Η καρδιά της διεθνούς κρουαζιέρας χτυπά στην Ελλάδα

Αναμένεται αύξηση 7,5% σε προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων την εφετινή σεζόν – Τα σχέδια των εταιρειών θα παρουσιαστούν στην έκθεση «The Posidonia Sea Tourism Forum 2019»

Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο θα είναι το κύριο θέμα συζήτησης των συνολικά 11 διασκέψεων και σεμιναρίων που έχουν προγραμματιστεί κατά τη διάρκεια του φόρουμ

Με ποικιλία εκθεμάτων και με την «αφρόκρεμα» των εταιρειών κρουαζιέρας να δίνουν το «παρών» ανοίγει στις 28 Μαΐου τις πύλες της η διεθνής έκθεση «The Posidonia Sea Tourism Forum 2019», με τους διοργανωτές να επισημαίνουν πως θέτει την ατζέντα για την κρουαζιέρα και το yachting σε μια περιοχή που ανακτά τη διεθνή απήχησή της. Η Ελλάδα αναμένει αύξηση 7,5% σε προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων την εφετινή σεζόν.

Στο διήμερο Φόρουμ, που θα πραγματοποιηθεί στις 28-29 Μαΐου, εκπρόσωποι από τις εταιρείες MSC Cruises, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, Holland America Group, Silversea Cruises, Disney Cruise Line, Fred Olsen Cruise Line και Celestyal Cruises θα παρουσιάσουν τα σχέδιά τους και θα συναντηθούν με εκπροσώπους περιφερειακών λιμανιών και προορισμών.

Οπως αναφέρουν οι διοργανωτές, το κύμα των πρόσφατων εξελίξεων που ευνοεί την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο θα είναι το κύριο θέμα συζήτησης των συνολικά 11 διασκέψεων και σεμιναρίων που έχουν προγραμματιστεί κατά τη διάρκεια του φόρουμ.

Μεταξύ των βασικών θεμάτων που θα συζητηθούν είναι η επανένταξη των τουρκικών λιμανιών στα δρομολόγια των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας και η αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και η επιστροφή της Disney Cruise Line.

Οι διοργανωτές επισημαίνουν πως πρόκειται για ορισμένους από τους παράγοντες που προωθούν την ανάπτυξη στην περιοχή, όπως υποδεικνύεται από την αναμενόμενη αύξηση 7,5% των προσεγγίσεων σε ελληνικά λιμάνια την εφετινή σεζόν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).

Σύμφωνα με τον κ. Θεόδωρο Βώκο, διευθύνοντα σύμβουλο της «Εκθέσεις Ποσειδώνια ΑΕ»: «Η ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας παγκόσμιου κύρους είναι ένα από τα θέματα που θα συζητηθούν από τους τουλάχιστον πενήντα ειδικούς της παγκόσμιας βιομηχανίας, οι οποίοι θα ανταλλάξουν απόψεις για πληθώρα θεμάτων, όπως οι επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις ελληνικών λιμανιών και τα στρατηγικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η σταδιακή επιστροφή της γεωπολιτικής σταθερότητας στην περιοχή».

Επίσης, αναμένεται να συζητηθούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, οι συνεργασίες μεταξύ πλοίων, λιμανιών και προορισμών προς όφελος του αειφόρου τουρισμού, η δυνατότητα της περιοχής να προσφέρει προϊόντα κρουαζιέρας όλο τον χρόνο και ο συνολικός αντίκτυπος από την εντυπωσιακή αύξηση μεγέθους των κρουαζιεροπλοίων.

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, η Διεθνής Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας CLIA Europe και η Ενωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας MedCruise θα διοργανώσουν σημαντικές συναντήσεις με παράγοντες του κλάδου. Συνολικά εκτιμάται ότι το Posidonia Forum θα προσελκύσει 600 και πλέον συνέδρους και εκθέτες από περισσότερες από 20 χώρες.

