• Αναζήτηση

Με ιταλικό μοντέλο για το minimum των δρομολογίων σε απεργίες στα ΜΜΜ

Έτοιμη η διάταξη για εξασφάλιση δρομολογίων σε ώρες αιχμής – Ποιες είναι οι ευρωπαϊκές πρακτικές – Μπαλάκι οι ευθύνες

Το μπαλάκι των ευθυνών μεταξύ των εμπλεκομένων με θύμα και πάλι το επιβατικό κοινό έχει γίνει σήριαλ σε επανάληψη.

Η ταλαιπωρία όσων κατέφυγαν εχθές το πρωί στον Προαστιακό ως μοναδική επιλογή για να πάνε στις δουλειές τους κατά τη διάρκεια της 24ωρης απεργίας λεωφορείων, τρόλεϊ, μετρό και ηλεκτρικού, ή ήθελαν να ταξιδέψουν με το τρένο, έφερε και πάλι στο προσκήνιο τη συζήτηση για το λεγόμενο «προσωπικό ασφαλείας».

Μια συζήτηση που άνοιξε στα μέσα Δεκεμβρίου, όταν μετά το αιφνιδιαστικό «φρένο» στο μετρό, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δεσμεύτηκε μέσω twitter για άμεση νομοθετική ρύθμιση.

«Η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται επειδή απλώς ζητήθηκε σε 21 άτομα να κάνουν τη δουλειά τους. Άμεσα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας. Ζητώ συγγνώμη για την ταλαιπωρία των Αθηναίων» είχε αναρτήσει στον προσωπικό του λογαριασμό.

Προκειμένου να αποφεύγεται ο Γολγοθάς που ανεβαίνουν οι Αθηναίοι τις ημέρες των απεργιών στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με το κυκλοφοριακό κομφούζιο να χτυπάει κόκκινο, έχει ήδη αποσταλεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πρόταση διάταξης για το θέμα στον Υπουργό Επικρατείας κ. Γιώργο Γεραπετρίτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κινείται στην κατεύθυνση της ονομαζόμενης «ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας», η οποία έχει δοκιμαστεί και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη όπως η περίπτωση της Ιταλίας. Πρόκειται δηλαδή για την καθιέρωση ότι σε περιπτώσεις απεργιακών κινητοποιήσεων κατά τις ώρες αιχμής θα εξασφαλίζεται ένα ποσοστό δρομολογίων, για παράδειγμα το 50% των προγραμματισμένων σε ώρες αιχμής, προκειμένου να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό.

Ορίζεται παράλληλα το ακριβές χρονικό διάστημα, ενδεικτικά από 10 ημέρες ως μια εβδομάδα, για την προειδοποίηση της απεργίας, ώστε 48 ώρες αργότερα να υπάρχει σαφής εικόνα για τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα εξασφαλιστεί η ασφαλής εκτέλεση δρομολογίων, με την αναγκαία αναδιάταξη προσωπικού.

Η συγκεκριμένη επιλογή προτιμάται από την καθιέρωσης ενός ποσοστού εργαζομένων ως προσωπικό ασφαλείας (που επίσης εφαρμόζεται σε κάποια ευρωπαϊκά κράτη), η οποία κρίνεται ως μη αποτελεσματική. Ο λόγος είναι ότι ειδικά στις περιπτώσεις των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, , υπάρχει μια σειρά «αφανών» για το ευρύ κοινό ειδικοτήτων, που όμως είναι απαραίτητες για την ασφάλεια των δρομολογίων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι υπεύθυνοι ανίχνευσης πυρασφάλειας στις σήραγγες, οι οποίοι εάν απεργούν, ακόμα και όλοι οι μηχανοδηγοί να βρίσκονται στη θέση τους, οι συρμοί δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν στο δίκτυο.

Καραμανλής: Μια χούφτα συνδικαλιστών μπλόκαρε το αμαξοστάσιο

Για μια χούφτα συνδικαλιστών που αποφάσισαν με το έτσι θέλω να μπλοκάρουν το αμαξοστάσιο του Ρέντη, έκανε λόγο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής. Μάλιστα, από το πρωί της Τρίτης, είχε ενημερώσει ότι κατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού, επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, κ. Κώστα Σπηλιόπουλο, προκειμένου «να κληθούν σε απολογία και να ασκηθούν πειθαρχικά μέτρα άμεσα και εντός της ημέρας σε βάρος όσων παρεμπόδισαν την κίνηση των τρένων και του προαστιακού σιδηροδρόμου».

Αναφερόμενος μάλιστα στο γεγονός ότι προχώρησαν σε απεργία δευτεροβάθμια Σωματεία, ξεκαθάρισε ότι θα έπρεπε να έχουν ενημερώσει τουλάχιστον 24 ώρες νωρίτερα για την συμμετοχή τους στην 24ωρη απεργία των Εργατικών Κέντρων Αθήνας και Πειραιά.

Από την πλευρά της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), η οποία δεν συμμετείχε ως Ομοσπονδία στην απεργία, σύμφωνα με τον πρόεδρο, κ. Παναγιώτη Παρασκευόπουλο, είχε ενημερώσει τηλεφωνικώς τις διοικήσεις ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι κάποια σωματεία θα συμμετείχαν στην απεργία από την περασμένη Παρασκευή, θεωρώντας μάλιστα ότι η συμμετοχή των εν λόγω σωματείων, που εκπροσωπούν περί τους 700 εργαζόμενους, καλύπτεται από τα δύο Εργατικά Κέντρα Αθηνών και Πειραιώς που προκήρυξαν την απεργία.

Σε κάθε περίπτωση, οι σχετικές ανακοινώσεις των Σωματείων, μεταξύ των οποίων εκείνα κλειδούχων και σταθμαρχών, βγήκαν από το μεσημέρι ως και το απόγευμα της Δευτέρας. Με ανακοίνωσή του, το Σωματείο των Σταθμαρχών ξεκαθάρισε ότι η απόφαση της συμμετοχής στην απεργία ελήφθη την προηγούμενη της απεργίας, τη Δευτέρα. «Η απόφαση μας αυτή πάρθηκε έχοντας στόχο την ενίσχυση των 3 άλλων Σωματείων στα οποία συμμετέχουν εκατοντάδες συνάδελφοι (την απόφαση για απεργία σε ένα εξ αυτών άλλωστε υπογράφει σταθμάρχης) και που είχαν ήδη εξαγγείλει την συμμετοχή τους σε αυτήν από το πρωί της Δευτέρας». Οι επίσημες αποφάσεις δηλαδή των Σωματείων ελήφθησαν εχθές, λιγότερες από 24 ώρες πριν την έναρξη της 24ωρης απεργίας.

Κοινωνία
Σίβυλλα
Helios Kiosk