Με τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών (κατεύθυνσης) και Μαθηματικών (κατεύθυνσης) συνεχίστηκαν τη Δευτέρα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Τα θέματα στα Μαθηματικά

Η εκτίμηση των καθηγητών του ΟΡΟΣΗΜΟ για τα Μαθηματικά

Οι απαντήσεις στα Μαθηματικά

Τα θέματα στα Αρχαία

Η εκτίμηση των καθηγητών του ΟΡΟΣΗΜΟ για τα Αρχαία

Οι απαντήσεις στα Αρχαία


Οι εξετάσεις θα συνεχιστούν την Τρίτη για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ (ομάδα Α’) με το μάθημα των Μαθηματικών.

Αρχαία και μαθηματικά για πολύ καλές επιδόσεις λένε οι ειδικοί

Χωρίς προβλήματα ήταν σήμερα, Δευτέρα, τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών και των Μαθηματικών Κατεύθυνσης στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας. Όπως αναφέρεται σε ανακοινώσεις που εξέδωσαν επιστημονικές Ενώσεις της χώρας αλλά και η Ομοσπονδία Φροντιστών της χώρας, δεν διαπιστώθηκαν προβλήματα και τα θέματα θα οδηγήσουν σε πολύ καλές επιδόσεις τους καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Για τα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, τα μέλη του προεδρείου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας αναφέρουν: Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης. Η καλή γνώση της ύλης των προηγουμένων τάξεων ήταν απαραίτητη. Υπάρχουν αρκετά παρόμοια ερωτήματα στο σχολικό βιβλίο. Υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία. Ωστόσο θα μπορούσε να ήταν καλύτερη, ώστε η κατανομή της βαθμολογίας να προσεγγίζει, όσο είναι δυνατόν, την κανονική κατανομή.

«Με τα συγκεκριμένα θέματα πολύ καλές και άριστες επιδόσεις θα επιτύχουν οι πολύ καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι» αναφέρεται στην ανακοίνωση της Μαθηματικής Εταιρείας.

Για το Θέμα Β η ανακοίνωση αναφέρει ότι «ελέγχονται βασικές γνώσεις του κεφαλαίου των Μιγαδικών Αριθμών, χωρίς ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας». Για το Θέμα Γ ότι «το Γ1 ερώτημα είναι απλό. Όμως, τα ερωτήματα Γ2, Γ3 και Γ4 θα τα αντιμετωπίσουν με επιτυχία μόνο οι πολύ καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι. Θα μπορούσε να είχε δοθεί ένα βοηθητικό ερώτημα για τη διευκόλυνση στην αντιμετώπιση των ερωτημάτων αυτών και για την καλύτερη αξιολόγηση των υποψηφίων». Για το Θέμα Δ ότι «Καλύπτει μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Η επίλυση του θέματος αυτού προϋποθέτει πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά κατανόηση των εννοιών. Ειδικότερα τα ερωτήματα Δ2 και Δ3 απευθύνονται στους πολύ καλά προετοιμασμένους υποψήφιους».

Για τα Αρχαία Θεωρητικής Κατεύθυνσης η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος ανέφερε ότι «τα θέματα στα αρχαία ελληνικά κρίνονται συνολικά ως κατάλληλα επιλεγμένα για την εξέταση των υποψηφίων».

«Στο διδαγμένο κείμενο οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στην 1η των “Ηθικών Νικομαχείων” όπου εξετάζεται η φύση της αρετής και οι δυνάμεις που τη συνθέτουν. Τα ερωτήματα είναι εύστοχα διατυπωμένα και σαφή. Οι μαθητές μπορούν να απαντήσουν προσεκτικά και συγκροτημένα, αφού οι πληροφορίες αντλούνται από τα σχόλια και τις αναλύσεις του σχολικού βιβλίου» αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση.

«Το αδίδακτο κείμενο προέρχεται από τον “Αρχίδαμο” του Ισοκράτη, απόσπασμα 103-105, και έχει σαφές περιεχόμενο και συγκροτημένη συντακτική δομή, χωρίς ιδιαίτερα δύσκολα συντακτικά φαινόμενα. Από άποψη νοήματος τοποθετείται στο 366 π.Χ., όπου ο νεαρός διάδοχος του σπαρτιατικού θρόνου προσπαθεί να φιλοτιμήσει τους Σπαρτιάτες, ώστε να τοποθετηθούν αρνητικά στην ανεξαρτησία της Μεσσήνης θυμίζοντάς τους τα κατορθώματα των προγόνων τους. Τα γραμματικά και τα συντακτικά φαινόμενα μπορούν να απαντηθούν με σχετική ευκολία, αλλά πάντα με προσοχή» καταλήγει το κείμενο.