Αλ.Τσίπρας: Αφετηρία για προσέλκυση επενδύσεων η υπογραφή της συμφωνίας με την Cosco για τον ΟΛΠ

Παρουσία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) μεταξύ του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και της China COSCO Shipping Corporation, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Παρουσία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) μεταξύ του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και της China COSCO Shipping Corporation, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Κίνηση που θα καταστήσει τον δρόμο του Μεταξιού συντομότερο χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας την υπογραφή της συμφωνίας του ΤΑΙΠΕΔ με την Cosco για τον ΟΛΠ.

Η Ελλάδα εισέρχεται σε μια νέα φάση, όπου η έμφαση δίνεται στην ανασυγκρότηση και την ανάκαμψη της οικονομίας, είπε ο κ. Τσίπρας και σημείωσε ότι η επένδυση αυτή θα αποτελέσει αφετηρία για την προσέλκυση και άλλων επενδύσεων.

Ο Πρωθυπουργός ανέφερε επίσης ότι μέλημα της κυβέρνησης είναι η διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Cosco, Xu Lirong δήλωσε ότι είναι τιμή προς τον όμιλο το γεγονός ότι η κυβέρνηση επέλεξε το Μέγαρο Μαξίμου για να γίνει η υπογραφή της συμφωνίας.

Στο Πεκίνο τον Ιούνιο ο Πρωθυπουργός

Στο πλαίσιο της υπογραφής συμφωνιών για το λιμάνι του Πειραιά, ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, δέχθηκε μήνυμα του Κινέζου ομολόγου του, Λι Κετσιάνγκ, με το οποίο υπογραμμίζεται η σημασία των ελληνο-κινεζικών σχέσεων και η δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης της Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης Ελλάδας-Κίνας, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Πρωθυπουργούς δέχθηκε πρόσκληση να επισκεφθεί το Πεκίνο, την οποία και αποδέχθηκε. Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Πεκίνο προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο.

Δραγασάκης: Ανοίγει ο δρόμος για επενδύσεις από την Κίνα

Για πολυεπίπεδη συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Κίνας στους κρίσιμους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και του εμπορίου έκανε λόγο μιλώντας σήμερα στο Ζάππειο, κατά την διάρκεια της επίσημης εκδήλωσης για την υπογραφή της συμφωνίας ΤΑΙΠΕΔ – Cosco, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης, επισημαίνοντας ότι ισχυρές είναι και οι σχέσεις πολιτικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.

Πριν έναν χρόνο, είπε ο κ. Δραγασάκης, εκπροσώπησα την κυβέρνηση στην Κίνα, οπού είχαμε ουσιαστικές συζητήσεις και θέσαμε τις βάσεις για ένα τριετές πρόγραμμα συνεργασίας. Αυτή η διαπίστωση στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: Ο πρώτος είναι ότι οι δυο λαοί εκπροσωπούμε πολιτισμικές παραδόσεις ιστορικού βάθους, είμαστε πολιτισμοί που επηρέασαν την εξέλιξη του κόσμου κατά τρόπο μοναδικό. Ο δεύτερος είναι ότι οι πολιτικές σχέσεις των δυο χωρών, παρά τις διαφορετικές διαδρομές, είναι ανέφελες, χωρίς γκρίζες ζώνες και προβλήματα, υπήρξε και θα υπάρχει στενή πολιτική συνεργασία σε πολλές περιπτώσεις και πολλά διεθνή φόρα. Ο τρίτος πυλώνας είναι ότι υπάρχει στρατηγική σύμπτωση συμφερόντων ανάμεσα στον σχεδιασμό της Κίνας και την επιλογή της να δημιουργήσει εμπορική λεωφόρο συνεργασίας με την Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, και η λεωφόρος αυτή περνά από το λιμάνι του Πειραιά. Αυτές οι επιλογές, προσέθεσε, είναι στρατηγικού χαρακτήρα, δεν είναι κάτι πρόσκαιρο, δημιουργούν προοπτικές που αφορούν στις επόμενες δεκαετίες.

