη υποβολής των υποψηφιοτήτων ορίζεται η 15η Ιανουαρίου 2025 ενώ η ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής η 28η Φεβρουαρίου 2025. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής των υποψηφιοτήτων όλες οι εκδόσεις θα αξιολογηθούν από την κριτική επιτροπή των συμμετεχόντων Πανεπιστημίων και Ακαδημαϊκών που θα έχει συσταθεί ειδικά για τα βραβεία. Σε αυτή τη διαδικασία θα λάβουν μέρος αποκλειστικά τα σχολεία που θα δηλώσουν συμμετοχή στον διαγωνισμό. Η επιτροπή θα καταρτίσει τη βραχεία λίστα των υποψηφίων Σχολικών Εφημερίδων η οποία θα δημοσιοποιηθεί και οι αναγνώστες του «ΒΗΜΑΤΟΣ» θα ψηφίσουν ένα φύλλο (μία σχολική εφημερίδα) που πιστεύουν ότι αξίζει να διακριθεί. Η ψηφοφορία του κοινού θα έχει συντελεστή 40% και η ψηφοφορία της επιτροπής θα έχει συντελεστή 60% επί του αποτελέσματος.

Β’ Φάση

Η βράβευση των διακριθέντων φύλλων θα πραγματοποιηθεί σε ειδική εκδήλωση τον Μάιο 2025, όπου θα λάβουν μέρος μόνο οι επιτυχόντες/ούσες – διακριθέντες/θείσες μαθητές και μαθήτριες που συνέγραψαν τις σχολικές εφημερίδες κατά την α’ φάση του διαγωνισμού.

ΕΠΑΘΛΑ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

Για τους μαθητές που έγραψαν τα καλύτερα άρθρα άποψης-γνώμης από όλες τις συμμετέχουσες Σχολικές Εφημερίδες Ελλάδας και Κύπρου!

Εκπαιδευτικό ταξίδι στη Νέα Υόρκη που θα περιλαμβάνει, ενδεικτικά, τις κάτωθι επισκέψεις:

  • Επίσκεψη σε Wall Street Journal
  • Επίσκεψη σε Nasdaq
  • Επίσκεψη σε United Nations

ΒΡΑΒΕΙΟ 1ης ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

Για τη συντακτική ομάδα της 1ης καλύτερης εφημερίδας:

  • Εκπαιδευτική επίσκεψη στους χώρους παραγωγής ειδήσεων της ALTER EGO MEDIA.
  • Εκπαιδευτικό Ταξίδι στο Αιγαίο (Πανεπιστήμιο Αιγαίου και Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Μηχανικών Χίου)
  • Εκτύπωση της καλύτερης Σχολικής Εφημερίδας μετά από δημοσιογραφική επιμέλεια του Βήματος σε μεγάλο τιράζ (πχ. 100.000 φύλλων) και διανομή «FREE PRESS» σε όλα τα σχολεία Ελλάδας και Κύπρου & σε όλες τις σχολικές βιβλιοθήκες. Επίσης σε χώρους όπου γίνονται εκπαιδευτικές επισκέψεις π.χ. ΚΠΙΣΝ, Μουσεία κ.λπ.

ΒΡΑΒΕΙΟ 2ης ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

Για τη συντακτική ομάδα της 2ης καλύτερης εφημερίδας:

  • Πανεπιστημιακά Προγράμματα Επιμόρφωσης e-learning των Πανεπιστημίων που υποστηρίζουν το εγχείρημα (ΕΚΠΑ, ΟΠΑ, ΑΠΘ, Πάντειο, Κύπρου, Γρανάδα Ισπανίας).

