Στα δικαστήρια θα λύσει τις διαφορές της με την βρετανική κυβέρνηση η αμερικανική πολυεθνική εταιρεία τροφίμων Kellogg με αφορμή τους νέους κανονισμούς για τα junk food, βάσει των οποίων κάποια από τα πλέον δημοφιλή δημητριακά της δεν θα μπορούν να τοποθετούνται σε περίοπτη θέση στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Η εταιρεία που παράγει μάρκες όπως τα Cornflakes, τα Coco Pops και τα Crunchy Nut έχει ενοχληθεί από τους περιορισμούς που δρομολογούνται με στόχο την προώθηση της πιο υγιεινής διατροφής και της μείωσης της κατανάλωσης ζάχαρης, αλατιού και λιπαρών, κυρίως από τα παιδιά.

Οι νέοι κανονισμοί πρόκειται να εφαρμοστούν από τον Οκτώβριο. Στο πλαίσιο αυτών θα περιορίζεται σημαντικά η προώθηση και προβολή προϊόντων junk food στα σούπερ μάρκετ, κάτι που σημαίνει πρακτικά πως κάποια από τα προϊόντα της Kellogg δεν θα μπορούν να τοποθετούνται σε περίοπτη θέση, ούτε θα μπορούν να συμμετέχουν σε προωθητικές ενέργειες και προσφορές (τύπου… στα 2 το 1 δώρο).

Κατέθεσε αγωγή

Για να πολεμήσει το νέο πλαίσιο η αμερικανική εταιρεία κατέθεσε αγωγή σήμερα, στρεφόμενη κατά του βρετανικού Δημοσίου και του αρμόδιου υπουργείου Υγείας.

Ισχυρίζεται δε, πως οι κανόνες δεν λαμβάνουν υπόψη το γεγονός πως το 92% του κόσμου καταναλώνει τα δημητριακά του με γάλα ή γιαούρτι, κάτι που αλλάζει το τελικό διατροφικό προφίλ του γεύματος, με αποτέλεσμα να μην πρέπει να κατατάσσεται στα junk food.

«Πιστεύουμε πως η φόρμουλα που χρησιμοποιεί η βρετανική κυβέρνηση για να μετρήσει την διατροφική αξία των δημητριακών πρωϊνού είναι λανθασμένη και δεν θα πρέπει να εφαρμοστεί» τόνισε χαρακτηριστικά διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας.

Η κυβέρνηση από την πλευρά της δεν κάνει πίσω προτάσσοντας τα στοιχεία που δείχνουν τις υψηλές ποσότητες λαμβανόμενης ζάχαρης και όχι μόνο, που εντείνουν το πρόβλημα της αυξημένης παχυσαρκίας σε εθνικό επίπεδο.

Θεωρεί δε, πως και τα δημητριακά ανήκουν στην κατηγορία αυτή. Το εθνικό σύστημα υγείας εκτιμά πως η επιβάρυνση στο υγειονομικό κόστος της χώρας από την αύξηση της παχυσαρκίας ξεπερνά τα 6 δισ. στερλίνες ετησίως.

Νομικοί αλλά και επιχειρηματικοί κύκλοι θα παρακολουθήσουν στενά την εξέλιξη της διαμάχης, καθώς η υπόθεση θεωρείται σημαντικό τεστ για την εφαρμογή των νέων κανόνων που έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από επιχειρήσεις και διαφημιστές. Το νέο πλαίσιο απαγορεύει επίσης τις online διαφημίσεις προϊόντων junk food, όπως και την διαφήμιση τους στην τηλεόραση πριν τις 9 το βράδυ, με στόχο να προστατευτούν τα παιδιά.

Πηγή: ΟΤ