Πειρατεία σε ελληνόκτητο πλοίο στην Αραβική θάλασσα

Στα χέρια πειρατών βρίσκεται από την Πέμπτη το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Σμύρνη», ενώ έπλεε στην Αραβική Θάλασσα. Σύμφωνα με πληροφορίες στο πλήρωμά του δεν συμπεριλαμβάνεται Ελληνας.

Στα χέρια πειρατών βρίσκεται από την Πέμπτη το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Σμύρνη», ενώ έπλεε στην Αραβική Θάλασσα, 300 ναυτικά μίλια ανατολικά του Ομάν. Μετά την πειρατεία, το πλοίο κατευθύνεται προς τη Σομαλία. Σύμφωνα με πληροφορίες στο πλήρωμά του δεν συμπεριλαμβάνεται Ελληνας.

Όπως ανακοίνωσε η διαχειρίστρια εταιρεία Dynacom Tankers Management, το πλοίο – υπό λιβεριανή σημαία – μετέφερε 135.000 τόνους αργού πετρελαίου και σύμφωνα με πληροφορίες είχε αποπλεύσει από την Τουρκία.

Από τη στιγμή που ανέβηκαν οι πειρατές στο πλοίο, κάθε επικοινωνία μεταξύ της εταιρείας και του πληρώματος διεκόπη.

Για το περιστατικό έχουν ενημερωθεί οι ελληνικές αρχές.

Η πειρατεία και οι ένοπλες ληστείες σε πλοία στις ακτές της Σομαλίας, στο Κόλπο του Άντεν και στην ευρύτερη περιοχή του Ινδικού Ωκεανού βρίσκονται στην ατζέντα της επιτροπής ναυτικής ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που θα συνεδριάσει στο Λονδίνο από 16 έως 25 Μαΐου.

Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την πειρατεία

Το θέμα της πειρατείας απασχόλησε την Πέμπτη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η ολομέλεια υιοθέτησε ψήφισμα με προτάσεις. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση: «Οι πειρατές της Σομαλίας έχουν γίνει σοβαρή απειλή για τη σταθερότητα σε όλη την περιοχή και όσο η Σομαλία βρίσκεται στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται βελτίωση είναι δύσκολο να υπάρξει».

Σημειώνεται ακόμη ότι «μόνο το 2011, 28 πλοία έπεσαν θύματα πειρατών, 470 ναυτικοί απήχθησαν και 15 δολοφονήθηκαν ενώ σήμερα επτά πλοία και 191 ναυτικοί βρίσκονται στα χέρια των πειρατών μέχρι να καταβληθούν τα λύτρα που έχουν απαιτήσει» ενώ για την αντιμετώπιση του προβλήματος η Ε.Ε. έχει ξεκινήσει από τον Δεκέμβριο του 2008 τη ναυτική επιχείρηση Atalanta η διάρκεια της οποίας πρόσφατα επεκτάθηκε μέχρι το τέλος του 2014.

Το ψήφισμα του ΕΚ, σημειώνει ότι «οι όμηροι και τα πλοία που έχουν αρπάξει οι πειρατές πρέπει να επιστραφούν και οι ίδιοι οι πειρατές να βρεθούν αντιμέτωποι με τη δικαιοσύνη, όμως προχωρεί και σε συγκεκριμένες προτάσεις».

Μεταξύ άλλων προτείνεται «η διεθνής συνεργασία για τον εντοπισμό και την κατάσχεση των περιουσιών που οι πειρατές δημιουργούν από τα κλοπιμαία και τα λύτρα, ιδίως καθώς έτσι χρηματοδοτούν και την ίδια τη δράση τους».

Παράλληλα, το ΕΚ επισημαίνει ότι τα μέσα των χωρών της περιοχής θα πρέπει να βελτιωθούν για να αντιμετωπίσουν και τα ίδια αποτελεσματικότερα την πειρατεία, ενώ ζητά και την περαιτέρω ενίσχυση σε κονδύλια και μέσα της επιχείρησης Atalanta.

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται πως οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν ότι η καταπολέμηση της πειρατείας στα ανοικτά των ακτών της Ανατολικής Αφρικής δεν μπορεί να επιτευχθεί μόνον με στρατιωτικά μέσα και παροτρύνουν τα κράτη μέλη να ενισχύσουν την ευρωπαϊκή ναυτική δύναμη και να χρηματοδοτήσουν τις προσπάθειες για την αντιμετώπιση των βασικών αιτίων της πειρατείας. Ζητούν ακόμη τη δημιουργία ειδικευμένων δικαστηρίων για τη θαλάσσια πειρατεία.

Σύμφωνα με στοιχεία το κόστος της πειρατείας σε μία από τις βασικές θαλάσσιες οδούς του κόσμου εκτιμάται σε 7 δισ. ευρώ ετησίως. Επίσης 60 από τους 4000 ναυτικούς που απήχθησαν στην περιοχή έχασαν τη ζωή τους. Επιπλέον παρά τη σημαντική μείωση του αριθμού των επιθέσεων το 2011, τα λύτρα που καταβλήθηκαν από τους εφοπλιστές ανέρχονται στα 150 εκατομμύρια ευρώ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk