Μια νέα μορφή εξαπάτησης ανυποψίαστων πολιτών έκανε την εμφάνιση της στην Ευρώπη και ονομάζεται «ψάρεμα μέσω τηλεφωνημάτων» (voice phishing).

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Europol (το ευρωπαϊκό όργανο στο οποίο συμμετέχουν οι αστυνομίες των κρατών – μελών) οι βελγικές και ολλανδικές αρχές σε συνεργασία με το ευρωπαϊκό κέντρο αντιμετώπισης του εγκλήματος μέσω Ιντερνετ της Europol και της Eurojust (το ευρωπαϊκό όργανο των δικαστικών αρχών των κρατών-μελών) εξάρθρωσαν κύκλωμα και συνέλαβαν 12 άτομα, ενώ κατασχέθηκαν 15.000 ευρώ και πολλά ψηφιακά αρχεία που σχετίζονται με την υπόθεση.
Το προηγούμενο χρονικό διάστημα, μετά από πολύμηνες έρευνες, σε συνεργασία των βελγικών και ολλανδικών Αρχών έκαναν συντονισμένη επιχείρηση που περιελάμβανε συλλήψεις και κατ΄ οίκον έρευνες, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται έρευνες και σε άλλα κράτη-μέλη.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Europol τα θύματα στο Βέλγιο αρχικά δέχονταν ένα ηλεκτρονικό μήνυμα (e-mail) που φαινόταν ότι είχε αποσταλεί από βελγική τράπεζα ζητώντας προσωπικές πληροφορίες.
Στη συνέχεια οι κατηγορούμενοι, που βρίσκονταν στην Ολλανδία, έκαναν τηλεφωνικές κλήσεις στα ίδια άτομα στο Βέλγιο ζητώντας τους κωδικούς και πληροφορίες για να έχουν μπορέσουν να έχουν πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς στο Βέλγιο και για αποστολές χρημάτων. Με τον τρόπο αυτό τα ανυποψίαστα θύματα του κυκλώματος αλλά και οι τράπεζες έχασαν εκατομμύρια ευρώ.
Εκπρόσωποι των διωκτικών Αρχών επεσήμαναν ότι η υπόθεση εξιχνιάστηκε χάρη στην συνεργασία των αρμόδιων υπηρεσιών, ενώ ο Τρόελς Οερτινγκ από το ευρωπαϊκό κέντρο αντιμετώπισης του εγκλήματος μέσω Ιντερνετ σημείωσε ότι η υπόθεση είναι ένα ακόμη παράδειγμα του πως δρουν οι οργανωμένες εγκληματικές ομάδες μέσω διαδικτύου, καθώς εμφανίζονται και συμπεριφέρονται όπως οι νόμιμοι εκπρόσωποι επιχειρήσεων με αποτέλεσμα να παρασύρουν ανυποψίαστους πολίτες και να αποκτούν πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες για να κλέψουν «ταυτότητες ή χρήματα».
Η Europol και η Eurojust συστήνει στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν δέχονται τέτοιου είδους τηλεφωνήματα και θα πρέπει να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να διαπιστώσουν εάν ο καλών είναι όντως αυτός που λέει.
Επίσης, συστήνουν, να μην δίνουν ποτέ το 4ψήφιο κωδικό αριθμό (PIN), άλλο κωδικό που μπορεί να έχουν ή προσωπικά στοιχεία σε αγνώστους, καθώς καμία γνωστή εταιρεία δεν θα ζητούσε τέτοιου είδους πληροφορίες.