Φούντωσαν τη ζήτηση για ξενοδοχεία οι επιδόσεις του τουρισμού

Μεγάλες προσδοκίες δημιουργούν οι υψηλές επιδόσεις του τουρισμού για δεύτερη συνεχή χρονιά και οι προοπτικές για την επόμενη τουριστική περίοδο.

Μεγάλες προσδοκίες δημιουργούν οι υψηλές επιδόσεις του τουρισμού για δεύτερη συνεχή χρονιά και οι προοπτικές για την επόμενη τουριστική περίοδο. Η άνοδος του τουρισμού ενισχύει το επενδυτικό ενδιαφέρον, με μεγάλους ομίλους να επιθυμούν μερίδιο στην ξενοδοχειακή αγορά της χώρας.
Η νέα περίοδος επισφραγίζεται από την πώληση του Gerakina Beach, από την Εθνική Τράπεζα, στο σχήμα Oaktree Capital Management – Σάνη ΑΕ μετά τη συμφωνία – ορόσημο για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της Αστήρ Παλλάς Βουλιαγμένης ΑΞΕ στην Jermyn Street Real Estate Fund IV LP και την επένδυση της Lamda στο Ελληνικό. Ταυτόχρονα, σε αναζήτηση μονάδων βρίσκεται ο όμιλος Minoan Group Plc που υλοποιεί μέσω της θυγατρικής του Loyalward Ltd. την τουριστική επένδυση Ιτανος Γαία, ύψους 267,7 εκατ. ευρώ, στη θέση Χερσόνησος Σίδερο του νομού Λασιθίου ενώ πρόσφατα, εκτός από την Dolphin Capital Investors η οποία σχεδιάζει την υλοποίηση 10 resorts στην Ελλάδα, συστάθηκε η Dolpin Capital Opportunities με αντικείμενο τις επενδυτικές ευκαιρίες.
Διαπραγματεύσεις


Πάνω από 45 επιθεωρήσεις ξενοδοχείων έχει κάνει ο επικεφαλής του ξενοδοχειακού τομέα της Minoan Group Plc κ. Φίλιπ Πόιλε καθώς ο βρετανικός όμιλος ενδιαφέρεται να εξαγοράσει εξ ολοκλήρου ή να αναλάβει τη διαχείριση ξενοδοχειακών μονάδων στην Ελλάδα. Πρόκειται για προβληματικές μονάδες με υψηλό δανεισμό, ο οποίος στις περισσότερες περιπτώσεις δεν εξυπηρετείται. Οι συζητήσεις γίνονται τόσο απευθείας με τους ξενοδόχους – επιχειρηματίες όσο και με τις διευθύνσεις των τραπεζών που χειρίζονται το τουριστικό χαρτοφυλάκιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Minoan βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για δύο μονάδες στην επικράτεια. Το ενδιαφέρον του ομίλου επικεντρώνεται σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, όπως Κρήτη, Ρόδος, Κως και Ιόνια νησιά. Επίσης σε μικρότερα νησιά αλλά κορυφαίους προορισμούς, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, καθώς και σε πόλεις, Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Υπάρχει ενδιαφέρον για προορισμούς όπου υπάρχει homeport κρουαζιέρας, όπως η Αθήνα ή το Ηράκλειο, καθώς στον όμιλο Minoan ο τζίρος από πακέτα κρουαζιέρας ανέρχεται σε 24 εκατ. στερλίνες (70% είναι κρουαζιέρες της Royal Caribbean). Ετσι ο σχεδιασμός προβλέπει τη διαχείριση ξενοδοχείων για να διαμένουν οι επιβάτες της κρουαζιέρες όταν φθάνουν αεροπορικώς. Η Minoan διαθέτει ήδη έναν tour operator ενώ σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται εξαγορά και ενός νέου, εκτός Σκωτίας, με αποτέλεσμα τη διεύρυνση του δικτύου από 24 σε 30 υποκαταστήματα. Ως τώρα ο όμιλος έχει εξαγοράσει οκτώ ταξιδιωτικές εταιρείες στη Βρετανία, οι οποίες έχουν ενοποιηθεί σε μια επιχείρηση (Stewart Travel), με κύκλο εργασιών περίπου 61,5 εκατ. ευρώ το 2013.
Συναλλαγές


Παράλληλα με τις επιθεωρήσεις ξενοδοχείων, το τελευταίο διάστημα ο κ. Πόιλε έχει συναντηθεί με αρκετά στελέχη του ξενοδοχειακού κλάδου, τα οποία θα μεταβούν στα ξενοδοχεία που θα αποκτήσει ο όμιλος.

«Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον και έχει ήδη εκφραστεί με συναλλαγές που γίνονται μεταξύ ξενοδόχων στην Ελλάδα»
λέει ο επικεφαλής του τομέα Hotel and Leisure της Eurobank κ. Δημήτρης Κωνσταντόπουλος. Ο ίδιος τονίζει ότι «την επόμενη χρονιά θα δούμε ακόμη περισσότερες συναλλαγές απ’ ό,τι βλέπουμε τώρα, με απαραίτητη προϋπόθεση την πολιτική σταθερότητα στη χώρα». Το τουριστικό χαρτοφυλάκιο της τράπεζας ανέρχεται στα 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει 30 μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους, περίπου 160 resort τεσσάρων ή πέντε αστέρων, δυναμικότητας 35.000 δωματίων, τα οποία ανακαινίστηκαν τα τελευταία 10 χρόνια.
Ξεκαθάρισμα


Αρχικά το ενδιαφέρον εκφράστηκε από τα ξένα funds τα οποία ενδιαφέρονταν για προβληματικά ξενοδοχεία σε distress τιμές. Το τελευταίο διάστημα όμως το επενδυτικό ενδιαφέρον έχει πάρει και άλλη μορφή, διαμορφώνοντας το πρώτο σημάδι «ξεκαθαρίσματος» στον κλάδο. Ελληνες ξενοδόχοι με υγιείς επιχειρήσεις εμφανίστηκαν ως επενδυτές. Ετσι συνέβη στις τέσσερις από τις πέντε περιπτώσεις στρατηγικών επενδυτών οι οποίοι απέκτησαν τη διαχείριση των πέντε ξενοδοχειακών μονάδων από το χαρτοφυλάκιο της Eurobank την εφετινή χρονιά, με τη συναίνεση των παλιών ιδιοκτητών. Το επενδυτικό ενδιαφέρον ωστόσο εξαρτάται άμεσα από το ενδεχόμενο πολιτικής αστάθειας στη χώρα ενώ και άλλοι παράγοντες θα συμβάλουν σε αυτό, με «κομβικό» σημείο τη ρύθμιση για τα «κόκκινα» επιχειρηματικά δάνεια που προωθεί η κυβέρνηση καθώς και τη διαμόρφωση του πτωχευτικού κώδικα με βάση διεθνή πρότυπα.


TUI Travel Plc
Χρειάζονται δωμάτια για επιπλέον 200.000 επισκέπτες

Τη διεύρυνση των συνεργασιών του με 2.800 ξενοδοχεία στην Ελλάδα προωθεί και ο κορυφαίος ταξιδιωτικός οργανισμός TUI. Μετά τις ανακοινώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της TUI Travel Plc κ. Πίτερ Λονγκ για αύξηση 10% στο πρόγραμμα του οργανισμού με επιπλέον 200.000 τουρίστες στη χώρα το 2015, χρειάζονται αντίστοιχα δωμάτια. Εξάλλου η ζήτηση κατευθύνει την αγορά σε ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων.

«Στόχος είναι η διαφοροποίηση του προϊόντος αλλά και η σύνδεση του all inclusive με την τοπική παραγωγή»
τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της TUI Hellas κ. Μιχάλης Μαυρόπουλος, επισημαίνοντας ότι αυτό ταιριάζει και με τη στρατηγική της Ελλάδας. Παράλληλα θα αρχίσει να εφαρμόζεται πιλοτικά ένα πρόγραμμα αειφορίας στα ξενοδοχεία της TUI και σε άλλα που προωθούν την τοπική κουλτούρα και γαστρονομία. Ενώ σε κάποιες περιπτώσεις με βάση τα τοπικά προϊόντα θα οργανωθούν και εκδρομικές εμπειρίες στους προορισμούς.
Η στρατηγική της TUI στρέφεται επίσης πιο θερμά στους μικρότερους προορισμούς στην Ελλάδα, όπως η Ζάκυνθος, η Κεφαλλονιά, η Σκιάθος, η Σαντορίνη, η Πάρος και η Σάμος. «Θέλουμε να βρούμε επιχειρηματίες – ξενοδόχους οι οποίοι ασπάζονται τη στρατηγική για διαφοροποιημένα προϊόντα» λέει ο κ. Μαυρόπουλος. Η εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει τα ειδικά προϊόντα, όπως π.χ. τα brands Puravida, Sensimar και Magic Life. Το 2014 ο ταξιδιωτικός οργανισμός λειτούργησε 76 ξενοδοχεία σε διαφοροποιημένα brands στην Ελλάδα, από τα οποία 14 βρίσκονται στο Ιόνιο, 31 στην Κρήτη, 18 στη Ρόδο και στη Σάμο, επτά στην Κω και έξι στην ηπειρωτική Ελλάδα. Για το 2015 ο σχεδιασμός περιλαμβάνει στη Ρόδο ένα νέο Magic Life (στο Πλυμμήρι), μία μονάδα 12Fly (μεσαίας κατηγορίας) και ένα Splash World (για την αγγλική αγορά). Αντίστοιχα στην Κω προβλέπεται η λειτουργία ενός Club Marmara, ενός Club Turquesa και ενός Club Time to Smile.
Η αύξηση στο πρόγραμμα της TUI αναμένεται να κινητοποιήσει και άλλους ταξιδιωτικούς οργανισμούς να «πουλήσουν» Ελλάδα. Παράλληλα η έναρξη της τουριστικής περιόδου νωρίτερα από το 2015 αποτελεί προάγγελο για μια πιο οργανωμένη επιμήκυνση, η οποία αναμένεται να αρχίσει να υλοποιείται από το 2016.
Ηδη εξετάζεται ποιες θα είναι οι πτήσεις που θα αρχίσουν νωρίτερα σε δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς. Το πρόγραμμα των πτήσεων που θα ξεκινήσουν νωρίτερα την ερχόμενη χρονιά θα εφαρμοστεί στη Ρόδο, στην Κρήτη και στην Κέρκυρα. Από εκεί θα αρχίσει και η προσπάθεια επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk