H γερμανική φίρμα έχει κλειδώσει ήδη την πρεμιέρα της CLA Sedan για το Μάρτιο ενώ λίγο πολύ έχει δημοσιοποιήσει τα βασικά στοιχεία που θα καταστήσουν το νέο μοντέλο ιδιαίτερα σημαντικό όχι μόνο λόγω της θέσης του στη βάση της γκάμας της Mercedes-Benz αλλά και σε τεχνολογικό επίπεδο, με δεδομένο ότι η νέα «μικρή» των Γερμανών επιφυλάσσει πολλές καινοτομίες.
Τις ίδιες καινοτομίες θα μοιραστεί και η επόμενη στη σειρά, έκδοση Brake Shooting, η πρακτικότερη έκδοση του μοντέλου με τη Mercedes-Benz να επιλέγει τον συγκεκριμένο τύπο αμαξώματος και ονόματος ως μια επιπλέον «απόδειξη» του ιδιάζοντος χαρακτήρα του μοντέλου.

Η επίμαχη έκδοση εντοπίστηκε για πρώτη φορά από το φωτογραφικό φακό, υιοθετώντας την ίδια «clean-cut» λογική που έχει αφήσει να εννοηθεί το CLA Sedan Concept σε ό,τι αφορά τις μεταλλικές της επιφάνειες και κρατώντας προς το παρόν κρυμμένες πίσω από καμουφλάζ τις κρίσιμες λεπτομέρειες του μπροστινού και του πίσω τμήματος. Σε κάθε περίπτωση τα ιδιαίτερα γραφικά στο εσωτερικό των φωτιστικών σωμάτων που ήδη λίγο πολύ γνωστά (και) από τα teasers της τετράθυρης CLA είναι ευδιάκριτα ακόμα και πίσω από το καμουφλάζ.
Ανεξαρτήτως αισθητικής, όπως και η τετράθυρη CLA, η Shooting Brake (και οι νέες GLA και GLB που θα προκύψουν μέσα στην επόμενη διετία) θα έχει ως αφετηρία τη νέα αρχιτεκτονική ΜΜΑ η οποία μπορεί να φιλοξενήσει κινητήρες εσωτερικής καύσης σε υβριδικές διαμορφώσεις ή και αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία. Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη, η γερμανική φίρμα έχει ήδη ανακοινώσει ότι η CLA θα είναι διαθέσιμη με δύο διαφορετικής χημείας μπαταρίες, NMC (Νικελίου, Μαγγανίου, Κοβαλτίου) και τις πιο προσιτές LFP (Λιθίου Φωσφορικού Σιδήρου), δημιουργώντας μια ακόμα μεγαλύτερη γκάμα επιλογών.

Επιπλέον οι ηλεκτρικές εκδόσεις θα επωφεληθούν από κύκλωμα φόρτισης 800 Volt που υπόσχεται με τη συνδρομή ταχυφορτιστή DC την αναπλήρωση ενέργειας που απαιτείται για 300 χλμ. διαδρομών σε μόλις 10 λεπτά.
Σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, στη βάση της γκάμας θα πάρουν θέση τετρακύλινδροι κινητήρες 1,5 λίτρου σε συνδυασμό με ήπια υβριδική τεχνολογία η οποία θα περιλαμβάνει και ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ 27 ίππων, ενσωματωμένο στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία εκτός από τις μειωμένες τιμές κατανάλωσης ενέργειας αναμένεται να εξασφαλίζει τη δυνατότητα coasting σε υψηλές ταχύτητες καθώς και λίγα χιλιόμετρα αμιγούς ηλεκτροκίνησης με δεδομένη και την δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας έως 25 kW από το σύστημα κατά τη διαδικασία επιβράδυνσης. Παράλληλα όπως έχει ανακοινώσει ήδη η Mercedes-Benz θα υπάρξουν και plug-in υβριδικές εκδόσεις οι οποίες με δεδομένο και το μέγεθος του μοντέλου αναμένεται να εξασφαλίζουν ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Στους νεολογισμούς των CLA θα συγκαταλέγεται και ένα νέο λειτουργικό σύστημα, το MB.OS το οποίο αποτελεί ό,τι νεότερο έχει να επιδείξει η γερμανική φίρμα που κατά κάποιο τρόπο «ανακάλυψε» την τεχνητή νοημοσύνη σε ό,τι αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία και την εφαρμογή της στα infotainment των αυτοκινήτων της με την A-Class του 2018. Στη νέα εκδοχή του αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη αξιοποίηση της ΑΙ με πιο εξελιγμένα γλωσσικά μοντέλα και διευρυμένες δυνατότητες σε κάθε επίπεδο, συμπεριλαμβανομένης μιας ακόμα πιο φυσικής αλληλεπίδρασης αλλά και «προγνωστικής» συμπεριφοράς.

Φωτογραφίες: Automedia







