Εχω ξαναγράψει για το συγκεκριμένο θέμα στο παρελθόν. Τώρα όμως νομίζω ότι είναι περισσότερο επίκαιρο από ποτέ. Η διεθνής κοινότητα και τα media σε ολόκληρο τον κόσμο υποδέχθηκαν τη μεγάλη είδηση με ενθουσιασμό ή τέλος πάντων με καλή διάθεση. «Οι «Times» άλλαξαν γνώμη και στηρίζουν για πρώτη φορά στην ιστορία τους το ελληνικό αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα» γράφουν άλλες σημαντικές εφημερίδες στον πλανήτη, τα sites με την τεράστια επισκεψιμότητα, οι εμβληματικοί αρθρογράφοι και σχολιαστές. Τα Γλυπτά ανήκουν στην Αθήνα, λένε τώρα οι «Times» μέσα από το κύριο άρθρο τους. Μια πολύ μεγάλη εφημερίδα, διεθνούς κύρους, συντηρητική πάντα στις απόψεις της. Υπάρχει λοιπόν μια στροφή 180 μοιρών από τα επιτελικά στελέχη που επισημαίνουν ότι τα «Γλυπτά ανήκουν στην Αθήνα. Τώρα πρέπει να επιστρέψουν». Μμμ! Καλώς τους και ας άργησαν! Το θέμα για το οποίο έχω ξαναγράψει είναι η συνάντησή μου με αφορμή μια αποκλειστική συνέντευξη, πριν αρκετά χρόνια, με τον τότε εκδότη των «Times» Πίτερ Στόθαρτ. Ο ελληνολάτρης κ. Στόθαρτ (φλεγματικού τύπου Βρετανός με παπιγιόν πάνω από το μεταξωτό πουκάμισό του και κόκκινες τιράντες να «συγκρατούν» το γκρίζο του παντελόνι), με άριστες σπουδές στην Οξφόρδη και δεκάδες επισκέψεις στη χώρα μας, ήταν φανατικά αντίθετος με την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Η αλλαγή στη στάση των «Times» με έκανε και πάλι να θυμηθώ τη σκηνή με τον διακεκριμένο δημοσιογράφο να με οδηγεί στην πλευρά του γραφείου του με τα μεγάλα παράθυρα που «έβλεπαν» σε όλο τον τεράστιο χώρο του συγκροτήματος. Εκεί λοιπόν τράβηξε τις βαριές βελούδινες κουρτίνες (από την αριστερή πλευρά) για να μου αποκαλύψει τελικά έναν πίνακα που έδειχνε τον Λόρδο Ελγιν δίπλα στα υπέροχα Γλυπτά, τα οποία βέβαια μετέφερε παράνομα στη Γηραιά Αλβιώνα. Ο κ. Στόθαρτ μού είπε με υπερηφάνεια ότι είναι απόγονος του Ελγιν. Δικαιολόγησε μάλιστα απόλυτα την απόφασή του να τα μεταφέρει στην Αγγλία. Εδώ, στις αίθουσες του Βρετανικού Μουσείου, τα βλέπουν πολύ περισσότεροι άνθρωποι από ό,τι στην Αθήνα, υποστήριξε. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι είναι περισσότερο προστατευμένα στον χώρο του British Museum, όπου τα μέτρα ασφαλείας είναι πολύ ισχυρά! Τα νερά που «εισχώρησαν» (από πού αλήθεια σε τόσο «προστατευμένο» χώρο;) σε ένα από τα Μουσεία με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον κόσμο, πλησιάζοντας επικίνδυνα τα εκπληκτικά μας Μάρμαρα, δεν τον έκαναν να αλλάξει γνώμη. Οι ενέργειες λοιπόν του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος τον περασμένο Νοέμβριο συναντήθηκε με τον βρετανό ομόλογό του Μπόρις Τζόνσον και είχε ζητήσει να επιστραφούν τα Γλυπτά, φαίνεται ότι σιγά-σιγά αλλά σταθερά πιάνουν τόπο. Νομίζω ότι η χρονική στιγμή που επέλεξε ο έλληνας πρωθυπουργός ήταν η πλέον κατάλληλη. Η πρόσφατη απόδοση του θραύσματος Fagan από το Μουσείο Antonino Salinas του Παλέρμο στο Μουσείο Ακρόπολης, άνοιξε εντυπωσιακά τον δρόμο. Το Μουσείο Ακρόπολης, που με τον διεθνούς φήμης καθηγητή κ. Νίκο Σταμπολίδη στο «τιμόνι», εδώ και λίγους μήνες, οδηγείται σε μια νέα, εξαιρετικά σημαντική (με την αναγνώριση των πλέον διακεκριμένων προσωπικοτήτων του πλανήτη) εποχή…

 

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω