Κ. Χατζηδάκης: Η ανταγωνιστικότητα θύμα της πολιτικής της κυβέρνησης

«Η κυβέρνηση βλάπτει σοβαρά την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών εξαγωγών εταιρειών. Ενώ παλεύουν εδώ και μήνες ενάντια στο κύμα, σε ένα περιβάλλον παρατεταμένης αστάθειας, κεφαλαιακών ελέγχων και αποκλεισμού του σιδηροδρομικού δικτύου λόγω της κατάστασης στην Ειδομένη, η κυβέρνηση αντί να τις βοηθήσει κάνει κινήσεις που τους προκαλούν πρόσθετα σοβαρά προβλήματα» τονίζει μεταξύ των άλλων ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωστής Χατζηδάκης.

«Η κυβέρνηση βλάπτει σοβαρά την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών εξαγωγών εταιρειών. Ενώ παλεύουν εδώ και μήνες ενάντια στο κύμα, σε ένα περιβάλλον παρατεταμένης αστάθειας, κεφαλαιακών ελέγχων και αποκλεισμού του σιδηροδρομικού δικτύου λόγω της κατάστασης στην Ειδομένη, η κυβέρνηση αντί να τις βοηθήσει κάνει κινήσεις που τους προκαλούν πρόσθετα σοβαρά προβλήματα» τονίζει μεταξύ των άλλων ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωστής Χατζηδάκης σε ερώτηση του προς τους υπουργούς Οικονομικών κκ Ευκλείδη Τσακαλώτο και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη.
Ειδικότερα ο πρώην υπουργός αναφέρει στην ερώτηση του πως σε ένα τέτοιο περιβάλλον, αναφέρει ο Κωστής Χατζηδάκης, δεν αποτελεί έκπληξη η πτωτική πορεία των ελληνικών εξαγωγών το πρώτο τρίμηνο του 2016 (-8,9% στο σύνολο, -0.2% χωρίς τα πετρελαιοειδή, -18,6% πρώτες ύλες,-9,7 ελαιόλαδο, -6,2% βιομηχανικά προϊόντα κ.α.), αντιστρέφοντας τη θετική δυναμική που δημιούργησαν οι μεταρρυθμίσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, η οποία διήρκησε μέχρι το 2015».
Και τονίζει ότι «η κυβέρνηση εμφανίζεται αδρανής στον τομέα των μεταρρυθμίσεων σχετικά με τις εξαγωγικές διαδικασίες. Έχει παγώσει την ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων του Οδικού Χάρτη για τη Διευκόλυνση του Εξαγωγικού Εμπορίου, με αποτέλεσμα να εκκρεμούν σημαντικά έργα όπως η δημιουργία της Εθνικής Ενιαίας Θυρίδας Εξαγωγών (Single Window), καθώς και η ανάπτυξη στρατηγικού σχεδίου για το σύστημα λιμενικής κοινότητας.
Υπενθυμίζεται ότι από το 2012 μέχρι και τον Ιανουάριο του 2015 υλοποιήθηκε ένα πλαίσιο μεταρρυθμίσεων που ενίσχυσε σημαντικά τις προσπάθειες των Ελλήνων εξαγωγέων. Χαρακτηριστικά αναφέρεται η μείωση του χρόνου και του κόστους των εξαγωγών, γεγονός που αποτυπώθηκε στην άνοδο της χώρας μας, μέσα σε δυο χρόνια, από την 62η στην 48η θέση στην κατηγορία Trading Across Borders στο Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας. Η κυβέρνηση προβαίνει σε παρεμβάσεις που ακυρώνουν προηγούμενες μεταρρυθμίσεις! Συγκεκριμένα, σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύτηκε στις 27 Απριλίου (ΦΕΚ 1223), το ωράριο των τελωνείων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης μειώνεται κατά 4 ώρες.

Αποτέλεσμα θα είναι ένας σημαντικός όγκος εμπορευμάτων να μην προλαβαίνει να εκτελωνιστεί, και ο εξαγωγείς να χάνουν τουλάχιστον μία μέρα, με ό, τι αυτό συνεπάγεται σε κόστος και αξιοπιστία. Με την απόφαση αυτή αναιρείται η πρωτοβουλία της προηγούμενης κυβέρνησης να διευρύνει πιλοτικά το ωράριο των τελωνείων στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, την οποία είχαν υποδεχθεί θετικά οι Έλληνες επιχειρηματίες και εξαγωγείς.

Η κυβέρνηση χρωστάει περίπου 1 δισ. Ευρώ στις εξαγωγικές επιχειρήσεις από επιστροφή ΦΠΑ. Παράλληλα, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας (ΣΕΒΕ), καταγγέλλει πως το υπουργείο Οικονομικών προβαίνει σε περαιτέρω επιβάρυνση των εξαγωγικών εταιριών, μέσω της άρσης της δυνατότητας χρήσης του Ειδικού Διπλότυπου Απαλλαγής από τον ΦΠΑ για το ηλεκτρικό ρεύμα που χρησιμοποιείται στην παραγωγή εξαγόμενων προϊόντων.

Παρόλο που ένας από τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής του ΕΣΠΑ 2014-2020 είναι η τόνωση της εξωστρέφειας των Ελληνικών επιχειρήσεων, η κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν έχει δημοσιεύσει σχετικά προγράμματα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk