Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς και ο Κριστιάν Μπολτανσκί, ο Γιόζεφ Μπόις και ο Τόνι Κραγκ, ο Γιάννης Κουνέλλης και ο Ρίτσαρντ Λόνγκο, ο Χέλμουτ Νιούτον, η Ρεμπέκα Χορν και η Ανέτ Μεσαζέ. Ολοι τους συνομίλησαν κάποια στιγμή με τον Δημοσθένη Δαββέτα, καθηγητή Φιλοσοφίας της Τέχνης στο ΙESA στο Παρίσι και οι διάλογοί τους έγιναν βιβλίο που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Κάκτος με τίτλο «Διάλογοι. Προσωπικές συζητήσεις με τους μεγάλους της σύγχρονης τέχνης».
Δεν πρόκειται για συνεντεύξεις, όπως θα διευκρινίσει ο ίδιος ο Δημοσθένης Δαββέτας, ο οποίος σημειωτέον εργάστηκε στην εφημερίδα «Libération» από το 1984 ως το 1992 και αρθρογραφούσε με υπεύθυνο πολιτιστικού τον Ζορζ Ντανέ. «Δεν πήγα ως απεσταλμένος δημοσιογράφος εφημερίδας να πάρω συνέντευξη από κάποιον. Γνωρίστηκα με αυτούς τους διάσημους εικαστικούς ως ποιητής, εραστής της σύγχρονης τέχνης που έγραφε φιλοσοφικά δοκίμια γι’ αυτήν. Μπήκα λοιπόν στο εργαστήριό τους αρχικά ως ενδιαφερόμενος για το έργο τους και στη συνέχεια συνδεθήκαμε φιλικά. Τρώγαμε συχνά μαζί και μοιραζόμασταν απόψεις για τη σύγχρονη τέχνη. Τις συζητήσεις αυτές τις πρότεινα μετά στην εφημερίδα «Libération» όπου ήδη αρθρογραφούσα ως τακτικός αρθρογράφος. Το μεγαλύτερο μέρος λοιπόν δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα. Από το υπόλοιπο αδημοσίευτο μαζί με το δημοσιευμένο γεννήθηκε το βιβλίο «Διάλογοι»».
Από τους διαλόγους που τον επηρέασαν καθοριστικά ήταν εκείνος που έκανε με τον Μπόις, ο οποίος «υπήρξε και ο μέντοράς μου» όπως θα πει. «Αν μου ζητούσατε όμως άλλα τρία ονόματα, θα έλεγα τους Αντι Γουόρχολ, Σάι Τουόμπλι και Ζαν-Μισέλ Μπασκιά» θα συμπληρώσει.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.