Ειδικότερα:

I) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΠΑ
  1. Νεοφυής Επιχειρηματικότητα (Link)
  2. Ο Ψυχρός Πόλεμος (Link)
  3. Android Developer- Android App Production (Link)
  4. Arduino Programmer (Link)
  5. Back End Developer (Link)
  6. Διαφυλικές Σχέσεις και Ζητήματα Ισότητας Φύλων στο Εργασιακό Περιβάλλον (Link)
  7. Digital Copywriter (Link)
  8. Δημιουργική Γραφή: Εργαστήριο Ποιητικού Λόγου (Link)
  9. Διαχείριση Μικρών Επιχειρήσεων (Link)
  10. Επικοινωνία και Εξυπηρέτηση Πελατών (Link)
ΙΙ) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΘ
  1. Thessaloniki International Media Summer Academy (link)
  2. Δημιουργική γραφή. Θεωρία και πράξη (link)
  3. Πρώτες Βοήθειες στους Αθλητικούς Χώρους (link)
ΙΙΙ) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΠΑ
  1. Influencer Marketing (link)
  2. Personal Branding (link)
  3. Ανάλυση Δεδομένων και Προγραμματισμός σε Python 3 (link)
  4. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) (link)
  5. Αρχές Προγραμματισμού με MATLAB & OCTAVE (link)
  6. Διοικητικές και Ηγετικές Δεξιότητες (eLearning) (link)
  7. Επιχειρηματικές Εφαρμογές με το EXCEL (link)
  8. Εταιρική Ηθική και Κοινωνική Υπευθυνότητα (link)
  9. Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Μαθαίνοντας τις πτυχές του eCommerce (link)
  10. Μάρκετινγκ & Εμπόριο Μόδας (link)
  11. Προγραμματισμός με Java: Από το Α στο Ω (link)
  12. Συναισθηματική Νοημοσύνη στην Εργασία (link)
  13. Ψηφιακό Μάρκετινγκ & Κοινωνικά Δίκτυα (e-DigiMa) (link)
IV) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
  1. Οικονομικά του Blockchain: εισαγωγή στα κρυπτονομίσματα (link)
  2. Η Τεχνητή Νοημοσύνη στη Διοίκηση και στην Εκπαίδευση: Εργαλεία και Τεχνικές με τη χρήση του ChatGPT και του Gemini (link)
  3. Λειτουργία, Διοίκηση και Οργάνωση Τουριστικών Μονάδων (link)
  4. Ψηφιακός πολιτισμός και αναδυόμενες τεχνολογίες (link)
  5. Ετήσια Επιμόρφωση στη Θετική Ψυχολογία (link)
  6. Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση και Ψυχολογία της Νεανικής Σχέσης (link)
  7. Πρόληψη και αντιμετώπιση της έμφυλης βίας (link)
  8. Ετήσια επιμόρφωση στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (link)
  9. Θετική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση (link)
  10. Ετήσια Επιμόρφωση στη Σχολική Ψυχολογία (link)

*Θα προστεθούν και τα προγράμματα των λοιπών Πανεπιστημίων.

ΒΡΑΒΕΙΟ 3ης ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

Για τη συντακτική ομάδα της 3ης καλύτερης εφημερίδας:

  • Tablet ή άλλη έξυπνη συσκευή

Σε όλες τις βραβευθείσες Συντακτικές Ομάδες θα δοθούν:

Συνδρομές για ένα έτος:

  • Στην ψηφιακή έκδοση της Εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ»
  • Στο ψηφιακό Ιστορικό Αρχείο των εφημερίδων «ΤΟ ΒΗΜΑ» - «ΤΑ ΝΕΑ»

Σε όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα
«ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» θα δοθεί:

Αναμνηστική βεβαίωση συμμετοχής η οποία θα ληφθεί ηλεκτρονικά

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

Σας ενημερώνουμε ότι η δυνατότητα υποβολής συμμετοχής στον 1ο Πανελλήνιο και Παγκύπριο Διαγωνισμό Σχολικών Εφημερίδων, «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» έληξε στις 24/11/2024.

Η διαδικασία του 1ου σταδίου του Διαγωνισμού, (αυτού της εκδήλωσης ενδιαφέροντος) που απευθύνθηκε σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες Λυκείου στην Ελλάδα και την Κύπρο, ολοκληρώθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία και με την τελική έγκυρη συμμετοχή 228 σχολείων, 204 από την Ελλάδα και 24 από την Κύπρο.

Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους και, επιπλέον, τα Γυμνάσια, δημόσια και ιδιωτικά, όπως και τα Δημοτικά σχολεία, τα οποία όμως εξ ορισμού ετέθησαν εκτός της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Ευχόμαστε στους συμμετέχοντες καλή επιτυχία στο συναρπαστικό αυτό ταξίδι της συγγραφής μιας Σχολικής Εφημερίδας.