• Αναζήτηση
  • Εφοπλιστές: Ατομικές συμβάσεις για δημιουργία θέσεων στα πλοία

    Για ατομικές συμβάσεις εργασίας με μισθούς που στηρίζονται στα διεθνή πρότυπα προκειμένου παράλληλα να ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας για έλληνες ναυτικούς έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) κ. Θεόδωρος Βενιάμης μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή το πρωί με αφορμή τα φετινά Ποσειδώνια ο οποίος πρόσθεσε ότι εφόσον μας παρασχεθεί η κατάλληλη συνδρομή θα μπορούσε μέσα σε μία τριετία να επιτευχθεί ο στόχος της πρόσληψης περίπου 100 χιλιάδων Ελλήνων στα πλοία του Εμπορικού Ναυτικού.

    Για ατομικές συμβάσεις εργασίας με μισθούς που στηρίζονται στα διεθνή πρότυπα προκειμένου παράλληλα να ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας για έλληνες ναυτικούς έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) κ. Θεόδωρος Βενιάμης μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή το πρωί με αφορμή τα φετινά Ποσειδώνια ο οποίος πρόσθεσε ότι εφόσον μας παρασχεθεί η κατάλληλη συνδρομή θα μπορούσε μέσα σε μία τριετία να επιτευχθεί ο στόχος της πρόσληψης περίπου 100 χιλιάδων Ελλήνων στα πλοία του Εμπορικού Ναυτικού.

    Συμπλήρωσε ακόμη πως «προσφάτως το ΙΟΒΕ εκπόνησε νεότερη μελέτη, η οποία δεν έχει ακόμη λάβει δημοσιότητα, με θέμα την ενίσχυση των απασχολούμενων Ελλήνων στην ποντοπόρο ναυτιλία. Η εν λόγω μελέτη εκτιμά τα αναμενόμενα οφέλη για τη δημιουργία θέσεων εργασίας ελλήνων ναυτικών, στην περίπτωση που έλληνες ναυτικοί, τόσο αξιωματικοί όσο και κατώτερα πληρώματα, απασχοληθούν στην επάνδρωση του ελληνόκτητου στόλου σε αντικατάσταση των αλλοδαπών. Στην περίπτωση αυτή θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας άμεσα επί των πλοίων αλλά και έμμεσα λαμβάνοντας υπόψη τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στην οικονομία, και θα υπάρξει παράλληλα ενίσχυση του ετήσιου εθνικού εισοδήματος της τάξης των €2,8 δισ. ως, υπό το βέλτιστο θεωρητικό σενάριο, των €5 δισ.».

    Οι όροι στην ελληνική αγορά εργασίας

    Ο κ. Βενιάμης επεσήμανε ότι «τα ανωτέρω είναι εφικτά εφόσον επικρατήσουν στην ελληνική αγορά εργασίας οικονομικοί όροι σύμφωνοι με τα νομίμως ισχύοντα στην διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας και τις σχετικές Διεθνείς Συμβάσεις. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι το ελληνόκτητο πλοίο πρέπει να είναι ανταγωνιστικό προκειμένου να επιβιώσει στο διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Επιπροσθέτως, η περιορισμένη αριθμητική δυνατότητα εισακτέων σπουδαστών στις υπάρχουσες ναυτικές ακαδημίες, καθιστά αναγκαία την άμεση λειτουργία συστήματος ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης».

    Πρόσθεσε ακόμη ότι η ανεργία αποτελεί το ουσιαστικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία και η αντιμετώπισή του είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας μετά τα τελευταία έξι χρόνια συνεχούς οικονομικής ύφεσης. «Η μελέτη αυτή επιβεβαιώνει ότι η ναυτιλία μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση της ανεργίας, δίνοντας επαγγελματικό διέξοδο και ελπίδα στους άνεργους νέους μας να εργασθούν για το δυναμικό αυτό κλάδο» είπε χαρακτηριστικά.

    Για το θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας στα ποντοπόρα πλοία είπε ότι πρόσφατα το ελληνικό Κοινοβούλιο επικύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας MLC του ΙΜΟ που υποχρεώνει όταν δεν υπάρχει συλλογική σύμβαση εργασίας να εφαρμόζεται η ατομική. Σε αυτό το σημείο είπε επίσης ότι εδώ και λίγες ημέρες το θέμα αυτό έχει λήξει καθώς ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας τούς έχει διαβεβαιώσει ότι όταν δεν υπάρχει συλλογική σύμβαση εργασίας, ισχύουν οι ατομικές. Πρόσθεσε επίσης ότι ακόμα υπάρχουν κάποιες εκκρεμότητες με τα θέματα των ασφαλιστικών εισφορών που το επόμενο διάστημα σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Εργασίας και Ναυτιλίας θα επιλυθούν.
     
    Αναφερόμενος στη φορολογία των αλλοδαπών πληρωμάτων στα πλοία υπό ελληνική σημαία έκανε λόγο για λάθη που γίνονται πολλές φορές από τις κυβερνήσεις και εξέφρασε την ελπίδα ότι σύντομα θα διορθωθεί καθώς το συγκεκριμένο γεγονός δεν υπάρχει σε καμία χώρα στον πλανήτη. Όπως είπε χαρακτηριστικά, θα πρέπει σε 40.000-50.000 ξένους ναυτικούς να έβγαζαν ΑΦΜ και άδεια παραμονής στη χώρα μας.

    Μελέτες: Βασικός πυλώνας της οικονομίας η ναυτιλία

    Επίσης επεσήμανε πως εντός του 2013 δημοσιεύθηκαν δύο μελέτες με αντικείμενο τη σημασία της ναυτιλίας για την ελληνική οικονομία: Η μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με τίτλο «Η Συμβολή της Ποντοπόρου Ναυτιλίας στην Ελληνική Οικονομία» και η μελέτη του Διεθνούς Οίκου Μελετών «The Boston Consulting Group» με θέμα «Εκτίμηση του αντίκτυπου της Ελληνικής ναυτιλίας στην οικονομία και την κοινωνία».

    Όπως είπε και οι δύο μελέτες, ακολουθώντας η κάθε μία τη δική της μεθοδολογία, καταλήγουν σε γενικές γραμμές στις ίδιες εκτιμήσεις και συμπεράσματα, χαρακτηρίζοντας την ελληνική ναυτιλία ως έναν από τους βασικούς πυλώνες της εθνικής οικονομίας, με ιδιαίτερη έμφαση στο σημαντικό ποσοστό συμμετοχής του ναυτιλιακού κλάδου στο ΑΕΠ, ποσοστό που τα τελευταία δύο χρόνια αντιστοιχεί σε περισσότερο από 7% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας, καθώς και στην προσφορά μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας, άνω των 192.000.

    Επιπροσθέτως, σημείωσε, οι δύο μελέτες τονίζουν την περαιτέρω δυναμική που έχει ο τομέας και τη δυνητική προσφορά του στην ελληνική οικονομία, μέσω της περαιτέρω προσέλκυσης εγκατάστασης ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα και της αύξησης των θέσεων εργασίας των απασχολούμενων στους διάφορους τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας. «Βασική προϋπόθεση που θέτουν είναι η ύπαρξη σταθερού και ανταγωνιστικού θεσμικού πλαισίου» τόνισε ο κ. Βενιάμης.

    Ακόμη ανέφερε ότι «η ευρωπαϊκή ναυτιλία πρέπει να αποτελεί κεντρικό πυρήνα των οραμάτων της ευρωπαϊκής πολιτικής. Η διατήρηση ενός ανταγωνιστικού στόλου υπό τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι υψίστης σημασίας για την εξυπηρέτηση των οικονομικών, εμπορικών, ενεργειακών και στρατηγικών συμφερόντων της. Σε κάθε περίπτωση, απαραίτητη προϋπόθεση για την ανταγωνιστικότητα του κοινοτικού στόλου είναι η διατήρηση των υφιστάμενων κατευθυντήριων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές, που αποτελούν επί πολλά χρόνια το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της κοινοτικής ναυτιλίας, έχοντας διαμορφώσει το αναγκαίο θεμιτό ανταγωνιστικό περιβάλλον για τις εθνικές ναυτιλίες των κρατών-μελών της ΕΕ».

    «Οι συνδικαλιστές έχουν καταστρέψει τη δυνατότητα επισκευής πλοίων»

    Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων είπε πως με την κατάσταση που έχουν διαμορφώσει οι συνδικαλιστές στα ναυπηγεία δεν είναι εφικτό να πάνε πλοία για επισκευές και ανέφερε πως υπάρχει στην Ελλάδα υψηλό κόστος εργασίας κάνοντας λόγο για 35 ευρώ την ημέρα ενώ στη γειτονική Τουρκία είναι πέντε δολάρια και στη Βουλγαρία τρία ευρώ. Είπε χαρακτηριστικά ότι «σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο για ένα απλό λόγο ότι οι ίδιοι οι συνδικαλιστές έχουν καταστρέψει από μόνη τους την οποιαδήποτε τόλμη συναδέλφων να έρθουν στην Ελλάδα να κάνουν επισκευές».

    Επιπλέον, αναφερόμενος στις ερωτήσεις που έχουν καταθέσει βουλευτές για φοροελαφρύνσεις, το απέδωσε σε έλλειμμα ενημέρωσής τους σε θέματα που αφορούν τους εφοπλιστές λέγοντας πως «είναι λάθος και ορισμένοι πολιτικοί να καταθέτουν επερωτήσεις στη Βουλή και αναφέρονται σε φοροελαφρύνσεις και φορολογικές παροχές προς τους εφοπλιστές, όταν εμείς έχουμε τον φόρο χωρητικότητας τον οποίο έχουν κατοχυρώσει οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και το έχουν πάρει οι περισσότερες και μη ευρωπαϊκές που ασχολούνται με τη ναυτιλία».

    Ο πρόεδρος της ΕΕΕ, είπε επίσης ότι όταν κάποια στιγμή ρώτησε κάποιον πολιτικό στη Βουλή να του κατονομάσει συγκεκριμένες φορολογικές ελαφρύνσεις, του είπε ότι τα τρόφιμα και τα υλικά που μπαίνουν στα πλοία είναι αφορολόγητα.

    «Αν αυτό θεωρείται πρόσθεσε φορολογική ελάφρυνση ας το καταργήσουν» αλλά από αυτό που θα γίνει είναι να ζημιωθεί η ελληνική σημαία καθώς πολλοί από τους πλοιοκτήτες θα μεταφέρουν άμεσα τα πλοία σε σημαία της Μάλτας η της Κύπρου η άλλης ευρωπαϊκής χώρας, δήλωσε .

    Τέλος, εξέφρασε την εκτίμηση ότι κάποια στιγμή το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα θα αλλάξει και θα έρθουν επενδύσεις και ανέφερε ότι το σύνολο των ελλήνων εφοπλιστών έχει επενδύσει σε ακίνητα

    Μέχρι το 2009 μεσοσταθμικά οι επενδύσεις των ελλήνων εφοπλιστών σε ακίνητα ήταν της τάξης περίπου 1,7 με 1,8 δισ. ευρώ ένα χρόνο μετά που άρχισαν οι νέοι φόροι οι επενδύσεις έπεσαν κάτω από 100 εκατ. ευρώ πρόσθεσε ο κ. Βενιάμης.

    Κοινωνία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Μαχητικά και ιστιοφόρα Τα τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη περνούσαν συνέχεια πάνω από την Ικαρία. Μια μαυροντυμένη γυναίκα με ροζιασμένο πρόσωπο και τα κατάλευκα... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk