ΦΡΑΝΤΣΕΣΚΟ ΤΡΑΠΑΝΙ

ΦΡΑΝΤΣΕΣΚΟ ΤΡΑΠΑΝΙ Ο ανανεωτής μιας δυναστείας ΣΠ. ΦΡΑΓΚΟΣ Δεν είναι εύκολο πράγμα να προέρχεσαι από μια μεγάλη επιχειρηματική οικογένεια, να κάνεις την επανάστασή σου μέσα στην ίδια αυτή οικογένεια και να εξέρχεσαι νικητής, χωρίς πολλές απώλειες. Στην περίπτωση μάλιστα του Φραντσέσκο Τραπάνι, η επανάσταση του νεαρού γόνου της ιταλικής οικογένειας Μπούλγκαρι συνέπεσε με τον μετασχηματισμό της οικογενειακής

Ο ανανεωτής μιας δυναστείας


Δεν είναι εύκολο πράγμα να προέρχεσαι από μια μεγάλη επιχειρηματική οικογένεια, να κάνεις την επανάστασή σου μέσα στην ίδια αυτή οικογένεια και να εξέρχεσαι νικητής, χωρίς πολλές απώλειες. Στην περίπτωση μάλιστα του Φραντσέσκο Τραπάνι, η επανάσταση του νεαρού γόνου της ιταλικής οικογένειας Μπούλγκαρι συνέπεσε με τον μετασχηματισμό της οικογενειακής κοσμηματοποιίας σε μια πραγματικά μεγάλη δύναμη στον δύσκολο και απαιτητικό κόσμο των ειδών πολυτελείας. Η εταιρεία Bulgari είναι αυτή τη στιγμή ο τρίτος σε μέγεθος οίκος κοσμημάτων στον κόσμο ­ μετά τον Cartier και τον Tiffany ­, αλλά οι φιλοδοξίες της δεν σταματούν στα κοσμήματα και στα ρολόγια. Τα τελευταία χρόνια έχει επεκταθεί σε έναν σωρό άλλα είδη ­ άλλοτε με μεγαλύτερη και άλλοτε με μικρότερη επιτυχία ­ και μόλις πριν από λίγες εβδομάδες ανακοίνωσε την είσοδό της στον χώρο των ξενοδοχείων. Ναι, σωστά διαβάσατε! Σε λίγο καιρό οι πιστοί φίλοι της φίρμας, εκτός από το να αγοράζουν τις γραβάτες και τα γυαλιά Bulgari, θα μπορούν να κλείνουν δωμάτια σε ξενοδοχεία με τον ίδιο διάσημο και πανάκριβο λογότυπο. Είναι και αυτή μια από τις πολλές ιδέες του κ. Τραπάνι που σκοπό έχουν να μετατρέψουν τον Bulgari σε ένα από τα πιο ισχυρά και ευρέως αναγνωρίσιμα ονόματα στον μαγικό ­ για πολλούς ­ κόσμο της πολυτέλειας.



Τον περασμένο μήνα η εταιρεία Bulgari ανακοίνωσε τη συνεργασία της με ένα εξίσου διάσημο όνομα: τη Marriott International. Οι δύο εταιρείες θα εισφέρουν από 70 εκατομμύρια δολάρια η καθεμία για τη δημιουργία μιας μικρής αλυσίδας ξενοδοχείων που θα απευθύνονται στους λίγους και στους εκλεκτούς, όπως ακριβώς και τα περισσότερα προϊόντα της ιταλικής φίρμας. Η συνεργασία αφορά μικρές μονάδες, τις λεγόμενες και «ξενοδοχεία-μπουτίκ», που γνωρίζουν ιδιαίτερη ανάπτυξη στις μεγάλες πρωτεύουσες τα τελευταία χρόνια, επειδή προσφέρουν εξατομικευμένες υπηρεσίες στους πελάτες τους και έναν αέρα αποκλειστικότητας, που δύσκολα συναντά κανείς στα μεγάλα ξενοδοχεία.


Τα ξενοδοχεία θα είναι κατά πάσα πιθανότητα επτά τον αριθμό και το πρώτο από αυτά θα ανοίξει το 2002 στο Λονδίνο ή στη Νότια Καλιφόρνια. Θα ακολουθήσουν και άλλα στη Ρώμη, στο Παρίσι, στη Νέα Υόρκη και στο Μαϊάμι. Η Bulgari δεν περιμένει κέρδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας των ξενοδοχείων. «Οταν κάνεις τολμηρές κινήσεις, οι αντιδράσεις στην αρχή είναι πάντοτε επιφυλακτικές» δήλωσε ο κ. Τραπάνι αναφερόμενος στην αντίδραση της αγοράς, η οποία δεν υποδέχθηκε με ενθουσιασμό την είδηση για την είσοδο της εταιρείας του στον χώρο του τουρισμού.


Η Μαrriott, που ελέγχει την αλυσίδα ξενοδοχείων πολυτελείας Ritz-Carlton, θα προσφέρει την πείρα και την τεχνογνωσία της από τον κόσμο της φιλοξενίας και η Bulgari… όλα τα άλλα. Οπως εξηγεί στους «Sunday Times» ο κ. Τραπάνι, τα ξενοδοχεία θα έχουν εντυπωσιακή διακόσμηση, θα προσφέρουν εκλεπτυσμένη ιταλική κουζίνα και θα διαθέτουν μόνιμες εκθέσεις έργων τέχνης.


«Πιστεύω ότι έχουμε μια πολύ καθαρή εικόνα γι’ αυτό που θέλουμε να κάνουμε, αλλά ταυτοχρόνως παραδεχόμαστε ότι η βιομηχανία είναι πολύ εξειδικευμένη και γι’ αυτόν τον λόγο συνεργαζόμαστε με τη Marriott. Η εταιρεία αυτή είναι αρκετά μεγάλη ώστε να έχει αρκετή οικονομική ισχύ, καθώς και πείρα στην κορυφή των πέντε αστέρων. Στο ξεκίνημά μας διαθέταμε πείρα μόνο στα κοσμήματα, όχι στα ρολόγια και στα αρώματα. Σιγά σιγά περάσαμε και σε αυτά τα πράγματα, σε ορισμένες περιπτώσεις με τη βοήθεια συνεταίρων, σε άλλες μόνοι μας».


Το σχέδιο του κ. Τραπάνι προβλέπει τη δημιουργία ξενοδοχείων με «χαρακτήρα», τα οποία θα ξεχωρίζουν για το ντιζάιν και τις παροχές προς τους πελάτες τους. Ολα αυτά βεβαίως θα προσφέρονται σε τιμές που μόνο όσοι είναι διατεθειμένοι να βάλουν βαθιά το χέρι μέσα στην τσέπη θα μπορούν να τα απολαύσουν. Ο κ. Τραπάνι δεν σκοπεύει να προσθέσει απλώς το όνομα Bulgari δίπλα σε αυτό της Marriott. «Πιστεύω ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι αγοράζουν εικόνες αντί για προϊόντα» λέει στην ίδια εφημερίδα.


«Στον έναν ο Gucci ταιριάζει στον χαρακτήρα του, στον άλλον ο Bulgari και το προϊόν είναι μερικές φορές καλύτερο και άλλες φορές χειρότερο. Προσπαθούμε να είμαστε τολμηροί και ταυτόχρονα κομψοί από πλευράς στυλ και ταυτόχρονα θαρραλέοι. Η ποιότητα είναι σημαντική, αλλά είναι δεδομένη. Αν θέλεις να κάνεις μια συγκεκριμένη δουλειά, πρέπει να προσφέρεις ένα προϊόν με πολύ υψηλή ποιότητα. Αν το κάνεις αυτό, μπορείς να αρχίσεις να μιλάς για την εικόνα σου. Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο για να μεταδώσουμε τον χαρακτήρα της επιχείρησής μας στον πελάτη και να τον ιντριγκάρουμε με κάτι που είναι διαφορετικό από αυτό που συνήθως βλέπει στην αγορά. Αυτή είναι η πραγματική πρόκληση».


Ο κ. Τραπάνι είναι σήμερα 44 ετών και η προώθησή του στα ηγετικά κλιμάκια της εταιρείας δεν έγινε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αφού προκάλεσε κλυδωνισμούς που οδήγησαν τον θείο του Τζιάνι Μπούλγκαρι στην απόφαση να αποχωρήσει από αυτήν. Ο ίδιος είναι γιος της Λία Μπούλγκαρι, αδελφής του Πάολο, του Νίκολα και του Τζιάνι ­ όλοι τους απόγονοι του ηπειρώτη χρυσοχόου Σωτήρη Βούλγαρη, ο οποίος στα τέλη του 19ου αιώνα αναζήτησε μια καλύτερη τύχη στην Ιταλία.


Με τη βοήθεια των γιων του Κωνσταντίνου και Γεωργίου, ο ιδρυτής της δυναστείας άνοιξε το 1905 στη Βία Κοντότι της Ρώμης το πρώτο του κατάστημα, το οποίο παραμένει ως σήμερα η πιο σημαντική βιτρίνα της εταιρείας προς τον έξω κόσμο. Ως τη δεκαετία του ’70 ο οίκος κοσμημάτων Bulgari ήταν γνωστός για τα ιδιαίτερα σχέδιά του, που ξέφευγαν από το παραδοσιακό στυλ των ανταγωνιστών του και γι’ αυτόν τον λόγο είχαν γίνει ιδιαίτερα αγαπητά.


Στη δεκαετία του ’70 ξεκίνησε η διεθνής επέκταση της εταιρείας με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων της στο εξωτερικό. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ήρθε η επέκταση στον χώρο των αρωμάτων, το 1997 παρουσιάστηκε η πρώτη συλλογή με μαντίλια, γραβάτες και δερμάτινα είδη, το 1998 οι σκελετοί γυαλιών και έναν χρόνο αργότερα τα σερβίτσια και τα είδη για το σπίτι. Σήμερα η εταιρεία διαθέτει περισσότερα από 100 καταστήματα και σημεία πώλησης σε όλες τις γωνιές του κόσμου


Ο κ. Τραπάνι ονειρευόταν από μικρός να διοικήσει κάποια μέρα την οικογενειακή εταιρεία. Αφού σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Νάπολι και συμπλήρωσε τις σπουδές του στη Νέα Υόρκη, έπιασε δουλειά στην Bulgari ως μαθητευόμενος, αλλά δύο χρόνια μετά αναγκάστηκε να φύγει, επειδή οι προτάσεις και οι ιδέες του για την επέκταση της εταιρείας σε άλλους τομείς δραστηριότητας δεν έβρισκαν ανταπόκριση από τον θείο του Τζιάνι, ο οποίος ήταν τότε πρόεδρος.


«Ο θείος μου ήταν επικεφαλής και είχε ένα όραμα, αλλά δεν είχε σχέση με το δικό μου. Το συζητήσαμε για λίγο και μετά αντιλήφθηκα ότι είχε έρθει η ώρα να φύγω» λέει σήμερα ο κ. Τραπάνι. Ο θείος του προσπάθησε να τον πείσει να μείνει, αλλά προτίμησε να πάει στο Λονδίνο και να εργαστεί σε μια τράπεζα επενδύσεων. «Δεν ήθελα τριγμούς και γι’ αυτό αποχώρησα. Στη συνέχεια οι δύο άλλοι θείοι μου αποφάσισαν ότι ήρθε η ώρα να αλλάξει η διοίκηση και μου προσέφεραν τη δουλειά. Η ιδέα τους ήταν να έχουν εμένα γενικό διευθυντή και τον Τζιάνι πρόεδρο, να ελέγχει τα πάντα, αλλά αυτός δεν ενδιαφέρθηκε και άφησε την εταιρεία την επόμενη χρονιά». Αυτά συνέβησαν το 1984 και από τότε ο κ. Τραπάνι ασχολείται διαρκώς με τη διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης.


Η οικογένεια Μπούλγκαρι ελέγχει την πλειονότητα των μετοχών της εταιρείας, που είναι εισηγμένη στα χρηματιστήρια του Μιλάνου και του Λονδίνου, ενώ κατά καιρούς ακούγονται φήμες για εξαγορά της από κάποια μεγαλύτερη του ίδιου κλάδου ­ πληροφορίες που δεν έχουν όμως επιβεβαιωθεί.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk