Για ενάμιση χρόνο ακόμη θα μπορεί να εκτελεί δρομολόγια η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, αντί για τρία έτη που είχε αιτηθεί, στις γραμμές Λαύριο – ΑιΣτράτη –Λήμνο – Καβάλα και Λαύριο –Ψαρά – Μεστά, με τα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία «Ταξιάρχης» και «Aqua Maria» σύμφωνα με γνωμοδότησή του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που συνεδρίασε στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Τα συγκεκριμένα πλοία, που έχουν κατασκευαστεί το 1976 και 1975 αντίστοιχα και είναι κατηγορίας 4, θα πρέπει να τα αντικαταστήσει ηΝΕΛσε 1,5 χρόνο από τώρα με πολύ νεότερα. Οι δύο συμβάσεις των συγκεκριμένων γραμμών, που είχαν υπογραφεί το 2010, είναι πολυετείς και λήγουν το 2021.
ΗΝΕΛκατέθεσε για την εξυπηρέτηση των δύο γραμμών από τα συγκεκριμένα πλοία, δύο εγγυητικές επιστολές από 1,5 εκατομμύριο ευρώ, ενώ σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη παράταση είναι η δεύτερη που παίρνει η εταιρεία για την αλλαγή των δύο πλοίων.
Τοπικοί φορείς της Σάμου και της Λήμνου, μιλώντας στο ΣΑΣ, εξέφρασαν τη έντονη δυσαρέσκειά τους για το γεγονός ότι ηΝΕΛπροχωρά σε πολλές ακυρώσεις δρομολογίων λόγω μηχανικών βλαβών ή προβλήματος με την τροφοδοσία καυσίμων και μίλησαν για υποβάθμιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας στα νησιά του ανατολικού και βόρειου Αιγαίου.
Παράλληλα ζήτησαν από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να μπουν καινούργια και νεότερα πλοία στις συγκεκριμένες γραμμές και να μην δοθεί άλλη παράταση στη συγκεκριμένη εταιρεία.
Στη συνεδρίαση του ΣΑΣ ο Δήμος Λήμνου εκπροσωπήθηκε από το Δήμαρχο ΑντώνηΧατζηδιαμαντήκαι το Αντιδήμαρχο ΠαναγιώτηΤσανταρλιώτη. Συμμετείχε επίσης ο Περιφερειακός Σύμβουλος Βορείου Αιγαίου της Λαϊκής Συσπείρωσης Στρατής Κόρακας και η βουλευτής Σάμου τουΣΥΡΙΖΑΑγνή Καλογερή.
«Έχουν δίκιο οι κάτοικοι της Λήμνου και της Σάμου, αλλά δεν ευθύνεται η εταιρεία…ευθύνεται η Τράπεζα Πειραιώς που αρνείται τις υποχρεώσεις της προς τη ΝΕΛ», ισχυρίστηκε ο την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ΓιάννηςΑβραντίνης.
Σημειώνεται ότι ηΝΕΛέχει και τις συμβάσεις τριών γραμμώνστο βόρειο Αιγαίο που λήγουν το 2020.
Πρόκειται για τις γραμμές Θεσσαλονίκη – Λήμνο – Μυτιλήνη Χίο – Βαθύ, Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Καρλόβασι – Αγ. Κήρυκοκαι Καβάλα – Μυτιλήνη – Χίο – Βαθύ οι οποίες καλύπτονται από το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Θεόφιλος».
Η εταιρεία, βάσει τριετής παράτασης που έχει πάρει από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, θα πρέπει να προχωρήσει σε αντικατάσταση του «Θεόφιλος» κατασκευής του 1975 με άλλο νεότερο πλοίο, μέχρι της 31/10/2016.
Εν τω μεταξύ την Παρασκευή 4 Ιουλίου αναμένεται να συζητηθούν από το Μονομελές Πρωτοδικείο της Μυτιλήνης τα ασφαλιστικά μέτρα τηςΝΕΛκατά της τράπεζας Πειραιώς.
Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι οι νομικοί σύμβουλοι της τράπεζας αναμένεται να συζητήσουν αναβολή της συζήτησης.
Στην αίτηση των ασφαλιστικών μέτρων, ηΝΕΛυποστηρίζει ότι η Τράπεζα Πειραιώς, καθολική διάδοχος τηςMillenniumBankαρνείται να εφαρμόσει τους όρους τηςεπικυρωθείσαςαπό το Εφετείο Μυτιλήνης συμφωνίας εξυγίανσης της εταιρείας οι οποίοι προβλέπουν, πέραν των υπολοίπων διατάξεων, τη χορήγηση εγκαίρως δανείου κεφαλαίου κίνησης με τη μορφή αλληλόχρεου λογαριασμού για την πληρωμή των εργαζομένων και των πιστωτών της.
Επίσης, ζητά να διαταχθεί η συντηρητική κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων όλων των εκτελεστικών μελών της Τράπεζας Πειραιώς – μεταξύ αυτών και του προέδρου της ΜιχαήλΣάλλα μέχρι του ποσού των 300εκατ. ευρώ για την εξασφάλιση των απαιτήσεών της από κάθε θετική η αποθετική ζημιά που θα υποστεί η εταιρείαΝΕΛλόγω της πρόωρης και αιφνίδιας διακοπής της εξυγιαντικής της διαδικασίας, οφειλόμενη αποκλειστικά στην αθέτηση των υποχρεώσεων της τράπεζας και τη μη εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.