• Αναζήτηση
  • Τα δύο πρόσωπα της Πάολας Φωκά

    ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ

    Ζούσε την απόλυτη εκδίκηση εκείνο το βράδυ της 20ής Ιουνίου 2012. H τραγουδίστρια Πάολα Φωκά, της οποίας τα βιντεοκλίπ μεταδίδονταν μόλις πριν από λίγα χρόνια με την ταπεινωτική ταμπέλα «Τrash me» από το μουσικό κανάλι MAD, σάρωνε τη σκηνή των μουσικών βραβείων του ίδιου καναλιού, κάνοντας μάλιστα και δύο φαντασμαγορικές εμφανίσεις. Η Δέσποινα Βανδή, βλέποντας την επιτυχία της συναδέλφου της, μάλλον εμπέδωσε πλήρως τον στίχο «Εχει ο καιρός γυρίσματα». Στο νυχτερινό κέντρο Teatro, όπου τραγουδά δίπλα στον Βασίλη Καρρά, επικρατεί τρομακτική κοσμοσυρροή. Πολλοί θεωρούν την επιτυχία αυτή, εν μέσω κρίσης, εντελώς ανεξήγητη, αλλά η Πάολα έγινε φαινόμενο ακριβώς λόγω της οικονομικής κρίσης.

    Τα λαϊκοπόπ 30something ζευγάρια των αστικών κέντρων δεν έχουν την οικονομική άνεση που τους επέτρεπε άλλοτε να «επενδύουν» στον Ρουβά και στη Βανδή και έτσι αποσύρθηκαν από τη νύχτα. Σήμερα πρέπει να είσαι ορκισμένος οπαδός του «σκυλάδικου» για να εξακολουθείς να καταθέτεις στα μπουζούκια τον μειωμένο μισθό σου. Η νύχτα έμεινε μόνο με τους «φανατικούς» θαμώνες, οι οποίοι στηρίζουν τα «σκληρά μπουζούκια». Κάπως έτσι η Πάολα έγινε μεγαλύτερη από τη Βανδή. Συμπέρασμα: η κρίση απαιτεί αυθεντικότητα.

    Η ίδια η Πάολα είναι όσο έξυπνη χρειάζεται για να αποφεύγει, μέχρι και το πρόσφατο παρελθόν, τις πολλές δηλώσεις. Μητέρα μιας κόρης εννέα χρόνων, η ίδια δηλώνει γεννηθείσα στις 25 Ιουνίου του 1985, δηλαδή μόλις 27 χρόνων. Οι κακεντρεχείς, βέβαια, προσθέτουν μερικά καλοκαίρια.

    Η μικρή Παγώνα-Πάολα ως παιδί φιλοδοξούσε να γίνει αθλήτρια. Παρακολουθούσε, μάλιστα, στο βίντεο τις επιδείξεις της Νάντιας Κομανέτσι και προσπαθούσε να τη μιμηθεί. Προφανώς η Κομανέτσι τη βοήθησε ιδιαίτερα στα λικνίσματα επάνω στην πίστα. Οπως κάθε λαϊκή τραγουδίστρια, δηλώνει ιδιαίτερα θρησκευόμενη, ενώ έχει πει ότι ως έφηβη ήθελε να αφιερωθεί στον Θεό. Ο Θεός, όμως, είχε άλλη άποψη και την καθοδήγησε να ακολουθήσει το επάγγελμα των γονέων της, οι οποίοι εργάζονταν ως τραγουδιστές σε λαϊκά κέντρα. Επιασε, λοιπόν, το μικρόφωνο στα 14, τραγούδησε στα μπουζούκια της Θεσσαλονίκης, όπου τη συνόδευε η μητέρα της, στα 17 της έγινε η ίδια μητέρα και έπειτα κατέβηκε στην Αθήνα με τον Σταμάτη Γονίδη. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

    Η Πάολα προκαλεί «μικρά εγκεφαλικά» ακόμη και στους θιασώτες του έντεχνου. Ο Σταμάτης Κραουνάκης έχει εκφραστεί θετικά για αυτήν, προκαλώντας σοκ στους θαυμαστές του, οι οποίοι, με κομμένη την ανάσα, αναρωτιούνται αν θα πραγματοποιήσει την «απειλή» του να της γράψει τραγούδια.

    ΤΟΥ ΚΥΝΟΣ

    «Πήγαμε στα μπουζούκια και ο φίλος μου έγινε κόκαλο. Ευτυχώς που δεν τον έφαγε η Πάολα». Το παραπάνω σκληρό ανέκδοτο είναι ένα από τα δεκάδες που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο για τη συμπαθή Πάολα. Η αλήθεια είναι ότι κάποιος δεν μπορεί να είναι σκληρός μαζί της αν εξετάσει αντικειμενικά το θέμα. Η Πάολα υπηρετεί το λούμπεν λαϊκό τραγούδι σε μια εποχή που έπληξε τα λαϊκοπόπ είδωλα επιβάλλοντας την επιστροφή των «ζόμπι» της πίστας όπως ο Αντύπας και ο Βασίλης Καρράς, αλλά και τη δημιουργία νέων ειδώλων του trash, όπως εσχάτως ο Παντελής Παντελίδης.

    Η Πάολα μέχρι πριν από λίγο καιρό έμοιαζε αθώα μέσα στην αυθεντικότητά της, έχοντας το γνώθι σαυτόν. Τα κιτς κοστούμια, η  υπερβολική χρήση του ρήματος «γουστάρω» και γενικότερα η επιστράτευση της γλώσσας της νύχτας στις ημερήσιες εμφανίσεις της την έκαναν συμπαθή, όπως και η παραδοχή της ότι δεν διαθέτει και τόσο καλά τραγούδια. Ωστόσο, μια δήλωσή της, η οποία οφείλεται μάλλον στην τελευταία απρόσμενη επιτυχία της, δείχνει ότι δεν διαθέτει διδακτορικό: «Δεν ντρέπονται να αποκαλούν το λαϊκό τραγούδι σκυλάδικο; Πώς συνδύασαν το πιο αγαπημένο ζώο του ανθρώπου με τη μουσική; Εχουν ακούσει τον Καζαντζίδη να γαβγίζει; Αν όχι, έχουν ακούσει εμένα να γαβγίζω;». Τον Καζαντζίδη σίγουρα δεν τον έχουν ακούσει. Αλλά, σε κάθε περίπτωση, το πιο αγαπημένο ζώο δεν θα μπορούσε παρά να συνδεθεί με τα πιο αγαπημένα τραγούδια…

    Η λαϊκή αοιδός βαδίζει, λοιπόν, σε ολισθηρό δρόμο. Για παράδειγμα, φαντάζει τόσο αταίριαστη στο μεταμοντέρνο βιντεοκλίπ που σκηνοθέτησε ο Κωνσταντίνος Ρήγος για το τραγούδι «Να μ’ αφήσεις ήσυχη θέλω» όσο παράταιρη δείχνει και η φωτογράφισή της για γνωστό περιοδικό σε ρομαντικό στυλ american 50s. Σημειωτέον, στην ίδια φωτογράφιση πόζαρε φορώντας ψηλοτάκουνες γόβες και η εννιάχρονη κόρη της, Παολίνα.

    «Θέλω κάποια στιγμή να παραδεχτεί ο κόσμος, αν υπάρχει αξία φυσικά, αυτή την αξία να την παραδεχτεί» έχει δηλώσει η Πάολα σε… άψογα ελληνικά σε ερώτηση ποια είναι τα όνειρά της για το μέλλον. Η αλήθεια είναι ότι η ευχή της έχει ήδη πραγματοποιηθεί. Το μόνο που μπορεί ακόμη να προσδοκά είναι να γίνει η νέα Στανίση. 

    BHMAgazino
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk