
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μύθος Ζυθοποιία κ. Αλέξανδρος Καραφυλλίδης
«Ο βασικός μέτοχος της Μύθος Ζυθοποιία, η δανέζικη Carlsberg, δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, καθώς βλέπει ότι τα αποτελέσματα των τελευταίων ετών τη δικαιώνουν»
ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αλέξανδρος Καραφυλλίδης κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων και προσέθεσε πως «στο πλαίσιο αυτό ο βασικός μέτοχος εξετάζει όλες τις ευκαιρίες ανάπτυξης μεταξύ των οποίων και εξαγορές που παρουσιάζονται στην ελληνική αγορά». Σε μια αγορά που σημειωτέον παρά την κρίση εμφάνιζε ισχυρές άμυνες και μάλιστα το 2013 «γύρισε» σε θετικό πρόσημο σε ό,τι αφορά την αύξηση της κατανάλωσης.
Πρόσφατα είχαν κυκλοφορήσει σενάρια εξαγοράς της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (Fix) από τη Μύθος Ζυθοποιία, για τα οποία ο κ. Καραφυλλίδης αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο. Για τα ίδια σενάρια η διοίκηση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας με ανακοίνωσή της είχε διευκρινίσει πως η εταιρεία συνεχίζει την πετυχημένη αυτόνομη πορεία της.
Προς το παρόν η Μύθος Ζυθοποιία (Mythos, Kaiser, Henninger κ.ά.) απολαμβάνει τη δεύτερη θέση στην αγορά μπίρας στην Ελλάδα και ισχυρίζεται πως είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στον κλάδο.
Σύμφωνα με τον κ. Καραφυλλίδη, η Μύθος Ζυθοποιία είχε το 2009 μερίδιο αγοράς 10% και το 2013 έκλεισε με 18%, ενώ στόχος είναι το 2014 να προσεγγίσει το 20%.
Εκτός από την παραγωγή των τριών σημάτων (Μύθος, Kaiser, Henninger) στην Ελλάδα, η Μύθος Ζυθοποιία εισάγει και μια σειρά άλλων brands, όπως Carlsberg, Guiness, Kronenburg κ.ά. με αποτέλεσμα σήμερα το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων να αποτελείται από 15 σήματα, μεταξύ των οποίων και νέες γεύσεις όπως η Mythos Radler με 40% μπίρα και 60% χυμό λεμονιού, αλλά και μπίρες με γεύση μήλο και βατόμουρο, όλες με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Βεβαίως, η ναυαρχίδα των σημάτων παραμένει η Mythos, που αντιπροσωπεύει περίπου το 45% των συνολικών πωλήσεων και τους πρώτους μήνες του 2014 τρέχει με ρυθμούς ανάπτυξης 14%. Τη χρήση του 2013 ο κύκλος εργασιών της Μύθος Ζυθοποιία διαμορφώθηκε στα 92,17 εκατ. ευρώ έναντι 84,75 εκατ. ευρώ το 2012 και κέρδη προ φόρων 6,1 εκατ. ευρώ από 3,21 εκατ. ευρώ το 2012.
Επενδύσεις 53,2 εκατ. ευρώ
Η εταιρεία διατηρεί μηδενικό δανεισμό και απασχολεί στη μονάδα της Σίνδου Θεσσαλονίκης 380 άτομα σε τρεις γραμμές παραγωγής, όταν το 2009 στην επιχείρηση απασχολούνταν 260 εργαζόμενοι.
Η Μύθος Ζυθοποιία το διάστημα 2009 – 2013 ολοκλήρωσε επενδύσεις 53,2 εκατ. ευρώ και για το 2014 έχουν προγραμματιστεί επιπλέον επενδύσεις 8,5 εκατ. ευρώ, καθώς επιθυμεί να πρωταγωνιστήσει στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται στον κλάδο.
Οπως εξηγεί ο κ. Καραφυλλίδης, η αγορά της μπίρας τα τελευταία χρόνια έχει επηρεαστεί από την πτωτική πορεία του ΑΕΠ αλλά όχι σε τέτοια έκταση όπως άλλοι κλάδοι και έδωσε στοιχεία για το 2013 που καταδεικνύουν πως στο σύνολό της η αγορά μπίρας «γύρισε» σε θετικό πρόσημο.
Ανέβηκε η «ζεστή αγορά»
Ειδικότερα, ενώ το 2012 είχαν πωληθεί 3.853.000 κιβώτια, το 2013 έκλεισε με 3.957.000 κιβώρια (+2,6%). Σύμφωνα με τον κ. Καραφυλλίδη, η κρίση έφερε αλλαγές και στο καταναλωτικό μοντέλο, αφού έχει αυξηθεί η κατανάλωση στο σπίτι.
Ενώ το 2009 η «κρύα» αγορά μπίρας (εστιατόρια, καφετέριες) αντιπροσώπευε το 62%, τώρα αντιπροσωπεύει το 54% και έχει ανέβει η «ζεστή αγορά» (supermarket) από 38% το 2009 σε 46% το 2013.
Στην Ελλάδα η κατά κεφαλήν κατανάλωση μπίρας ανέρχεται στα 30-34 λίτρα τον χρόνο, όταν σε άλλες μεσογειακές χώρες ξεπερνά τα 40 λίτρα. Το 15% των πωλήσεων της Μύθος Ζυθοποιία πραγματοποιείται στις αγορές του εξωτερικού και πιο συγκεκριμένα σε 40 χώρες, ενώ όπως έγινε γνωστό, η εταιρεία συνεργάζεται με 1.200 προμηθευτές, εκ των οποίων οι 1.100 στην Ελλάδα.
HeliosPlus