Επιπλέον, στο σεμινάριο που διοργανώνουν οι έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού (HEMEXPO), διευθυντές αγορών και τεχνικοί διευθυντές από τη Royal Caribbean Cruises και τη Silversea Cruises θα συζητήσουν διεξοδικά τις διαδικασίες προμηθειών του κλάδου με τους έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού που ενδιαφέρονται να προμηθεύσουν τη βιομηχανία κρουαζιέρας με τα προϊόντα τους.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο γενικός γραμματέας Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Λαμπρίδης, μεταφέροντας το μήνυμα του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Φώτη Κουβέλη, δήλωσε: «Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αντιμετωπίζει με ιδιαίτερα θετικό τρόπο το γεγονός ότι στο εφετινό Posidonia Sea Tourism Forum θα εξετασθούν – μεταξύ άλλων – τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν στην κρουαζιέρα για την προσαρμογή στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποτελεί πάγια θέση ότι ο θαλάσσιος τουρισμός πρέπει να αναπτύσσεται στο πλαίσιο του νόμου, της προστασίας της ναυτικής εργασίας και φυσικά του θαλάσσιου πλούτου και περιβάλλοντος».

Στη συνέχεια ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του υπουργείου Τουρισμού, κ. Γεώργιος Τζιάλλας, τόνισε: «Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτέλεσε στρατηγική μας επιλογή και ο αναπτυξιακός μας σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια στοχεύει στη βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών σε μαρίνες, στην κρουαζιέρα και στο home-porting. Εκδώσαμε τα πρώτα στην Ελλάδα Προεδρικά Διατάγματα (Χίου, Αλίμου και Πύλου) για την έγκριση χωροθέτησης μαρινών μεσαίου και μεγάλου μεγέθους σε περιοχές υπό ειδικό χωροταξικό καθεστώς προστασίας. Με τη διαχείριση κρίσης που ακολουθήσαμε τα προηγούμενα χρόνια και στρατηγικές κινήσεις μας καταφέραμε να συγκρατήσουμε τα μερίδιά μας στην κρουαζιέρα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις σε γειτονικούς προορισμούς, που επηρέασαν τα προγράμματα των διεθνών ομίλων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, κ. Θεόδωρος Κόντες, σημείωσε: «Ο στόχος μας τώρα είναι η επέκταση της περιόδου που ήδη έχει αρχίσει με σκοπό να φτάσουμε το full year operation. Για να το καταφέρουμε όμως αυτό χρειάζεται η βοήθεια λιμένων και κράτους, ώστε όχι μόνο να βελτιωθούν οι υποδομές για ασφαλείς προσεγγίσεις, αλλά να υπάρξει και μια ανταγωνιστική πολιτική σε κόστος και υπηρεσίες. Το Cruise & Stay πρόγραμμα, αλλά και το Short Cruising σε διάφορες περιοχές με πιθανούς λιμένες εκκίνησης εκτός του Πειραιά, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, το Ηράκλειο και ίσως την Αλεξανδρούπολη ή Καβάλα θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση».

Επιπλέον, σύμφωνα με την κυρία Μαρία Δεληγιάννη, εκπρόσωπο Κυβερνητικών και Δημοσίων Υποθέσεων Ανατολικής Μεσογείου, CLIA, «τα οικονομικά οφέλη της βιομηχανίας είναι τεράστια. Με βάση τα στοιχεία της CLIA, η Ελλάδα δέχτηκε το 2017 πάνω από 4 εκατομμύρια επιβατοεπισκέψεις κρουαζιέρας που απέφεραν περίπου μισό δισ. έσοδα στη χώρα. Οι καταναλώσεις των επιβατών κρουαζιέρας σταθερά αυξάνουν και, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδας, έχουν φτάσει τα €65 ανά επιβάτη σε κάθε τράνζιτ λιμάνι και τα διπλάσια, €139, σε κάθε λιμάνι επιβίβασης».

Και ο κλάδος του yachting θα βρίσκεται, στα βασικά θέματα της ατζέντας του Φόρουμ, με επίκεντρο τις μαρίνες και ειδικότερα τις διαδικασίες για επιτυχημένες ιδιωτικοποιήσεις, αλλά και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις σε υποδομές και ζητήματα νομοθετικού πλαισίου. Αλλο θέμα με ιδιαίτερη βαρύτητα είναι η κατάσταση της βιομηχανίας ναυπήγησης, συντήρησης και επισκευής σκαφών στην περιοχή.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk