Σύγχρονες παραγωγές και κλασικό ρεπερτόριο, καινοτομία, εξωστρέφεια, κινητικότητα και συνεργασίες, είναι οι πρώτοι στόχοι του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, του σκηνοθέτη Νίκου Διαμαντή. Η παρουσίαση του προγράμματος για τη σεζόν 2015-2016, παρουσία του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας (16/3) στους χώρους του θεάτρου.
Ανοιγμα στην τοπική κοινωνία και την νεολαία, διάχυση στα πολυμέσα, εργαστήρια, εκθέσεις και ομιλίες, αποτελούν επιπλέον στόχους ώστε να δημιουργηθεί ένας παρεμβατικός πολυχώρος, «σαν ένα κέλυφος παραγωγής πολιτισμού και καλλιτεχνικής παρέμβασης σε όλο τον χώρο του Πειραιά και όχι μόνο», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Ο δήμαρχος της πόλης κ. Γιάννης Μώραλης παρουσίασε το νέο καλλιτεχνικό διευθυντή κ. Διαμαντή, ο οποίος αναφέρθηκε στο Πρόγραμμα του θεάτρου, στους βασικούς άξονες του Ρεπερτορίου 2015-2016, στους στόχους του και απευθύνοντας παράλληλα πρόσκληση προς όλους τους Πειραιώτες, αλλά και τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής τους προέτρεψε να έρθουν να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις. «Είμαι αποφασισμένος να έρθει κοντά μας όλος ο Πειραιάς» τόνισε χαρακτηριστικά.

«Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, είναι ένα θεατρικό οικοδόμημα – μνημείο, χωρίς υφολογικές φλυαρίες και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονήματα της Ελλάδας. Απλό, αυστηρό, με ήρεμους και αρμονικούς όγκους επιβάλλεται και δεσπόζει αμέσως χωρίς να κραυγάζει»
, είπε σχετικά ο νέος καλλιτεχνικός του διευθυντής.


«Με το παρελθόν λειτουργίας του, συνεχίζει και γεννά μνήμες στους κατοίκους του Πειραιά ενώ ο συμβολικός του χαρακτήρας είναι στενά συνδεδεμένος με το λιμάνι, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, αυτή την πύλη διάχυσης προς την πόλη του Πειραιά και της Αθήνας, την Ελλάδα, τα Βαλκάνια και το εξωτερικό.
Γι’ αυτό και όπως τόνισε, «οφείλει να παίρνει υπ’όψιν τις πολλές παραμέτρους, όπως την ιδιαίτερη φυσιογνωμία του Πειραιά, τη δυναμική που αναπτύσσει το λιμάνι και ο τουρισμός του, τη σύγχρονη θεατρική γλώσσα και δημιουργία,την εκπαιδευτική λειτουργία του, την δυνατότητα παρουσίασης μουσικών ειδών από όπερα μέχρι σύγχρονη μουσική, αλλά και γενικά να αναπτύξει ένα δίκτυο παρέμβασης από όλη τη σύγχρονη πνευματική δημιουργία και με την αναπτυξιακή λογική που μπορεί να προσδώσει στο κέντρο του Πειραιά να το καταστήσει μια κεντρική κομβική παρουσία στην πολιτιστική ζωή». Τούτων δοθέντων, «το Δημοτικό θέατρο Πειραιά, μπορεί να αποτελέσει με τον μοναδικό χαρακτήρα, του μοχλός πολιτισμού, εκπαίδευσης, τουρισμού και ανάπτυξης.

Ο κ. Διαμαντής εκφράζει επίσης την πεποίθηση ότι το Δημοτικό Θέατρο μπορεί να αποτελέσει πολιτιστική οδό, δρόμο και πυλώνα πολιτιστικού σχεδιασμού – παρέμβασης και έντονης δημιουργίας.

Στους στόχους ανέφερε μεταξύ άλλων ότι θα στηριχθεί σε ισορροπία, σύνεση, εξορθολογισμό της λειτουργίας του σε οικονομικό, τεχνικό, και λειτουργικό επίπεδο, καθαρό οργανόγραμμα, αξιοκρατία ως προς το ταλέντο των δημιουργών και να είναι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ένας θέατρο «ζωντανό» και δημιουργικό και να γίνει ένα «κύτταρο ζωντανής, σύγχρονης θεατρικής και όχι μόνο δημιουργίας».

Ως προς τις προθέσεις τους ανέφερε πως είναι, μεταξύ άλλων: «Σύγχρονες παραγωγές, ρεπερτόριο υψηλού επιπέδου, καινοτομία, εξωστρέφεια, κινητικότητα και συνεργασίες, άνοιγμα προς την τοπική κοινωνία και την νεολαία, διάχυση στα πολυμέσα, εργαστήρια, εκθέσεις, ομιλίες, αποτελούν έναν σύγχρονο παρεμβατικό πολυχώρο. Ουσιαστικά το Δημοτικό θέατρο θα λειτουργεί σαν ένα κέλυφος παραγωγής πολιτισμού και καλλιτεχνικής παρέμβασης σε όλο τον χώρο του Πειραιά και όχι μόνο».

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Πειραιά έκανε λόγο για ένα θέατρο, μια εστία πολιτισμού που ξεπερνάει το τοπικό ενδιαφέρον και είπε ότι ο στόχος είναι η αναβάθμισή του. Για τα οικονομικά στοιχεία είπε ότι τα λειτουργικά έξοδα αγγίζουν τα 1,3 εκατομμύρια ευρώ και είναι κάτι που «δεν μπορεί να σηκώσει ο δήμος» με βάση και τις επιχορηγήσεις που δίνονται προς τον αρμόδιο Οργανισμό.

Επέρριψε ευθύνες στη προηγούμενη δημοτική αρχή λέγοντας ότι έκανε σφάλμα θεωρώντας πως το 1 εκατ.ευρώ που είχε δώσει ως έκτακτη επιχορήγηση ο πρώην πρωθυπουργός Αν. Σαμαράς θα συνεχιζόταν κάθε χρόνο και είπε ότι αναζητούνται νέες πηγές εσόδων σε συνδυασμό με τη δραστκή περικοπή των δαπανών. Έσοδα τα οποία, όπως σημείωσε, θα μπορούσαν να προέλθουν για παράδειγμα και από τη μίσθωση καταστημάτων που βρίσκονται στο κτίριο του Δημοτικού Θεάτρου.

Ακόμη τάχθηκε υπέρ της αυτονομίας του Δημοτικού Θεάτρου, ενώ αναφερόμενος ξανά στα έξοδα για τις παραστάσεις που ξεπερνούν τα χρήματα από τις επιχορηγήσεις σημείωσε «δεν θα αφήσουμε το θέατρο να κλείσει με οποιονδήποτε τρόπο» αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο έκτακτης χρηματοδότησης.

Το Πρόγραμμα έχει ως εξής:

ΜΑΡΤΙΟΣ
Κεντρική Σκηνή
20,21,22,23 /3
«Η μητέρα του σκύλου» του Παύλου Μάτεσι σε
σε σκηνοθεσία: Σταύρου Τσακίρη με την Δήμητρα Χατούπη κ.ά.
25,26,27,28,29/3
«Το ξυλάδικο του Βόλου – Διπλό Βιβλίο του Δημήτρη Χατζή», σε σκηνοθεσία: Γιώργου Αρμένη
με τους Γιώργο Αρμένη, Παντελή Παπαδόπουλο κ.ά.
Μικρές Όπερες στο ΔΘΠ
30,31/3
Φουαγιέ
Α’ «Αρκούδα» του του William WaltoN σε μουσική διδασκαλία και η ζωντανή εκτέλεση της μουσικής του Νίκου Βασιλείου και σκηνοθεσία του Νίκου Διαμαντή.
Β’ «Μέντιουμ» του Gian Carlo Μoretti από την ομάδα The Medium Project της Ράιας Τσακηρίδη και τη μουσική καθοδήγηση του Ανδρέα Τσελίκα.
Γ’ «Η μάντισσα» του Ανρί Σωγκέ από την ομάδα The Medium Project.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
17, 18, 19/4
Αχ! Από την ομάδα
Σκηνοθεσία Γιάννης Σκουρλέτης
29,30/4 και 2,3,5,6,7 /5
Εθνική Λυρική Σκηνή
«Θέλω να δω τον Πάπα»
ΜΑΙΟΣ
Κεντρική Σκηνή
1,2,3,4,5/4
ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΚΥΠΡΟΥ [ΘΟΚ]
«Το Τρίτο Στεφάνι» του Κώστα Ταχτσή
σε σκηνοθεσία: Τάκη Τζαμαργιά. Η παράσταση έρχεται στην Αθήνα με µία πολύ επιτυχημένη θεατρική περίοδο στην Κεντρική Σκηνή του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου (ΘΟΚ). Δραματοποίηση Σάββας Κυριακίδης, µουσική Ευανθία Ρεµπούτσικα. Με την Αννίτα Σαντοριναίου κ.ά.
9,10/5
«Ωραία Ελένη» του Όφενμπαχ – Θέατρο OLVIO
Σκηνοθεσία Παναγιώτης Αδάμ
22 –31/5
Θέατρο Τέχνης
Μια μέρα, όπως κάθε μέρα, σε ένα διαμέρισμα από τα χιλιάδες διαμερίσματα της Αθήνας, αυτά με τα κουφώματα ασφαλείας και τους βασικούς καναπέδες τους, σε κατάσταση αμοκ ή η ανουσιότητα του να ζείς»
Κείμενο- σκηνοθεσία Λένα Κιτσοπούλου
ΙΟΥΝΙΟΣ
12,13,14/6
Φεστιβάλ νεανικής δημιουργίας «INPORT FESTIVAL»
Εικαστικά στο ΔΘΠ
Έκθεση Χρήστου Μποκόρου (από 4/5/2015)
Μεγάλη Εβδομάδα στο ΔΘΠ
Μεγάλη Τρίτη 7 Μαΐου 2015
«Το Πάσχα της ζωής μου ….» Ψίθυροι και εξομολογήσεις. Λογοτέχνες, ποιητές, καλλιτέχνες διαβάζουν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά κείμενα για το «Πάσχα της ζωής τους».
Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες ρεπερτορίου 2015-1016
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΔΘΠ
«Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου. Στο ρόλο του Φάουστ ο Νίκος Κουρής. Στο ρόλο του Μεφιστοφελή ο Χάρης Φραγκούλης _πρεμιέρα Νοέμβριος 2015.
«Romeo end Juliette» του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου _πρεμιέρα Φεβρουάριος 2016
CONNECTIONS ΣΤΟ ΔΘΠ
«Προδοσία» του Χάρολντ Πίντερ
Στιγμές από την «Προδοσία» του Χ. Πίντερ, ζωντανεύουν σε όλους τους χώρους του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου
«Ρεβεγιόν»
Μια βραδιά δημιουργικού πνευματισμού στο φουαγιέ του ΔΘΠ από τον Αλέξανδρο Ευκλείδη.
«…και όταν ξημερώσει, θα βγεις απ’ τα υπόγεια»
Tρείς Ολονυκτίες στα υπόγεια του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με τον Κωνσταντίνο Ντέλλα και διαφορετικούς κάθε φορά προσκεκλημένους.
Ολονυκτία πρώτη: Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2015 – Παραμονή Χριστουγέννων. Ξημερώνοντας Η Γέννηση.
Ολονυκτία δεύτερη: Κυριακή 13 Μαρτίου 2016 – Τελευταία Κυριακή της Αποκριάς. Ξημερώνοντας Η Σαρακοστή.
Ολονυκτία τρίτη: Παρασκευή 29 Απριλίου 2016 – Μεγάλη Παρασκευή. Ξημερώνοντας η Πρώτη Ανάσταση.
(στις 23.45)
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΔΘΠ
«Πόση γη χρειάζεται ο άνθρωπος;» του Λ. Τολστόι
Το έργο του Λ. Τολστόι «Πόση γη χρειάζεται ο άνθρωπος;», σε σκηνοθεσία Ελένης Ζαραφίδου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΔΘΠ
Χρήστος Χρυσόπουλος: [εν][συν]αίσθησις. Μια
βίντεο-εγκατάσταση του Χρήστου Χρυσόπουλου
«Θρύλε Θεέ μου…» Η εικόνα στο κόκκινο
«Το κόκκινο σαν επανάσταση, σαν έρωτας»
Σύλληψη- επιμέλεια: Μάνος Στεφανίδης (Δεκέμβριος 2015)
Παράλληλα το πρόγραμμα περιλαμβάνει εκθέσεις φωτογραφίας, παραστάσεις χορού, εκπαιδευτικά προγράμματα, συνεργασίες με άλλες θεατρικές – και όχι μόνον, στέγες, μουσικές εκδηλώσεις ενώ στον σχεδιασμό εντάσσεται και η «κινητικότητα», ένα κυριακάτικο πρόγραμμα στις πλατείες και τις γειτονιές του Πειραιά.