Χτίζει ηγετικό προφίλ με τακτική «Made in USA» ο Κυρ. Μητσοτάκης

Υπάρχουν τρεις βασικές αρχές για την πολιτική εκστρατεία: α) έμφαση στην εικόνα που συνδυάζει ευγένεια και πυγμή, β) κωδικοποίηση του επιχειρήματος σε μια πρόταση και γ) μην υποτιμάτε τη δύναμη της επανάληψης.

Υπάρχουν τρεις βασικές αρχές για την πολιτική εκστρατεία: α) έμφαση στην εικόνα που συνδυάζει ευγένεια και πυγμή, β) κωδικοποίηση του επιχειρήματος σε μια πρόταση και γ) μην υποτιμάτε τη δύναμη της επανάληψης. Αυτές περιλαμβάνονται και στο «War room» (ελληνιστί «Αίθουσα επιχειρήσεων»), το ντοκιμαντέρ που περιγράφει αναλυτικά την προεκλογική εκστρατεία του Μπιλ Κλίντον στις ΗΠΑ, το 1992, που τον οδήγησε στο αξίωμα του προέδρου και στην οποία διαδραμάτισαν κεντρικό ρόλο ο Τζέιμς Κάρβιλ (είχε συνδράμει επικοινωνιακά τη ΝΔ στις εκλογές του 1993 επί προεδρίας Κωνσταντίνου Μητσοτάκη) και ο Τζορτζ Στεφανόπουλος. Στις ίδιες ράγες κινείται και η σημερινή ηγεσία της ΝΔ που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη «μεγάλη εικόνα» ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αποφεύγοντας τη μικροδιαχείριση, ενισχύει πάρα πολύ το προσωπικό του προφίλ με στοχευμένες κινήσεις, δίνοντας μεγάλο βάρος στα κοινωνικά δίκτυα και στη δύναμή τους.

