Η πολιτική εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδη στόχο της Γερμανικής Σχολής Αθηνών (DSA). Αυτή η διαδικασία σχηματισμού γνώμης και εν τέλει πολιτικής ταυτότητας αποκρυσταλλώνεται στο μότο «Η γνώμη μου γίνεται ψήφος» („Meine Stimme zählt“), ένα πρόγραμμα της DSA, το οποίο αποτελεί προσομοίωση της εκλογικής διαδικασίας. Σε αυτό το πρόγραμμα συμμετέχουν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της 11ης και 12ης τάξης, η πλειονότητα των οποίων άλλωστε θα ασκήσουν φέτος για πρώτη φορά το εκλογικό τους δικαίωμα.

Η ενημέρωση μέσω της αλληλεπίδρασης και της διεξαγωγής δημοκρατικού λόγου είναι, επίσης, θεμελιώδες μέσο διαμόρφωσης πολιτικής στάσης. Σε αυτό το πλαίσιο την Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2023, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων της Σχολής μια εκδήλωση-πάνελ με εκπροσώπους όλων των κομμάτων του σημερινού κοινοβουλίου.

Αναμεσά τους οι Δρ Τάσο Γαϊτάνη, εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ, Δημήτρης Τζανακόπουλος, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ και απόφοιτο της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, Παναγιώτης Βλάχος από το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, Αφροδίτη Μπόμπολη από το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, Τίνα Στεργιώτη από την Ελληνική Λύση και Δρ Σωτήρης Μητραλέξης από τη ΜέΡΑ25, επίσης απόφοιτο της DSA.

Τη συζήτηση προλόγισαν η Annedore Dierker, Διευθύντρια της Σχολής και ο αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γερμανικής Σχολής Αθηνών Konstantin Zois, καθώς και οι διοργανώτριες του προγράμματος, Ιωάννα Πλιάτσικα, Διευθύντρια της Δεύτερης Βαθμίδας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Σχολής, και η Αγγελική Κανελλακοπούλου, Υπεύθυνη των Αποφοίτων της Σχολής.

Τρεις μαθήτριες της 11ης τάξης συντόνισαν το πάνελ∙ αρχικά υπενθύμισαν τη διαδικασία και τους κανόνες της συζήτησης, ενώ οι εκπρόσωποι των κομμάτων απάντησαν διαδοχικά σε -ήδη γνωστοποιημένες- ερωτήσεις, οι οποίες αφορούσαν τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, τα μαθήματα της Κοινωνιολογίας και της Σεξουαλικής Αγωγής, το πρόσφατο δυστύχημα στα Τέμπη, την περιβαλλοντική πολιτική, καθώς και την απόλυτη προτεραιότητα του κόμματός τους την επομένη των εκλογών. Μετά το πέρας κάθε γύρου απαντήσεων, οι εκπρόσωποι των κομμάτων είχαν το δικαίωμα σχολιασμού των υπόλοιπων απαντήσεων.

Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης οι μαθήτριες και μαθητές από το κοινό έθεσαν έξι (6) αυθόρμητες ερωτήσεις, μία σε κάθε εκπρόσωπο, ανεβάζοντας τον πήχη της πολιτικής εγρήγορσης και ηθικής απαίτησης. Οι ερωτήσεις των νέων είναι συχνά αφοπλιστικά απλές, απρόσμενα δυνατές. Ελπιδοφόρο.

Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα πρόγραμμα, ενώ ταυτόχρονα η πολιτική εκπαίδευση είναι θεμελιώδους σημασίας.

Μάλιστα έχει διαμορφωθεί μια ιστοσελίδα (https://politikipraxi.webnode.gr/)  μέσω της οποίας οι μαθητές και οι μαθήτριες πληροφορούνται για τη λειτουργία του κοινοβουλίου, το εκλογικό σύστημα, την εκλογική διαδικασία, ενημερώνονται για τα προγράμματα των κομμάτων, «δοκιμάζουν», μέσω μια εφαρμογής, με ποιο κόμμα γειτνιάζουν οι απόψεις τους.

To πρόγραμμα έχει άλλωστε ως πυρήνα του τα ίδια τα παιδιά· μαθήτριες της 11ης τάξης αναγνώρισαν το σχολείο ως χώρο διαμόρφωσης υπεύθυνων πολιτών και μοιράστηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνιολογίας την ανάγκη προετοιμασίας τους για τον νέο τους ρόλο, τον πολιτικό. Τη διοργάνωση ανέλαβαν ως εκ τούτου τα δύο τμήματα Κοινωνιολογίας της 11ης τάξης. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα υποστηρίζεται θερμά από την Friedrich-Ebert-Stiftung.