Ο κ. Δραγασάκης επισήμανε ότι η στρατηγική της Κίνας συμπίπτει με τη δική μας αναπτυξιακή στρατηγική με τρεις τρόπους. Πρώτον, με την ανάγκη επενδύσεων και συνεργασιών σε τομείς όπως οι μεταφορές, η ναυτιλία, ο τουρισμός, το εμπόριο και η ναυπηγική βιομηχανία. Ανεξάρτητα από τον σχεδιασμό της Κίνας, είπε, εμείς πρέπει να αναβαθμίσουμε τα λιμάνια και το σιδηροδρομικό δίκτυο και να δημιουργήσουμε υποδομές logistics. Το δεύτερο πεδίο είναι ότι η στρατηγική της Κίνας συμπίπτει με τη δική μας επιλογή για πολυδιάστατες διεθνείς σχέσεις ως μέλος της ΕΕ και της ευρωζώνης. Η Κίνα έχει ισχυρή παρουσία στον ΟΗΕ, το ΔΝΤ και όλους τους μεγάλους διεθνείς οργανισμούς. Τρίτον, η θαλάσσια λεωφόρος πρέπει και μπορεί να γίνει λεωφόρος διπλής κατεύθυνσης, όχι μόνο με τις εισαγωγές προς την Ελλάδα με κατεύθυνση την Ευρώπη, αλλά και των ελληνικών εξαγωγών προς την Κίνα.

Συνεργασία, είπε ο κ. Δραγασάκης, μπορεί να υπάρξει με επιχειρήσεις από την Κίνα και άλλες εγχώριες ή ξένες σε τομείς όπως η αναβάθμιση του δικτύου μεταφορών θαλάσσιων και χερσαίων, με αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στον άξονα Πειραιάς-βόρεια σύνορα, όσο και του οριζόντιου άξονα Ηγουμενίτσας-Έβρου. Όπως έχουμε, είπε, την Εγνατία οδό μπορούμε και πρέπει να δημιουργήσουμε τη σιδηροδρομική Εγνατία, καθώς και την Εγνατία των άλλων υποδομών εξυπηρέτησης της μεταποίησης και των μεταφορών.

Ειδική αναφορά έκανε τέλος ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης της τουριστικής συνεργασίας, στις εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων προς την Κίνα, αλλά και στην ανάπτυξη συνεργασίας στους τομείς του πολιτισμού, της παιδείας και της έρευνας.

Τι δήλωσαν οι πρόεδροι ΤΑΙΠΕΔ και COSCO

Ως σημαντική συμφωνία και μεγάλο βήμα για τη στρατηγική συνεργασία της COSCO με το λιμάνι του Πειραιά, χαρακτήρισαν ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας και ο πρόεδρος της COSCO Xu Lirong, τη συμφωνία που υπεγράφη στο Μέγαρο Μαξίμου για τη διάθεση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ και την παραχώρηση των εγκαταστάσεων του λιμανιού για τα επόμενα σαράντα χρόνια.

Στην εκδήλωση στο Ζάππειο Μέγαρο, που ακολούθησε την υπογραφή της συμφωνίας, ο πρόεδρος της COSCO τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η COSCO δεσμεύεται για αρμονική και αμοιβαία επωφελή ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά. Θα επενδύσουμε, είπε, στην αναβάθμιση των υποδομών και τον εκσυγχρονισμό των μηχανημάτων του λιμανιού και θα διαχειριστούμε κάθε υπηρεσία με μοντέρνα νοοτροπία. Θα κάνουμε, προσέθεσε, τον Πειραιά τον μεγαλύτερο κόμβο κοντέινερ στη Μεσόγειο, θα αναμορφώσουμε τον χώρο αυτοκινήτων και θα ενισχύσουμε την εφοδιαστική αλυσίδα. Θα επενδύσουμε στη συντήρηση ναυπηγοεπισκευαστικών υποδομών, θα επιδιώκουμε μεγαλύτερο μερίδιο στην κρουαζιέρα και ομαλή διαχείριση της ακτοπλοΐας. Θα γίνει ο Πειραιάς το διεθνές κέντρο διανομής της ανατολικής Μεσογείου.

Σύμφωνα με τον Xu Lirong, η επένδυση της COSCO στην Ελλάδα είναι κάθε άλλο παρά πρόχειρη, είναι γεμάτη πεποίθηση για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. «Θα δώσουμε κεφάλαια, ακόμη και το αίμα μας, για αυτό το λιμάνι, θα κάνουμε τον Πειραιά ένα μαργαριτάρι της Μεσογείου. Το λιμάνι του Πειραιά είναι σαν την Αργώ, ας την αφήσουμε να ανοίξει τα πανιά, ας την αφήσουμε να φέρει το χρυσόμαλλο δέρας», είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, ο πρεσβευτής της Κίνας Zou Xiaoli, μίλησε για επιπλέον συνεισφορά στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής και μετέφερε τα συγχαρητήρια του Κινέζου πρωθυπουργού. «Το αρχαίο λιμάνι του Πειραιά», είπε, «αποτελεί πεδίο διευρυμένης συνεργασίας μεταξύ των δυο χωρών. Μετά το χαλάζι και τη βροχή θα φανεί το ουράνιο τόξο. Όπως λέει ένα κινεζικό ρητό, η απόλυτη ειλικρίνεια και η πλήρης συνεργασία μπορεί να λιώσει μέταλλα και πετρώματα».

Επισήμανε ότι σήμερα το βλέμμα της COSCO στρέφεται στην Ελλάδα. Το έργο θα οδηγήσει στη ραγδαία αύξηση των κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα και των εμπορικών συναλλαγών. Το λιμάνι μαζί με τις σιδηροδρομικές γραμμές Ουγγαρίας και Σερβίας που έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται, θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα των μεταφορών μεταξύ Κίνας, Ασίας και Ευρώπης. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει το κομβικό σημείο των νέων εμπορικών διαδρομών μεταξύ Ανατολής και Δύσης.

Ο ίδιος ανέφερε επίσης, ότι η σημερινή υπογραφή είναι ψήφος εμπιστοσύνης της Κίνας για την αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας και ψήφος εμπιστοσύνης της Ελλάδας για την κινεζική επένδυση και το κοινό μέλλον. Ανυπομονούμε, πρόσθεσε, για επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα εφέτος σύντομα.

Το Ποτάμι: Οι καθυστερήσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στοιχίζουν στη χώρα

Ο Σταύρος Θεοδωράκης παρευρέθηκε στην εκδήλωση για την υπογραφή της συμφωνίας του ΤΑΙΠΕΔ με την COSCO, για τον ΟΛΠ. Μετά το πέρας της τελετής ο επικεφαλής του Ποταμιού δήλωσε:«Μετά από 10 μήνες η κυβέρνηση αποφάσισε να υπογράψει τη συμφωνία με την COSCO. Θα μπορούσε να πει κανείς κάλλιο αργά παρά ποτέ. Πρέπει όμως κάποια στιγμή να μελετήσουμε πόσο στοιχίζουν στη χώρα αυτές οι καθυστερήσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Θα πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουν ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος πέρα από την ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τις αποκρατικοποιήσεις και τις επενδύσεις. Όσο πιο γρήγορα το συνειδητοποιήσουν, τόσο πιο γρήγορα θα φύγουμε από την κρίση».

Η συμφωνία

Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, με κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης να σημειώνουν ότι δεν πωλείται το λιμάνι, το οποίο παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου, αλλά η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές.

Σε 1,5 δισ. ευρώ ανέρχεται η συνολική αξία της συμφωνίας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες από κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης, η συμφωνία για τη σύμβαση πώλησης του 67% του ΟΛΠ στην China COSCO Shipping Corporation Limited που υπογράφηκε, είναι τιμήματος 368,5 εκατ. ευρώ, με τη συνολική αξία (της συμφωνίας) να ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ. Η συνολική αξία της οικονομικής συμφωνίας αναλύεται ως εξής:

– 368,5 εκατ. ευρώ προσφορά της COSCO για το 67% του ΟΛΠ.
– 350 εκατ. ευρώ υποχρεωτικές επενδύσεις την επόμενη δεκαετία.
– 410 εκατ. ευρώ τα αναμενόμενα έσοδα του ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης.
– 400 εκατ. ευρώ από τα αναμενόμενα μερίσματα για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7%, το οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεχίσει να κατέχει, τόκους και εκτιμώμενες νέες επενδύσεις μέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2052.


Επισημαίνεται, ότι η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ η συμφωνία θα επικυρωθεί από τη Βουλή και εκτιμάται ότι εντός του Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή μεταβίβασης των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO.

«Το Λιμάνι δεν πωλείται, παραμένει στην ιδιοκτησία του Ελληνικού Δημοσίου».

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν πωλείται το λιμάνι, το οποίο παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου και προσθέτουν ότι πωλείται η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές, όχι ο λιμένας του Πειραιά, ιδιοκτήτης του οποίου είναι το ελληνικό Δημόσιο.

Επίσης, επισημαίνουν ότι ο ΟΛΠ είναι παραχωρησιούχος του λιμένος μέχρι το 2052 (master concession) και όχι ιδιοκτήτης του και ότι ο ΟΛΠ έχει ουσιαστικά, ήδη, αποκρατικοποιηθεί με την είσοδό του στο ΧΑ το 2003, με την πώληση 26% των μετοχών σε ιδιώτες επενδυτές.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, με αυτήν την εξέλιξη επιτυγχάνεται, με απόλυτη επιτυχία, ένα ιδιαίτερα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, σύμφωνα και με τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Ακολουθεί πανηγυρική εκδήλωση στο Ζάππειο Μέγαρο.Χαιρετισμό στην εκδήλωση που διοργανώνει το ΤΑΙΠΕΔ, θα απευθύνει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης.

Το παρών στην εκδήλωση θα δώσει σύσσωμο το Υπουργικό Συμβούλιο, καθώς και επίσημοι προσκεκλημένοι.

Η υπογραφή της συμφωνίας έρχεται δύο χρόνια σχεδόν μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού και ένα χρόνο ακριβώς μετά την επίσκεψη του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη και του υπουργού εξωτερικών Νίκου Κοτζιά στο Πεκίνο όπου και είχαν δεσμευτεί για την ολοκλήρωση της διαδικασίας και σε συνέχεια σχετικών δεσμεύσεων του πρωθυπουργού προς τον κινέζο ομόλογό του.

Να σημειωθεί πως τις αμέσως επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ανακοινωθεί και η πραγματοποίηση επίσημης επίσκεψης του πρωθυπουργού στο Πεκίνο.

Παρά τη σημερινή υπογραφή πάντως απομένουν ακόμα κρίσιμες ενέργειες που πρέπει να κάνει η κυβέρνηση μεταξύ των οποίων να περάσει τη συμφωνία από την Βουλή αλλά και να νομοθετήσει για την μετεξέλιξη της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων σε πλήρως ανεξάρτητη αρχή.

Υπενθυμίζεται ότι η συνολική αξία της συμφωνίας πώλησης του ΟΛΠ ανέρχεται σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ σε 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την προσφορά των 368,5 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του 67% της εταιρείας ΟΛΠ ΑΕ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία, τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ), αναμενόμενου συνολικού ύψους της τάξης των 410 εκατ. ευρώ. Στο ποσό του 1,5 δισ. συνυπολογίζονται και τα αναμενόμενα μερίσματα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2052.

Οι προσδοκίες για την δυνητική ανάπτυξη του Πειραιά με καταλύτη την ιδιωτικοποίηση και τις κινεζικές επενδύσεις έχουν διαμορφωθεί πλέον σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα μετά και την σχετική μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών ( ΙΟΒΕ) που δημοσιεύθηκε πριν λίγες μέρες. Ειδικότερα ο ΙΟΒΕ υπολογίζει πως η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ μπορεί να αποφέρει σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα στην ελληνική οικονομία έως και 4 δισ. ευρώ ετησίως.

ΝΔ: Ο «νεοφιλελεύθερος» κ. Τσίπρας επισφραγίζει τη συμφωνία με την Cosco

«Σήμερα, ο κύριος Τσίπρας βάζει -φαρδιά πλατιά- την υπογραφή του σε πολιτικές που ο ίδιος μετά βδελυγμίας χαρακτήριζε ‘νεοφιλελεύθερες’» σχολίασε ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ, Γιώργος Κουμουτσάκος με αφορμή την υπογραφή της συμφωνίας με την Cosco, παρουσία του πρωθυπουργού.

Και ο κ. Κουμουτσάκος συνέχισε:

«Ο ‘νεοφιλελεύθερος’ λοιπόν, πρωθυπουργός της χώρας επισφραγίζει τη συμφωνία πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ στην εταιρεία COSCO.

» Έχει προηγηθεί η υπογραφή παραχώρησης -από την κυβέρνησή του – 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική εταιρεία Fraport.

» Καλωσορίζουμε την καθυστερημένη προσχώρηση του στην πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που η κυβέρνησή του αρνείτο ακόμα και πριν από ένα μήνα (1.2.2016), όταν ο αρμόδιος Υπουργός κ. Δρίτσας δήλωνε: Ένα είναι βέβαιο. Παρά τους ισχυρισμούς δεύτερης διαλογής, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν σκοπεύει να ξεπουλήσει το λιμάνι.

» Τώρα, η κυβέρνηση οφείλει να επιλύσει το προφανές πρόβλημα αναντιστοιχίας των θέσεων του αρμόδιου Υπουργού με την πολιτική που, τελικά, υιοθετήθηκε.»

Το σχόλιο του ΚΚΕ

«Οι κυβερνητικές φιέστες, με τις οποίες η κυβέρνηση γιορτάζει την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, αποτελούν πρόκληση για τους εργαζόμενους κι αποδεικνύουν και στον πιο δύσπιστο ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπηρετεί «ψυχή τε και σώματι» τις επιδιώξεις του κεφαλαίου. Ο λαός ας βγάλει τα συμπεράσματά του», αναφέρει σχόλιο του ΚΚΕ «για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ».

ΛΑΕ: Μέγα σκάνδαλο με ποινικές ευθύνες

Για «μέγα σκάνδαλο με ποινικές ευθύνες» και για «φωτογραφικές συμφωνίες παρασκηνίου» κάνει λόγο ο επικεφαλής της ΛΑΕ Παναγιώτης Λαφαζάνης με αφορμή την ολοκλήρωση της παραχώρησης του ΟΛΠ.
Στη δήλωσή του το κορυφαίο στέλεχος της ΛΑΕ τονίζει και τα εξής, μεταξύ άλλων: «Μαύρη Παρασκευή και αποφράδα μέρα η σημερινή για την Ελλάδα, με την άθλια κυβέρνηση ενός παραδομένου πρωθυπουργού να εκχωρεί το πανάρχαιο στρατηγικό λιμάνι της χώρας σε ξένα αδηφάγα συμφέροντα. Αποτελεί τραγωδία για την Ελλάδα, ότι έχει ένα πρωθυπουργό ο οποίος, ξοφλώντας γραμμάτια, ξεπουλά, με προκατασκευασμένες διαδικασίες και φωτογραφικές συμφωνίες παρασκηνίου, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, το λιμάνι του Πειραιά, και μάλιστα έναντι πινακίου φακής».

Ο κ. Λαφαζάνης εκτιμά πως «η υπογραφή Τσίπρα στην εκχώρηση σε ξένα συμφέροντα του λιμανιού του Πειραιά, αποτελεί μέγα σκάνδαλο, του οποίου θα αποκαλυφθούν στη συνέχεια σε όλο το μεγαλείο τους και σε όλες τις εκφάνσεις τους οι πραγματικές διαστάσεις του».

Υπογραμμίζει επίσης πως «δεν υπάρχει προηγούμενο χώρας, ακόμα και της χειρότερης αποικίας, που να έχει πουλήσει το μεγαλύτερο λιμάνι της, σε ξένα κρατικά συμφέροντα. Αυτή η αποικία, διότι αποικία έχει καταντήσει η χώρα μας, είναι απόρροια μνημονιακών υποδουλωμένων κυβερνήσεων».
Τέλος, προειδοποιεί δε ότι «είναι βέβαιο ότι αν ολοκληρωθεί η χαριστική μεταβίβαση του λιμανιού του Πειραιά, θα έρθει γρήγορα η ώρα που αρκετοί θα καθίσουν στο σκαμνί του κατηγορουμένου».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk