Μέχρι σήμερα πιστευόταν ότι η ουρική αρθρίτιδα ή αλλιώς η «νόσος των Βασιλέων», οφειλόταν σε καταχρήσεις ως προς την υπερκατανάλωση αλκοόλ και κόκκινου κρέατος. Όπως όμως δείχνει νέα μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου του Νότιγχαμ, τελικά η πάθηση έχει μάλλον γενετικό υπόβαθρο.

Όπως έδειξε η ανάλυση των ειδικών, οι επιστήμονες είδαν ότι ο κίνδυνος εμφάνισης ουρικής αρθρίτιδας ήταν διπλάσιος σε άτομα των οποίων οι γονείς είχαν εμφανίσει την εν λόγω πάθηση, ενώ στην περίπτωση των διδύμων ο κίνδυνος αυξανόταν κατά οκτώ φορές.

Η ουρική αρθρίτιδα είναι πάθηση των αρθρώσεων και αποτέλεσμα της εναπόθεσης κρυστάλλων ουρικού μονονατρίου σε αυτές, λόγω υπερκορεσμού του αρθρικού υγρού σε ουρικό οξύ. Συνήθως οι αρθρώσεις αυτές προκαλούν έντονο πόνο ενώ εμφανίζουν ερεθισμό και πρήξιμο.

Οι ειδικοί προχώρησαν σε ανάλυση στοιχείων που ανήκαν σε συνολικά 4,2 εκ. οικογένειες από την Ταϊβάν, των οποίων τα μέλη είχαν εμφανίσει ουρική αρθρίτιδα. Φάνηκε λοιπόν, ότι η πάθηση είχε μερικώς γενετικό υπόβαθρο γεγονός που σημαίνει, ότι μπορούσε να «κληροδοτηθεί» από τη μια γενιά στην επόμενη.

«Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την υποψία ότι η ουρική αρθρίτιδα αποτελεί “οικογενειακή υπόθεση”» εξηγεί ο επικεφαλής της μελέτης δρ Τσανγκ Φου Κουό.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, υπάρχουν ενδείξεις ότι πέρα από τις αρθρώσεις, η ουρική αρθρίτιδα σχετίζεται με καρδιαγγειακά νοσήματα και νεφρική ανεπάρκεια.

Τα ενδιαφέροντα ευρήματα παρουσιάζονται στο επιστημονικό έντυπο «Annals of the Rheumatic Diseases».