Μια από τις ιδιαιτερότητες της παράστασης «Ruins of passion» (Συντρίμμια πάθους), που παρουσιάζεται στον θεατρικό χώρο Τόπος Αλλού στην Κυψέλη, είναι η ίδια η γλώσσα που χρησιμοποιείται: Το «Ruins of passion» σε σύνθεση κειμένου και σκηνοθεσία Νίκου Καμτσή παρουσιάζεται στην αγγλική γλώσσα απευθυνόμενο κυρίως στους ξένους που επισκέπτονται τη χώρα μας.


Αλλά όχι μόνο.

Γιατί στο «Ruins of passion» χαρακτηριστικές σκηνές από τις γνωστότερες ελληνικές τραγωδίες ζωντανεύουν στη σκηνή με μια σύγχρονη σκηνοθετική οπτική, χρήση video (Μιχάλης Παπαδογιαννάκης), πρωτότυπες χορογραφίες (της Ναταλίας Στυλιανού) μα και ιδιαίτερους ήχους (της μουσικής του Κώστα Χαριτάτου).
Στόχος της παράστασης, σύμφωνα με τον Ν. Καμτσή, είναι «μια συνύπαρξη αρχαίου και παραδοσιακού που να αποτελέσει μοναδική θεατρική εμπειρία για τον θεατή στο πλαίσιο του κλασικού κειμένου και τις ερμηνείες των ηθοποιών».

Η παράσταση αρχίζει με τη θυσία της Ιφιγένειας στην Αυλίδα από τον Αγαμέμνονα και τις έντονες, απειλητικές διαθέσεις και αντιρρήσεις της Κλυταιμνήστρας. Οι ικεσίες τόσο της Κλυταιμνήστρας όσο και της μικρής Ιφιγένειας δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα. Η θυσία γίνεται και ο στρατός των Ελλήνων αναχωρεί για την Τροία. (Ευριπίδη «Ιφιγένεια εν Αυλίδι»)
Στη συνέχεια η αφήγηση περνά στην εποχή μετά την καταστροφή της Τροίας και περιγράφει πώς το νικηφόρο μαντάτο της πτώσης της Τροίας πέρασε με φωτιές από βουνό σε βουνό και έφτασε στις Μυκήνες. Εκεί το πληροφορείται η Κλυταιμνήστρα και ετοιμάζει στον άνδρα της «μεγάλη υποδοχή». Τα δέκα έτη που πέρασαν δεν στάθηκαν αρκετά να απαλύνουν τον πόνο από τη θυσία της Ιφιγένειας και όταν ο Αγαμέμνων φτάνει τον σκοτώνει μαζί με την Κασσάνδρα, την κόρη του Πρίαμου και μάντισσα που μαντεύει το φονικό. (Αισχύλου: «Αγαμέμνων»)
Η αμέσως επόμενη σκηνή μεταφέρει τους θεατές στον τάφο του Αγαμέμνονα όπου η Ηλέκτρα θρηνεί τον χαμό του πατέρα της. Εκεί φτάνει η αδελφή της, Χρυσόθεμις, –που υπακούει την Κλυταιμνήστρα και τον Αίγισθο σε αντίθεση με την Ηλέκτρα που επαναστατεί. Η Κλυταιμνήστρα έρχεται στον τάφο για να αποδώσει τιμές και συγκρούεται με την Ηλέκτρα, μια σκηνή άγρια και γνωστή για τη δύναμή της. Οταν η Κλυταιμνήστρα αποχωρεί, εμφανίζεται ο Ορέστης, όπου παρακολουθούμε τη σπαρακτική σκηνή της αναγνώρισης Ηλέκτρας – Ορέστη. (Σοφοκλή «Ηλέκτρα»)
Ο Ορέστης για να εκδικηθεί τον φόνο του πατέρα του γίνεται μητροκτόνος. Η ύβρις του ξεσηκώνει τις Ερινύες –παλιές μητριαρχικές θεότητες –που τον στοιχειώνουν. (Ευριπίδη «Ορέστης»)
Τον καταδιώκουν μέχρι που ο Ορέστης καταφεύγει στον ναό της Αθηνάς στην Αθήνα. Στο δικαστήριο του Αρείου Πάγου οι ψήφοι που τον αθωώνουν και εκείνοι που τον καταδικάζουν ισοψηφούν, οπότε η Αθηνά με την ψήφο της υπέρ του Ορέστη τον σώζει. (Αισχύλου «Ευμενίδες»)
Η αριστοτελική λύτρωση επιτελείται τόσο για τα πρόσωπα όσο και για τους θεατές, με τις Ερινύες να δικαιώνονται μια που η Αθηνά τους επιφυλάσσει περίοπτη θέση στους νέους θεσμούς.
Παράσταση διάρκειας μιας ώρας, εξελίσσεται ταχύτατα, με τους ηθοποιούς Κατερίνα Κρέπη, Ξένια Αλεξίου, Βασίλη Τσορλάλη και Αναστασία Χαριστίδου να ερμηνεύουν το μεγαλύτερο μέρος στα αγγλικά (τα λίγα μέρη που αποδίδονται στα ελληνικά συνοδεύονται από αγγλικούς υποτίτλους). Το σκηνικό και τα κοστούμια είναι της Μίκας Πανάγου ενώ οι ηθοποιοί που εμφανίζονται στα βίντεο είναι οι Ντάνκαν Σκίνερ και Αντζελα Ελζεντ.
Το ξενόγλωσσο ενημερωτικό έντυπο που διανέμεται πριν από την έναρξη διευκολύνει τους θεατές στο να παρακολουθήσουν την παράσταση.

info:

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟΥ. Κεφαλληνίας 17 – Κυψέλη, τηλ. 210 8656 004

HeliosPlus