Στοχευμένη καμπάνια και δημοσκοπήσεις
Ουσιαστικά πρόκειται για μια καμπάνια τύπου «made in Usa», προσαρμοσμένη στα ελληνικά δεδομένα και στις ιδιαιτερότητες που έχει μια προεκλογική εκστρατεία στην Ελλάδα: «Ο Κυριάκος παίζει ποδόσφαιρο με αστέγους». «Ο Κυριάκος μιλά για την οικογένειά του, τα παιδιά και τη σύζυγό του». «Ο Κυριάκος επισκέπτεται εργαζομένους στην υπηρεσία τους με την έναρξη της βάρδιας, τα ξημερώματα». «Ο Κυριάκος πηγαίνει αιφνιδιαστικά σε εφημερία του «Ευαγγελισμού»». «Ο Κυριάκος τουιτάρει», «Ο Κυριάκος διαβάζει βιβλία», «Ο Κυριάκος πίνει καφέ», «Ο Κυριάκος ψωνίζει με την κόρη του», «Ο Κυριάκος ανάβει κερί στην εκκλησία» κ.ά.
Είναι σαφές ότι η ηγεσία της ΝΔ θεωρεί ότι το δυνατό χαρτί του κόμματος είναι ο πρόεδρός της και από εδώ και πέρα, με τη συμπλήρωση ενός έτους στο τιμόνι της αξιωματικής αντιπολίτευσης, θα ενισχυθεί περαιτέρω το ηγετικό προφίλ του. Στην Πειραιώς μιλάνε ανοικτά για το «κεφάλαιο Μητσοτάκη», το οποίο πρέπει η ΝΔ να κεφαλαιοποιήσει και γι’ αυτόν τον λόγο θα βρεθεί στο επίκεντρο της πολιτικής του πρότασης, καθώς οι δημοσκοπήσεις τού παρέχουν αυτή την ασφάλεια.
Το βασικό όπλο της ΝΔ θα είναι ο ίδιος ο πρόεδρός της και το όραμά του όπως λένε επιτελικά στελέχη που συμπληρώνουν ότι τα διλήμματα που θα τεθούν θα είναι, π.χ., «Ποιον θέλετε για πρωθυπουργό;», «Ποιος θα πάει τη χώρα μπροστά;». «Εμένα ή τον Τσίπρα» κ.ά. Ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης στηρίζεται στο γεγονός ότι σε επίπεδο δημοφιλίας υπερέχει σημαντικά του Αλέξη Τσίπρα. «Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπερέχει του Αλέξη Τσίπρα σε καταλληλότητα για πρωθυπουργός, δημοτικότητα και ικανότητα χειρισμού πολλών κρίσιμων θεμάτων με βασικότερο την οικονομία» λένε από την Πειραιώς. Και συμπληρώνουν: «Είναι η πρώτη φορά που ο αρχηγός της αντιπολίτευσης υπερέχει του εν ενεργεία Πρωθυπουργού με τόσο εμφατικό τρόπο».
Η επιχείρηση ενίσχυσης του προφίλ του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης που τελεί υπό την υψηλή πολιτική εποπτεία του Τάκη Θεοδωρικάκου, ο οποίος έχει την κεντρική ευθύνη για την επικοινωνία και τη στρατηγική της ΝΔ, θα έχει και δύο υποενότητες: Από τη μια θα είναι το διεθνές κομμάτι, δηλαδή ο πρόεδρος της ΝΔ σε επαφές του με ξένους ηγέτες, π.χ., με την Ανγκελα Μέρκελ, τον γάλλο υποψήφιο για την προεδρία Φρανσουά Φιγιόν, τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ κ.ά., και από την άλλη θα τονιστεί το πιο «ανθρώπινο-γήινο» κομμάτι, δηλαδή οι επαφές του με απλούς πολίτες, εργαζομένους, παιδιά, ηλικιωμένους και νέους από τις πιο χαμηλές κοινωνικές και οικονομικές τάξεις.
Στο επιτελείο του κ. Μητσοτάκη γίνεται αποκωδικοποίηση των δημοσκοπήσεων, με έμφαση στους αναποφάσιστους, στη λευκή ψήφο και στην αποχή, στοιχεία που αποτελούν και το κλειδί των επόμενων βουλευτικών εκλογών, όποτε αυτές γίνουν. Σύμφωνα με την ανάλυση των δημοσκοπήσεων το ποσοστό των πολιτών που θέλει κυβέρνηση με κορμό της ΝΔ είναι σχεδόν διπλάσιο από αυτό που προτιμά κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ. Επιμένουν επίσης ότι όλες οι μετρήσεις καταγράφουν ένα ποσοστό απευθείας μετακινήσεων από ΣΥΡΙΖΑ στη ΝΔ, το οποίο είναι αυξανόμενο και ανατρέπει από μόνο του τους σημερινούς συσχετισμούς.
Ειδικά για την αποχή σημειώνεται ότι περίπου 700.000 ψηφοφόροι τόσο του ΣΥΡΙΖΑ όσο και της ΝΔ που ψήφισαν τον Ιανουάριο του 2015 δεν προσήλθαν στις εκλογές που έγιναν τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, ενώ δεν παραβλέπεται η αλλαγή της σύνθεσης του εκλογικού σώματος αφού θα υπάρχει η δυνατότητα ψήφου στα 17 έτη.

Ενταση με τους συνδικαλιστές
Τις τελευταίες ημέρες καταγράφεται παρασκηνιακή ένταση με τους «γαλάζιους» συνδικαλιστές, ειδικά στον χώρο της εκπαίδευσης. Μάλιστα, η ΔΑΚΕ αντέδρασε έντονα στην αναφορά περί εκπαιδευτικών «φαντασμάτων» που «εμφανίζονται για μία ή δύο ώρες την ημέρα» στα σχολεία που υπήρχε σε ανακοίνωση του τομέα Παιδείας της ΝΔ, υπογεγραμμένη από την επικεφαλής Νίκη Κεραμέως. Μάλιστα αντέδρασε και η ΑΔΕΔΥ, την πλειοψηφία της οποίας για πρώτη φορά έχει η ΝΔ, που χαρακτήρισε την αναφορά απαράδεκτη που «βάζει στο στόχαστρο το δημόσιο σχολείο».
«Καθαρές κουβέντες: Αξιοκρατία και νοικοκύρεμα στο Δημόσιο – Φραγμός στο κομματικό κράτος» τονίζουν κεντρικά στελέχη της ΝΔ και ειδικά για το Δημόσιο υπογραμμίζεται με ένταση, στη σκιά της δήλωσης του κ. Μητσοτάκη για «λίπος στο Δημόσιο που πρέπει να κοπεί», ότι «η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων είναι μια κομβικής σημασίας μεταρρύθμιση» και πως «το κράτος πρέπει να νοικοκυρευτεί». Και η ηγεσία της ΝΔ ξεκαθαρίζει σε όλους τους τόνους, απαντώντας σε ένα θέμα που θα αποτελεί μόνιμο όπλο της κυβέρνησης, ότι: «Η θέση της ΝΔ είναι απολύτως σαφής. Η δέσμευση ότι δεν θα γίνουν απολύσεις στο Δημόσιο είναι απόλυτη και ξεκάθαρη. Αλλά δεν θα δεχθεί και παράνομες μονιμοποιήσεις, με τη φάμπρικα που στήνει η κυβέρνηση».

Σχέδιο ανασυγκρότησης για έξοδο από την κρίση

Στη ΝΔ αρχίζουν να προβάλλουν τρίπτυχο για την έξοδο από την κρίση, που κατά την ηγεσία της ΝΔ είναι: «σχέδιο», «μεθοδικότητα» και «καθαρές κουβέντες». Η ηγεσία της ΝΔ δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ολοκλήρωση του δικού της σχεδίου μεταρρυθμίσεων. «Ενα σχέδιο που θα το έχει καταρτίσει η ίδια, με βάση τις ανάγκες της χώρας, θα το πιστεύει και θα το εφαρμόσει με μεθοδικότητα από την επόμενη μέρα της εκλογής της» λένε.

Στην Πειραιώς υποστηρίζουν ότι αυτό το σχέδιο θα προχωρήσει αποφασιστικά, ακόμη και αν οι δανειστές έχουν διαφορετική εκτίμηση. Και υπενθυμίζουν ότι και στο ζήτημα του ΦΠΑ στην εστίαση υπήρχε διαφωνία και η τότε ελληνική κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά πέρασε τις δικές της θέσεις και εν τέλει δικαιώθηκε.

Η ΝΔ αναμένεται το προσεχές διάστημα να παρουσιάσει το πρόγραμμά της για το Ασφαλιστικό καθώς, όπως τονίζουν με ένταση, ήδη φαίνονται οι αδυναμίες του νέου Ασφαλιστικού Κατρούγκαλου, το οποίο «εξοντώνει τους ελεύθερους επαγγελματίες».
Ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης υπογραμμίζει τόσο δημόσια όσο και ιδιωτικά ότι «η ελληνική κοινωνία και οι διεθνείς παράγοντες γνωρίζουν ότι έχουμε συνολικό σχέδιο για την έξοδο της χώρας από την κρίση» και εμμένει στην επιθετική μείωση φόρων και δαπανών για να πάρει μπρος η οικονομία.
«Θα προτάξουμε συγκεκριμένες και κοστολογημένες μειώσεις φόρων, οι οποίες θα συνοδευτούν από ισοδύναμη μείωση δαπανών. Ειδικά η μείωση των φόρων είναι σήμερα απολύτως επιβεβλημένη για να αναπνεύσουν επιχειρήσεις και νοικοκυριά» μεταδίδεται από την ηγετική ομάδα και γίνεται η εξής διευκρίνιση: «Συνεπώς, η ανάλογη μείωση φόρων θα συντελεστεί χωρίς απολύσεις και χωρίς μειώσεις μισθών-συντάξεων, όπως υποστηρίζει η κυβερνητική προπαγάνδα».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk