Σε μια σημαντική περίοδο για τη βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς τις προηγούμενες ημέρες ξεκίνησε η μαζική παραγωγή της νέας BMW iX3, του πρώτου οχήματος που εκφράζει τη Neue Klasse εποχή των μοντέλων της, ο όμιλος BMW αξιολογεί τις δυνατότητες του νέου εργοστασίου στο οποίο αυτή κατασκευάζεται, στην πόλη Debrecen της Ουγγαρίας.
Σχεδιασμένο ψηφιακά και υλοποιημένο σύμφωνα με τις αρχές του BMW iFactory, το συγκεκριμένο εργοστάσιο είναι το πρώτο για τον όμιλο BMW που τροφοδοτείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές κατά την κανονική του λειτουργία.
Είναι επίσης το πρώτο που δεν υπάγεται σε ένα συγκεκριμένο κύριο εργοστάσιο αλλά λειτουργεί ως εργοστάσιο δικτύου, συνδυάζοντας τις βέλτιστες πρακτικές από διαφορετικές τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο.
Το τμήμα πρεσών, για παράδειγμα, βασίζεται στα συστήματα του Spartanburg (ΗΠΑ) και του Swindon (Μ. Βρετανία), με την τεχνογνωσία και τις τεχνολογίες τους να έχουν προσαρμοστεί για το Debrecen. Στο τμήμα αμαξωμάτων, η τοποθέτηση σχεδόν 1.000 βιομηχανικών ρομπότ και οι διαδικασίες τους προσομοιώθηκαν ψηφιακά λεπτομερώς εκ των προτέρων, ο αριθμός των μεθόδων συγκόλλησης και συναρμολόγησης μειώθηκε σημαντικά ενώ ο επιπλέον εξορθολογισμός επέτρεψε την ενσωμάτωση σχεδιαστικών στοιχείων της Neue Klasse από τα πρώτα στάδια εξέλιξης.
Παράλληλα, οι πρακτικές που ακολουθούνται στο βαφείο διαδραματίζουν καίριο ρόλο στη μείωση του αποτυπώματος CO₂e της BMW iX3, η παραγωγή της οποίας θα δημιουργήσει συνολικές εκπομπές CO₂e περίπου 80 kg (περιλαμβάνονται αυτές από το εργοστάσιο του Debrecen και από την εσωτερική παραγωγή εξαρτημάτων σε άλλες εγκαταστάσεις του ομίλου BMW, όπως τα εξαρτήματα που κατασκευάζονται στο Landshut – περίπου δύο τρίτα λιγότερο σε σχέση με τα υπάρχοντα μοντέλα). Ετσι στο ουγγρικό εργοστάσιο η προσέγγιση αυτή μειώνει τις εκπομπές CO₂e από την παραγωγή ενός οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας υψηλής τάσης, κατά περίπου 90% (όταν λειτουργεί σε πλήρη δυναμικότητα, σε σύγκριση με άλλες εγκαταστάσεις του γερμανικού ομίλου).
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι ετήσιες ανάγκες του εργοστασίου σε ενέργεια καλύπτονται περίπου κατά το ένα τέταρτο από το φωτοβολταϊκό σύστημα των 50 εκταρίων που βρίσκεται εκεί και είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ουγγαρία.
Η πλεονάζουσα ηλιακή ενέργεια, όπως αυτή που παράγεται τις ημέρες εκτός λειτουργίας, αποθηκεύεται σε σύστημα θερμικής αποθήκευσης 1.800 m³ με χωρητικότητα 130 MWh.
Τα μυστικά της συναρμολόγησης
Η πλήρης ψηφιοποίηση των διαδικασιών παραγωγής στο Debrecen καθιστά τη συναρμολόγηση πιο αποδοτική, με αισθητήρες και συστήματα καμερών κατά μήκος της γραμμής παραγωγής να χρησιμοποιούνται για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών ελέγχου ποιότητας.
Η τεχνητή νοημοσύνη επεξεργάζεται τα δεδομένα και παρέχει ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο στους εργαζομένους στη γραμμή συναρμολόγησης. Παράλληλα, η «διάταξη δακτύλων» του κτιρίου που αποτελεί μια βελτιστοποιημένη εκδοχή της πρακτικής που εφαρμόζεται στο εργοστάσιο της Λειψίας επιτρέπει την παράδοση του 80% των εξαρτημάτων απευθείας στο σωστό σημείο και μόνο με ηλεκτρικά μέσα μεταφοράς.
Την ίδια στιγμή οι μπαταρίες υψηλής τάσης που τοποθετούνται στην iX3 συναρμολογούνται απευθείας στο Debrecen, εφαρμόζοντας την αρχή «local for local», καθώς το συγκεκριμένο εργοστάσιο είναι το πρώτο από τα πέντε παγκοσμίως στα οποία θα παράγονται μαζικά μπαταρίες υψηλής τάσης Gen6.
Σύμφωνα με την BMW οι έλεγχοι ποιότητας κατά τη διάρκεια της παραγωγής και η 100% παρακολούθηση στο τέλος της γραμμής συναρμολόγησης «εξασφαλίζουν μια συνεπή προσέγγιση μηδενικών σφαλμάτων».










