Υπάρχουν αμέτρητοι λόγοι για να επενδύσει κανείς τα χρήματά του σε ένα ντοκιμαντέρ για τον βίο και την πολιτεία της 51χρονης Βικτόρια Μπέκαμ. Δηλαδή σε μια από τη ζωή της βγαλμένη τηλεοπτική αφήγηση στην οποία το κοινό θα την ακούσει:
α) να μηρυκάζει για πολλοστή φορά τη γνωριμία της με τον Ντέιβιντ στο lounge της Manchester United πίσω στα βαθιά 90s, όταν του έγραψε τον αριθμό του τηλεφώνου της πάνω σε ένα αεροπορικό εισιτήριο, β) να αναπολεί τη βραχεία αλλά ουρανομήκη καριέρα της με τις Spice Girls ή αλλιώς το πιο επιτυχημένο girl band όλων των εποχών, τη δόξα του οποίου πασχίζουν να κλέψουν οι νοτιοκορεάτικοι επίγονοί του, γ) να φυλλομετρά τα αμήχανα πέτρινα χρόνια μετά τη διάλυση του γκρουπ στα εξ ων συνετέθη.

Το 2023 το ντοκιμαντέρ για τα έργα και τις ημέρες του Ντέιβιντ Μπέκαμ ανανέωσε το ενδιαφέρον για το βρετανικό power couple. Πλέον και η Βικτόρια Μπέκαμ έχει τη δική της τηλεοπτική αφήγηση – την πέμπτη της ζωής της- σε παραγωγή του αγαπημένου της συζύγου
Αλλά και να επιδεικνύει την τέλεια οικογενειακή ευτυχία της, να εξαίρει τις αρετές του μελιού που ο σύζυγός της Ντέιβιντ παράγει από τα μελίσσια του, να διασκεδάζει τις εντυπώσεις για τη φημολογούμενη έριδα με τον πρωτότοκο γιο της Μπρούκλιν και τη σύζυγό του Νίκολα Πελτς, να αναλύει κοντολογίς πόσο δύσκολο είναι να είσαι η Βικτόρια Μπέκαμ. Μια γυναίκα εύπορη, αναγνωρίσιμη και επιδραστική, με έξη στους ενεργειακούς κρυστάλλους, την ακρόαση podcasts και τις τσάντες Hermès Birkin – θρυλείται ότι στην αξίας περίπου 1,5 εκατ. ευρώ συλλογή της διαθέτει περισσότερες από 100.
Όταν «κέντησε» η Βικτόρια
Δεν θα σκεφτόταν όμως ποτέ κανείς να ποντάρει σε ένα ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα της αφήγησης την καριέρα της «Posh Spice» – όπως τα μέσα μαζικής ενημέρωσης την είχαν βαφτίσει στη χρυσή πενταετία (1996-2000) των Spice Girls – ως σχεδιάστριας μόδας. Ειδικά λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι μόλις πριν από επτά χρόνια, το υπερτροφικά διάσημο, όπως και η ίδια, brand της, που φυσικά φέρει το όνομά της, κατέγραφε ζημίες 5.000 ευρώ ημερησίως.

Στο αυτοβιογραφικό (και αυτοαναφορικό) ντοκιμαντέρ της η Βικτόρια Μπέκαμ αφηγείται πώς έσωσε το brand της από τα δόντια της χρεοκοπίας και κατάφερε να το κάνει συνώνυμο της βρετανικής αντίληψης για την κομψότητα
Ομως αφενός η ανατροπή προς το καλύτερο των οικονομικών δεδομένων αλλά και η πάνδημη αναγνώριση της κυρίας Μπέκαμ ως υπολογίσιμης δύναμης στη βιομηχανία της μόδας (µε επιστέγασµα την επίδειξή της στην Εβδοµάδα Μόδας του Παρισιού την περασµένη άνοιξη), αφετέρου η θηριώδης επιτυχία που σημείωσε το αντίστοιχο βιογραφικό ντοκιμαντέρ για τον σύζυγό της, Ντέιβιντ Μπέκαμ, το 2023, άμβλυναν την αμφιβολία αναφορικά με το εάν ο κόσμος χρειαζόταν ένα ακόμα ολωσδιόλου αυτοαναφορικό τηλεοπτικό προϊόν, από τη θέαση του οποίου στα σίγουρα δεν θα βγει σοφότερος.
Αφήστε δηλαδή που τα χρήματα για τη δημιουργία του ντοκιμαντέρ «Victoria Beckham» που έκανε πρεμιέρα στο Netflix την περασμένη Πέμπτη (9/10) προέρχονται από τον οικογενειακό κουμπαρά της φαμίλιας. Την παραγωγή ανέλαβε το Studio 99 ή αλλιώς η εταιρεία που έχει ιδρύσει ο Ντέιβιντ Μπέκαμ.
Υπάρχουν και άλλα, σχεδόν παράξενα trivia αναφορικά με το εν λόγω project, το οποίο δεν είναι ούτε το πρώτο ούτε το δεύτερο αλλά το πέμπτο με πρωταγωνίστρια και κεντρική ηρωίδα τη Βικτόρια Μπέκαμ. Oπως το γεγονός ότι τρεις εβδομάδες πριν από την προβολή του η ίδια δήλωσε πως δεν είχε παρακολουθήσει την τελική κόπια των τριών επεισοδίων – μα πού πήγε ο χειριστικός, τελειομανής και ψυχαναγκαστικός εαυτός της; – ή η απόφαση της πλατφόρμας να μην προσφέρει κλεφτές ματιές (βλ. previews) στα media πριν από την πρεμιέρα.
Δύο πράγματα μπορεί να συναγάγει ο μέσος καχύποπτος. Είτε κανείς δεν πιστεύει στη δυναμική του success story της γυναίκας που μεγάλωσε χρησιμοποιώντας ως σχολικό λεωφορείο την πατρογονική Rolls-Royce ή το περιεχόμενο του ντοκιμαντέρ έχει τέτοια δυναμική που θα ήταν κρίμα να τη σπαταλήσει κανείς μοιράζοντας «τυράκια» και spoilers δεξιά κι αριστερά.

Οι Spice Girls ήταν μια ιστορία μόλις πέντε χρόνων που όρισε και χαρακτήρισε τα μέλη του γκρουπ για την υπόλοιπη ζωή τους
Στο τρέιλερ, πάντως, η κυρία Μπέκαμ ακούγεται να κάνει μια κοσμοϊστορική για την εικόνα που αποκρυσταλλώθηκε κάποτε για εκείνην στον Τύπο αποκάλυψη: λέει πως δεν είναι η μουτρωμένη, κακόκεφη και δύσθυμη «αγελάδα» που πολλοί θεωρούν. Ναι, μπορεί και να μειδιά.
Κάν’ το όπως η κυρία Μπέκαμ
Εκείνο που κυρίως φαίνεται να θέλει να πετύχει η Βικτόρια είναι να «ξεπλύνει» τη ρετσινιά της διασημότητας που απλώς ασχολήθηκε με τη μόδα ως αντίδοτο στην τραγουδιστική αεργία της και να επισημάνει ότι το ενδιαφέρον της υπήρξε γνήσιο αλλά και συστηματικό. Λίγοι θα μπορούσαν βέβαια να διατηρούν ενστάσεις ή επιφυλάξεις για αυτό πλέον.
Oχι μόνο γιατί στο ντοκιμαντέρ καταθέτουν τις μαρτυρίες τους, δίνοντας εμμέσως την ευλογία τους στη σχεδιάστρια Βικτόρια Μπέκαμ, προσωπικότητες της μόδας όπως ο Τομ Φορντ, ο Ρολάν Μουρέ και η – πανταχού παρούσα και τα πάντα πληρούσα – Aννα Γουίντουρ, αλλά διότι στην πραγματικότητα το brand που μέχρι πρότινος έμοιαζε να έχει μη αναστρέψιμη οικονομική πορεία προς τον γκρεμό – ναι, όταν ξεθυμαίνει το virality ακολουθεί η πικρή αλήθεια –, κατάφερε να ανατρέψει τα δυσοίωνα προγνωστικά.

