Το φόρεμα είναι μακρύ, στενό, με ιλιγγιώδες ντεκολτέ. Αυτή τη φορά το υπογράφει ο Giorgio Armani. Αγαπημένος φίλος της ντίβας Σοφίας Λόρεν. Ίσως όχι τόσο στενός όσο ο Valentino. Το αποτέλεσμα όμως παραμένει εξίσου εντυπωσιακό.

Η Ιταλίδα σταρ, μία από τις τελευταίες living goddesses κατά το περιοδικό «Vanity Fair», ποζάρει στο φακό της Annie Leibovitz. Είναι 77 ετών, δείχνει όμως πολύ νεότερη. Η διάσημη Αμερικανίδα φωτογράφος ταξίδεψε στην Γενεύη για να φωτογραφίσει αποκλειστικά για το «VF» την θεά Σοφία.

Καθώς ετοιμάζει τις μηχανές της ρίχνει μια γρήγορη ματιά στο αποκαλυπτικό ντεκολτέ της μυθικής πλέον σταρ. «Μοιάζει σαν να μην έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που φορούσες εκείνο το στενό λευκό φουστάνι με το τεράστιο ντεκολτέ. Ήταν το 1967 και πρωταγωνιστούσες στην ταινία «Μία Κοντέσα από το Hong Kong» παρατηρεί η φωτογράφος.

Η Λόρεν γελάει δυνατά. «Κι όμως είμαι κιόλας 77 ετών» λέει. Η αλήθεια είναι ότι η ντίβα περιποιείται σχολαστικά τον εαυτό της. Οι στενοί της φίλοι γνωρίζουν ότι η μόνιμη εγκατάστασή της στην Ελβετία την έφερε πιο κοντά στα πανάκριβα κέντρα αδυνατίσματος και υψηλής κοσμετολογίας που βρίσκονται «κρυμμένα» κάπου στις Άλπεις.

Το δέρμα της λάμπει, τα υπέροχα πάντα μάτια της κάτω από τα κομψά, μυωπικά γυαλιά κοιτούν τους ανθρώπους του συνεργείου διερευνητικά. Ένας από τους καλύτερους πλαστικούς χειρουργούς του πλανήτη έχει κάνει «μικρά και μόνο» lifting στο πρόσωπό της, όπως υποστηρίζει η ίδια. Η Σοφία αποκαλύπτει και άλλα μυστικά όμως, πέρα από αυτά της «αιώνιας νεότητας» στο περιοδικό. Όπως την «τρυφερή σχέση της» με τον συμπρωταγωνιστή της στην ταινία “Houseboat”, τον γοητευτικό Κάρι Γκραντ.

Η τρυφερή σχέση με τον Κάρι Γκραντ, τα ταξίδια στην Μεσόγειο και η Ελλάδα.

Παρά το γεγονός ότι ένιωθε έντονη έλξη για τον άτακτο Κάρι, αποφάσισε να μην εγκαταλείψει τον «άνδρα της ζωής της», τον Ιταλό μεγαλοπαραγωγό Κάρλο Πόντε.

Της αρέσει να ταξιδεύει συχνά από την Γενεύη στο Λος Άντζελες. Λατρεύει την πατρίδα της την Ιταλία και κάθε χρόνο κάνει διακοπές στο Κάπρι, το Πόρτο Φίνο, την Σαρδηνία. Κάποιες φορές φθάνει και μέχρι την Ελλάδα. «Εδώ οι αναμνήσεις είναι όμορφες» εξομολογείται. «Η Ύδρα είναι από τα ωραιότερα μικρά νησάκια του κόσμου. Πραγματικά θα μου μείνει αξέχαστη» συνεχίζει. «Εκεί έκανα τα γυρίσματα της ταινίας «Το παιδί και το δελφίνι» στο πλευρό του Άλαν Λαντ. Ήταν το 1957 και εγώ μια όχι και τόσο γνωστή ηθοποιός. Έπειτα άλλαξαν όλα…»

Η πληθωρική φιγούρα της ντίβας έχει αφήσει εποχή στην μεγάλη οθόνη. Πολλές stars αλλά και απλές γυναίκες προσπαθούν να μιμηθούν το βάδισμά της, τον τρόπο που λίκνιζε τους χυμώδεις γοφούς της όταν περπατούσε. Καμία όμως δεν μπόρεσε να το κάνει όπως η θεά Sophia.

To styling

Οι ενδυματολογικές της επιλογές επηρεάζουν ακόμα και αυτές των γυναικών του σήμερα. Η μόδα άλλωστε γυρίζει πολύ συχνά στο παρελθόν. Εμπνέεται από τις δεκαετίες του ’50, του ’60, του ’70 και του ’80. Η Λόρεν άφησε εποχή για τα στενά φορέματά της που αποκάλυπταν το πλούσιο μπούστο της, το οποίο είχε «υμνήσει» ο…σχεδόν μόνιμος συμπρωταγωνιστής της Μαρτσέλο Μαστρογιάννι.

Τα μεγάλα περιοδικά μόδας κάνουν σήμερα συχνές αναφορές στο ντύσιμο της ντίβας. Καυτά τζιν σορτς, λευκά κοντά φαρδιά πουκάμισα και εσπαντρίγιες για τις διακοπές της στην Ιταλική και Γαλλική Ριβιέρα. Βραδινές αέρινες τουαλέτες σε εκτυφλωτικό κόκκινο χρώμα του Valentino. Σικ φορέματα του Armani. Πανάκριβα κοσμήματα του οίκου Bulgari.

Η Λόρεν όπως άλλωστε και η Λιζ Τέιλορ λάτρευαν τα μπιζού με την υπογραφή διάσημων οίκων. Έδειχνε ιδιαίτερη αδυναμία στα λευκά φορέματα με τις φαρδιές, «παιχνιδιάρικες» φούστες. Τα συνδύαζε με μπιζού από λευκό χρυσό. Τα little black dresses ήταν η αδυναμία της. Τα φορούσε με μυτερές ψηλοτάκουνες γόβες, τεράστιες λευκές πέρλες στα αυτιά, μικρά καπέλα και τσάντες Chanel.

Οι συχνές επισκέψεις της στο Παρίσι ήταν πάντα ένας άψογος συνδυασμός γαλλικής φινέτσας και ιταλικής –sexy πάντα- γραμμής. Κομψά ταγέρ, γόβες και τσάντες μεγάλων οίκων. Όταν επέστρεφε στην Ιταλία και επισκεπτόταν το σπίτι της στο Μαρίνο, μια βίλα του 16ου αιώνα έξω από τη Ρώμη, επέλεγε παντελόνια σε γραμμή cigarette με loafers και μικρά μπλουζάκια. Στις Κάννες όταν έκανε βόλτες με ανοιχτά αυτοκίνητα προτιμούσε πάντα καπέλα της Mme Grès, του Carven, του Dior σε παστέλ χρώματα.

Οι εμφανίσεις της στην πλαζ με ολόσωμα μαγιό σε μαύρα, λευκά και μπλε χρώματα έκανε τους paparazzi να τρέχουν ξοπίσω της. Η Σοφία… Ποτέ υπερβολικά αδύνατη, καλλίγραμμη και απίστευτα αισθησιακή. Χιλιάδες γυναίκες προσπαθούν ακόμα και σήμερα να μιμηθούν το στιλ της. Οι φωτογραφίες στα περιοδικά βοηθούν, δεν χαρίζουν όμως ένα άρτιο αισθητικά αποτέλεσμα. Το στιλ δεν είναι κάτι που μπορείς να αποκτήσεις. Ακόμα και αν έχεις στο πλάι σου έναν από τους καλύτερους στιλίστες του πλανήτη.

Η Ούρσουλα

Κι αν η γεννημένη στην Ιταλία σινιόρα Λόρεν επέλεξε να μείνει στην Γενεύη, η Ούρσουλα Άντρες, βέρα Ελβετίδα, κατοικεί μόνιμα εδώ και χρόνια στη Ρώμη.

Η γυναίκα που έκοψε την ανάσα στον αντρικό πληθυσμό όταν εμφανίστηκε με λευκό μπικίνι στην ταινία “Dr. Νο”, εξακολουθεί να είναι απίστευτα γοητευτική. Ο «πολύς» Bruce Weber φωτογραφίζει την Ούρσουλα στην αγαπημένη της αιώνια πόλη. Με μαύρα μακριά φορέματα και χοντρά βραχιόλια με «κεφάλια φιδιού». Με λευκά παντελόνια, γαλάζια πουκάμισα και καπέλα τύπου Μπορσαλίνο.

Η ΄Αντρες παρά την ηλικία της (76 ετών) είναι απίστευτα γοητευτική. Κι αν ακόμα φοράει μαύρα t-shirt πάνω από τα κολλάν της που γράφουν «Σώστε τον πλανήτη». Ο Weber, ο φωτογράφος με τα εξαιρετικά editorial μόδας λέει ότι «Όλα τα κορίτσια ονειρεύονταν όταν μεγαλώσουν να γίνουν σαν την Ούρσουλα Άντρες». Τι ήταν όμως εκείνη που έκανε την Ούρσουλα να ξεχωρίζει; Η ΄Αντρες δεν ήταν σίγουρα ένα ξανθό, καλλίγραμμο, sexy κορίτσι χωρίς προσωπικότητα. Η νεαρή από την Ελβετία ήρθε για να μείνει έστω κι αν δεν έκανε ποτέ την καριέρα της συνομήλικής της Λόρεν στο σινεμά.

Τα δυνατά σημεία της Ούρσουλα ήταν το sexy παρουσιαστικό σε συνδυασμό με μια αριστοκρατική, «ψυχρή» ομορφιά και η βραχνή φωνή της. Την εποχή της μεγάλης τους δόξας η Άντρες έκανε ίσως περισσότερα εξώφυλλα από την Ιταλίδα ντίβα Σοφία Λόρεν. Με εξαιρετικές στιλιστικές επιλογές που η Ιταλική “Vogue” σε ένα από τα τελευταία της τεύχη φρόντισε να φέρει και πάλι στην επικαιρότητα.

Οι επιλογές και τα αναρίθμητα εξώφυλλα

Η Ούρσουλα φοράει ένα απλό κόκκινο t-shirt πάνω από λευκό καυτό short. Δένει το γαλάζιο της πουκάμισο κάτω από το στήθος για το εξώφυλλο του «Paris Match». Επιλέγει ένα μπεζ δερμάτινο πουκάμισο με πολύ ντεκολτέ και καουμπόικο καπέλο για το «People». Φοράει ένα μικρό, αποκαλυπτικό λευκό μπικίνι για το «Se».

Ένα λευκό φόρεμα σε γραμμή αρχαίου ελληνικού χιτώνα για το «Cinemonde», φόρεμα που μοιάζει με δέρμα φιδιού για το γαλλικό «Elle». Η γαλλική «Vogue» ζούμαρε στο θεϊκό πρόσωπο με τις «απίστευτες» γωνίες. Το «L’Express» και το «Photo» την φωτογραφίζουν γυμνή στο νερό.

Το «Photo» επανέρχεται με μια ακόμα πιο τολμηρή φωτογράφιση. Η Ούρσουλα έχει ρίξει στα πόδια της άσπρο σεντόνι κι αφήνει το στήθος της εντελώς ακάλυπτο. Το «Esquire» «κάνει κοντινό» στο εξώφυλλό του και χρησιμοποιεί ένα…τσιρότο. Η νεαρή, κατάξανθη σταρ δίνει ένα μήνυμα κατά της βίας. Το τσιρότο πάνω από το δεξί τοξωτό της φρύδι άφησε εποχή…

Σήμερα οι fashion editors και φωτογράφοι σε όλα τα μεγάλα περιοδικά μόδας επαναφέρουν το στιλ «Ούρσουλα Άντρες».Το καλοκαίρι αναμένεται να γίνει χαμός! Τα πουκάμισα-κόμπος κάτω από το στήθος, τα καυτά σορτς και τα λευκά μπικίνι με…αξεσουάρ ένα κοχύλι αλά James Bond είναι must.

Η Μόνικα

Η Μόνικα Μπελούτσι, η απόλυτη Ιταλίδα θεά του σήμερα, μια από τις ωραιότερες και πιο sexy γυναίκες του πλανήτη είναι το «αντίδοτο» στην Σοφία και την Ούρσουλα. Επιλέγει τους Dolce & Gabbana όπως παλιά εκείνες άλλους διάσημους Ιταλούς μαιτρ. Στην Μόνικα αρέσουν επίσης τα στενά φορέματα με τα βαθιά ντεκολτέ σε μαύρα και κόκκινα χρώματα, τα κοσμήματα με ρουμπίνια, τα μαντίλια, τα μεγάλα καπέλα και τα πέδιλα με πλατφόρμα. Η φετινή καλοκαιρινή μόδα των Dolce & Gabbana αντιπροσωπεύει πλήρως το στιλ Μπελούτσι. Είναι πληθωρική όπως η Σοφία με ένα όμως πιο…μοντέρνο τρόπο. Ο χρόνος θα δείξει αν θα είναι και εξίσου διαχρονική…