Χ ρονικά ανοιχτό άφησε χθες το θέμα της απόσυρσης των παλαιών ΙΧ αυτοκινήτων ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κ.Χατζηδάκης μιλώντας στη γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) που ήταν αφιερωμένη στις αποτελεσματικές, «πράσινες» και ασφαλείς μεταφορές.

Ο κ. Χατζηδάκης απέφυγε να δεσμευθεί με χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης, υπογράμμισε όμως ότι θεωρεί πρακτικώς αδύνατον να προχωρήσει η κυβέρνηση σε ενέργειες μέσα στο 2008. Το θέμα αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, όπως είπε, απαιτεί προσεκτικά βήματα, όχι απότομες και χωρίς μελέτη κινήσεις που μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στον προϋπολογισμό και αναστάτωση στην αγορά αυτοκινήτου.

«Αυτονόητο είναι ότι στόχος μας δεν είναι να φέρουμε επιπλέον αυτοκίνητα σε ένα ήδη υπερκορεσμένο δίκτυο» τόνισε ο υπουργός Μεταφορών στην ομιλία του, ενώ πρόσθεσε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην αντικατάσταση των σημερινών οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας με νέα, πιο ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον. Στη χώρα μας μόλις το 1,5% των οχημάτων αποσύρεται από την κυκλοφορία, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό για τη Σουηδία, για παράδειγμα, είναι 21%. Ωστόσο, σημείωσε, το ζήτημα της απόσυρσης παλαιών οχημάτων δεν αφορά μόνο το υπουργείο Μεταφορών. Είναι συναρμοδιότητα των υπουργείων Μεταφορών, ΥΠΕΧΩΔΕ και Οικονομίας και θα προχωρήσουν από κοινού.

Ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. Ανδρ. Ανδρικόπουλος ζήτησε την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου και επεσήμανε την ανάγκη λήψης μέτρων για την ανανέωση του γηρασμένου στόλου αυτοκινήτων στη χώρα μας- περίπου 1,5 εκατ. οχήματα.