Βικτόρια και Ντέιβιντ Μπέκαμ στην πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ τριών επεισοδίων
Υπενθυμίζεται ότι η Μπέκαμ έκανε το ντεμπούτο της στη βιομηχανία της μόδας το 2008 με μια συλλογή 10 κομματιών. Αποθεώθηκε και λοιδορήθηκε, ώσπου έπειτα από 17 χρόνια και τη χρηματοδότηση της Neo Investment Partners, μιας εταιρείας που επενδύει σε luxury brands (και συχνά τα ανασταίνει), οι δημιουργίες της θεωρούνται σήμερα επιτομή της βρετανικής έκφρασης και αντίληψης για την κομψότητα. Δεν θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερος και αδιάψευστος μάρτυρας από την απόφαση της πριγκίπισσας της Ουαλίας να εμφανιστεί με ένα από τα κοστούμια του οίκου Μπέκαμ σε επίσημη εκδήλωση την περασμένη άνοιξη.
Καταλύτης για την απόφαση της Βικτόρια Μπέκαμ να ξαναβάλει στην οικογενειακή εστία, στα ντεφιλέ αλλά και στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας της, στο Χάμερσμιθ του Λονδίνου, κάμερες και δημοσιογράφους ήταν ο σύζυγός της.

Από την τηλεοπτική αφήγηση για την Βικτόρια Μπέκαμ δε θα μπορούσε να λείπει το alter ego της. Ο σύζυγος και πατέρας των τεσσάρων παιδιών τους Ντέιβιντ
Oχι, ο Ντέιβιντ Μπέκαμ καθόλου δεν βαρέθηκε να υπηρετεί στην αληθινή ζωή τον ρόλο του ευζωιστή συνταξιούχου που καλλιεργεί βιολογικά λαχανικά, φτιάχνει brunch για όλη την οικογένεια και στήνει ανελλιπώς κυριακάτικες φιέστες μπάρμπεκιου. Απλώς ήταν ένα στιγμιότυπο από το ντοκιμαντέρ του το 2023 που έπεισε τελικά τη Βικτόρια πως οι συνθήκες και κυρίως η ίδια ήταν ώριμη για να μοιραστεί την ιστορία της χωρίς φίλτρα και φτιασίδια.
Το τελευταίο power couple
Εκείνη μιλούσε για την ανατροφή της σε μια μέση βρετανική οικογένεια, όταν εκείνος εμφανίστηκε από το πουθενά για να της υπενθυμίσει πως αξιολογούσε τα πράγματα μάλλον στρεβλά, ανατρέχοντας στη γνωστή αφήγηση για τα πήγαινε-έλα της στο σχολείο με το πολυτελές αυτοκίνητο του μπαμπά – η Βικτόρια Μπέκαμ ή Aνταμς, όπως είναι το πατρικό της – απόλαυσε άνετα από οικονομικής άποψης παιδικά χρόνια χάρη στην αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών που είχε δημιουργήσει ο πατέρας της, Αντονι Ανταμς.
Η παρέμβαση του Ντέιβιντ Μπέκαμ, μια στιγμή μάλλον αστεία και αρκούντως αμήχανη, ήταν, λέει η ίδια, που της κατέδειξε πως τελικά δεν είναι προς θάνατον να σφάλλει κανείς, να παραδέχεται το λάθος του και να αναθεωρεί.

Για πρώτη φορά η κυρία Μπέκαμ μιλά για το bullying και την αμφισβήτηση που δέχτηκε κάποτε από δασκάλους και συμμαθητές ως φιλόδοξη ηθοποιός και χορεύτρια
Αυτή τη συνειδητοποιημένη και μάλλον απελευθερωμένη από τα δεσμά της τελειότητας εικόνα της αποφάσισε να προβάλει μέσω του αυτοβιογραφικού ντοκιμαντέρ, στο οποίο επίσης συμμετέχει και μιλάει ο σύζυγός της, κάνοντάς την μάλιστα να συγκινηθεί για ασήμαντες – σύμφωνα με το τρέιλερ – αφορμές. Oπως όταν λέει πως θα ήταν περήφανος για εκείνη ακόμα και για το πιο μικρό επίτευγμά της, όπως το να φτιάξει ένα σάντουιτς.

Τι θα είχε συμβεί εάν η Βικτόρια Άνταμς δεν είχε γράψει τον αριθμό του τηλεφώνου της σε ένα αεροπορικό εισιτήριο που έδωσε στον Ντέιβιντ Μπέκαμ το μακρινό 1996; Κανείς δεν μπορεί (και μάλλον δε θέλει) να γνωρίζει
Ναι, παρ’ ότι δεν θα το φανταζόταν ή δεν θα το υπέθετε κανείς, η Βικτόρια Μπέκαμ έχει ανάγκη από έναν καλό λόγο. Και αυτό είναι κάτι που ακόμα και η ίδια ίσως αγνοούσε ή αδυνατούσε να αντιληφθεί στα χρόνια της φρενήρους δημοσιότητάς της. Τότε που μαζί με τον σύζυγό της ήταν το δεύτερο πιο συχνό, έπειτα από τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας, πρωτοσέλιδο στην εφημερίδα «Daily Mail», και όλοι μιλούσαν (και έκριναν) με κεκτημένη ταχύτητα το προφανές.
Βικτόρια 2.0
Ακόμα και με τη μεσολάβηση 30 χρόνων από τότε που έδωσε τα χέρια με τη δημοσιότητα φαίνεται πάντως πως δεν είναι αργά για ξανασυστηθεί στο παγκόσμιο κοινό. Σοφότερη, περισσότερο συνειδητοποιημένη, αλλά και συμφιλιωμένη πια με τον άνθρωπο που ήταν προτού εκχωρήσει την εικόνα της στην οικουμένη.

Σήμερα η Βικτόρια Μπέκαμ δηλώνει υπερήφανη ιδιοκτήρια και ψυχή ενός brand που έχει τις ευλογίες των στυλοβατών της βιομηχανίας της μόδας, λάτρης των ενεργειακών κρυστάλλων, φανατική των podcasts και εμμονική συλλέκτρια Birkin bags
Γι’ αυτό και ίσως για πρώτη φορά αποφασίζει να μιλήσει για την αμφιβολία που την κατέτρωγε όταν στα 18 της έφυγε από το σπίτι για σπουδές θεάτρου και χορού, για την ανασφάλεια και τα περιστατικά απαξίωσης από τους δασκάλους και bullying από τους συμμαθητές της, για τη λύτρωση που έζησε μέσω των Spice Girls αλλά και για τη βαθιά αμηχανία που ακολούθησε τη διάλυση του γκρουπ, για την αμφισβήτηση που δέχθηκε ως σχεδιάστρια μόδας και την παρ’ ολίγον οικονομική καταστροφή της.
Η Βικτόρια Μπέκαμ δεν κάνει κάτι καινούργιο ή ρηξικέλευθο με το νέο της ντοκιμαντέρ. Αλλωστε από τα 20 της επέλεξε; Κλήθηκε; Τέλος πάντων ζει και αναπνέει μπροστά στα φώτα της δημοσιότητας, «πουλώντας» (με το αζημίωτο) σπαράγματα του βίου της. Απλώς πλέον εκτός από τιμή έχει αποφασίσει να βάζει και λίγες αλήθειες που ίσως κάποτε δεν άντεχε.







