Οι βιταμίνες Β ασπίδα για την κατάθλιψη

Η χαμηλή πρόσληψη βιταμινών Β6 και Β12 συνδέεεται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με νέα μελέτη που διεξήχθη σε άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω. Ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου στο Πανεπιστήμιο Ρας στο Σικάγο κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα έπειτα από παρακολούθηση 3.500 ατόμων επί περισσότερα από 12 έτη. Συγκεκριμένα οι ειδικοί είδαν, όπως αναφέρουν στο επιστημονικό περιοδικό «Αmerican Journal of Clinical Νutrition», ότι η εμφάνιση καταθλιπτικών συμπτωμάτων μειωνόταν κατά 2% για κάθε αύξηση στην ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης Β6 από τροφές και συμπληρώματα της τάξεως των 10 χιλιοστογραμμαρίων (mg).

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ Η χαμηλή πρόσληψη βιταμινών Β6 και Β12 συνδέεεται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με νέα μελέτη που διεξήχθη σε άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω. Ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου στο Πανεπιστήμιο Ρας στο Σικάγο κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα έπειτα από παρακολούθηση 3.500 ατόμων επί περισσότερα από 12 έτη. Συγκεκριμένα οι ειδικοί είδαν, όπως αναφέρουν στο επιστημονικό περιοδικό «Αmerican Journal of Clinical Νutrition», ότι η εμφάνιση καταθλιπτικών συμπτωμάτων μειωνόταν κατά 2% για κάθε αύξηση στην ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης Β6 από τροφές και συμπληρώματα της τάξεως των 10 χιλιοστογραμμαρίων (mg). Το ίδιο ακριβώς φάνηκε να ισχύει και για κάθε αύξηση 10 μικρογραμμαρίων (μg) της ημερήσιας πρόσληψης Β12.

Σημειώνεται ότι η βιταμίνη Β6 ανευρίσκεται σε πλήθος τροφών, όπως τα φασόλια, οι πατάτες, οι μπανάνες, το κρέας, το κοτόπουλο και σε ορισμένα ψάρια όπως ο σολομός και ο τόνος. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη για άνδρες άνω των 50 ετών είναι τα 1,7 mg και για τις γυναίκες τα 1,5 mg. Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο τίθεται στα 100 mg ημερησίως καθώς σε μεγάλες ποσότητες η βιταμίνη μπορεί να προκαλέσει νευρολογικές βλάβες.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β12 είναι το μοσχάρι, ορισμένα ψάρια όπως ο σολομός και η πέστροφα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Η συγκεκριμένη βιταμίνη περιέχεται και σε ορισμένα εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως σε δημητριακά πρωινού. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη Β12 στους ενηλίκους είναι 2,4 μg, ενώ δεν έχουν τεθεί ανώτατα όρια λόγω του ότι η συγκεκριμένη βιταμίνη δεν θεωρείται ότι έχει επιβλαβή δράση ακόμη και αν ληφθεί σε μεγάλες ποσότητες. Πάντως σε ό,τι αφορά τα ηλικιωμένα άτομα, δεδομένου ότι έχουν δυσκολία στην απορρόφηση Β12, οι ειδικοί συνιστούν πρόσληψή της μέσω εμπλουτισμένων τροφίμων ή πολυβιταμινών.

Συμπλήρωμα για την επιλόχεια κατάθλιψη
Ερευνητές του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ στη Γερμανία αναπτύσσουν ένα διατροφικό συμπλήρωμα το οποίο «πολεμά» την επιλόχεια κατάθλιψη. Η κατάθλιψη μετά τη γέννα «πλήττει» ως και το 13% των νέων μητέρων. Οι ερευνητές «σάρωσαν» τον εγκέφαλο 30 νέων μητέρων και ανακάλυψαν ότι στις γυναίκες αυτές εμφανίζονταν υψηλότερα κατά 43% επίπεδα ενός ενζύμου που ονομάζεται μονοαμινοξειδάση Α (ΜΟΑ-Α) σε σύγκριση με τις υπόλοιπες. Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι το ΜΟΑ-Α διασπά την ντοπαμίνη και τη σεροτονίνη, χημικά του εγκεφάλου άκρως σημαντικά για τη διάθεση. Με βάση τη νέα γνώση διερευνάται η ανάπτυξη φαρμάκων που θα μειώνουν τα επίπεδα ΜΟΑ-Α αλλά και η δημιουργία ενός συμπληρώματος διατροφής που θα αποκαθιστά τα επίπεδα σεροτονίνης και ντοπαμίνης. Το συμπλήρωμα θα περιέχει φυσικά συστατικά και θα μπορεί να λαμβάνεται και από τις θηλάζουσες μητέρες.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Science
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk