Λίγοι γνωρίζουν ότι τρία-τέσσερα χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας, μεταξύ των οδών Σπύρου Πάτση και Αγίας Αννης, μεταξύ Ελαιώνα και Ρέντη, εξυπηρετείται ο κύριος όγκος του μεταφορικού έργου της χώρας. Στην ευρύτερη αυτή ζώνη λειτουργούν περίπου 400 μεταφορικές εταιρείες, οι οποίες κινούν καθημερινά χιλιάδες βαριά φορτηγά αυτοκίνητα, με πάσης φύσεως αγαθά από κάθε και προς κάθε γωνιά της Ελλάδας. Ο ετήσιος τζίρος του μεταφορικού έργου ξεπερνά το 1,5 δισ. ευρώ τον χρόνο. Περιττό δε να σημειώσουμε ότι η εικόνα της περιοχής είναι απολύτως προβληματική, οι αποθήκες είναι αρχαίες, τα σκουπίδια περισσεύουν, κανόνες υγιεινής δεν υφίστανται και η ρύπανση χτυπάει κόκκινο στις ώρες αιχμής. Επιπλέον, η επιβάρυνση της κυκλοφορίας σε ολόκληρη την Αττική είναι ανυπολόγιστη και γενικώς η όλη κατάσταση παραπέμπει σε ανατολίτικο παζάρι παρά σε ανεπτυγμένη ευρωπαϊκή χώρα. Σας ενημερώνουμε λοιπόν ότι για πρώτη φορά αξιολογείται σοβαρά το ενδεχόμενο μετακόμισης της προβληματικής αυτής μεταφορικής δραστηριότητας στο Θριάσιο πεδίο. Η ιδέα που συζητούν τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης με τη συνεργασία του ΤΑΙΠΕΔ είναι να μεταφερθεί όλη αυτή η δραστηριότητα σε έναν οργανωμένο χώρο μακριά από τον αστικό ιστό ώστε να ελευθερωθεί η περιοχή, να αναγεννηθούν οι αξίες της και να αποφορτιστεί η κυκλοφορία της πρωτεύουσας. Θα ήταν ευχής έργο μάλιστα αν προϊόντος του χρόνου μαζί με τις μεταφορικές μετακινηθεί και η Κεντρική Λαχαναγορά του Ρέντη και έτσι εξελιχθεί μια γιγαντιαία επιχείρηση ανάπλασης και οικιστικής ανασυγκρότησης μιας πραγματικά διακεκαυμένης ζώνης στο κέντρο της Αθήνας. Η προοπτική του έργου, όπως μαθαίνουμε, έχει ενθουσιάσει τον υπεύθυνο του Ταμείου Ανάκαμψης αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Θ. Σκυλακάκη, αλλά και τον νέο πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Θ. Ζηλιασκόπουλο, ο οποίος έχει τις εμπειρίες και τη γνώση από την οργάνωση και λειτουργία τέτοιων εφοδιαστικών σχημάτων. Προσεχώς λοιπόν αναμένονται οι αναθέσεις των σχετικών μελετών και η επιλογή του επιχειρηματικού σχήματος που θα αναλάβει το όλο έργο.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.