Η σταδιακή δρομολόγηση των συρμών του Προαστιακού στη διαδρομή Πάτρα-Κάτω Αχαΐα θα ξεκινήσει στις 16 Μαΐου 2019 μετά το σημερινό πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο. Με 11 υπερσύγχρονους σταθμούς, το έργο που υλοποιήθηκε χάρη στη συνέργεια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που ανέλαβε τη χρηματοδότηση ύψους 5,36 εκτα. ευρώ και του ΟΣΕ που το υλοποίησε είναι έτοιμο να μπει σε φάση εμπορικής λειτουργίας, ενισχύοντας την παρουσία του προαστιακού σιδηρόδρομου στην Πάτρα.

Κατά το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο, ελέχθησαν και οι τελευταίες τεχνικές λεπτομέρειες, ούτως ώστε να ξεκινήσουν τα κανονικά δρομολόγια. Αρχικά, θα εκτελούνται δρομολόγια στην πρωινή ζώνη, ενώ από τα μέσα Ιουνίου θα εκτελούνται τουλάχιστον κάθε μία ώρα σε όλες τις βάρδιες. Οι έντεκα σταθμοί που είναι ήδη έτοιμοι είναι οι εξής: Άγιος Ανδρέας, Ανθείας /Νέο Λιμάνι, Άγιος Γεώργιος, Ιτιές, Παραλία Πατρών, Μιντιλόγλι / Ροίτικα, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Καμίνια, Αλισσός, Κάτω Αχαΐα.

Εκτιμάται ότι η εν λόγω επέκταση από την Πάτρα ως την Κάτω Αχαΐα θα εξυπηρετήσει και τις μετακινήσεις των εργαζομένων της ΒΙΠΕ Πατρών, καθώς και τους τουρίστες και παραθεριστές της ευρύτερης περιοχής. «Το σημερινό πρώτο δρομολόγιο αποτελεί ακόμη ένα δείγμα της βαρύτητας που δίνει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην ανάπτυξη και την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου» τόνισε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου κ. Θάνος Βούρδας.

Το έργο περιελάμβανε δύο εργολαβίες. Η πρώτη αφορούσε την ανακατασκευή της γραμμής από τον Άγιο Ανδρέα μέχρι την Κάτω Αχαΐα και τον εκσυγχρονισμό των σταθμών με πρόβλεψη και για τα ΑμεΑ. Η δεύτερη αφορούσε την τοποθέτηση 31 αυτόματων συστημάτων στις ισόπεδες διαβάσεις (ΑΣΙΔ), τα οποία και θα κατεβάζουν μπάρες κατά την έλευση του τρένου, επιτρέποντας την ασφαλή κίνηση του τρένου και των επιβατών.

Όπως έχει πει ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, κ. Απόστολος Κατσιφάρας, που ήταν παρών στο πρώτο δρομολόγιο, επίκειται και η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πατρών –Πύργου. Επισημαίνεται ότι η σύνδεση ως την Κάτω Αχαΐα γίνεται σε μετρική γραμμή, γεγονός που αποκλείει τη χρήση της πέραν του προαστιακού.

Αναφερόμενος πάντως στη σιδηροδρομική σύνδεση με τον Πύργο, καθώς και στην επανέναρξη του τμήματος Κατάκολο-Αρχαία Ολυμπία, ο κ. Βούρδας επισήμανε ότι σε συνεργασία με την Περιφέρεια διαμορφώνεται το πρόγραμμα που θα χρηματοδοτήσει τη συντήρηση της υφιστάμενης γραμμής του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου.

«Παράλληλα, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής και βρισκόμαστε στη διαδικασία εξεύρεσης πόρων για την υλοποίηση του έργου κανονικοποίησής της» είπε. Προϋπόθεση που είναι απαραίτητη για τη σύνδεση με το κανονικού εύρους σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ειδικά από τη στιγμή που αυτό θα φτάσει ως το λιμάνι της Πάτρας μετά την ολοκλήρωση των έργων.