Διάλεξη Π. Μονοκρούσου στο ΚΕΠΕ για τις ελληνικές εξαγωγές

Την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου ολοκληρώθηκε η διάλεξη του Δρ. Πλάτωνα Μονοκρούσου, Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή και Επικεφαλής Οικονομολόγου Διεθνών Αγορών της Eurobank, με τίτλο «Cost and non-cost determinants of Greek exports performance» στο ΚΕΠΕ, στο πλαίσιο της σειράς των διακεκριμένων διαλέξεων Distinguished Lectures.

Την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου ολοκληρώθηκε η διάλεξη του Δρ. Πλάτωνα Μονοκρούσου, Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή και Επικεφαλής Οικονομολόγου Διεθνών Αγορών της Eurobank, με τίτλο «Cost and non-cost determinants of Greek exports performance» στο ΚΕΠΕ, στο πλαίσιο της σειράς των διακεκριμένων διαλέξεων Distinguished Lectures.

Δείτε αναλυτικά την παρουσίαση του Πλάτωνα Μονοκρούσου

Ο Δρ. Μονοκρούσος παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας σχετικά με τα κίνητρα και τα αντικίνητρα των ελληνικών εξαγωγών, καθώς και την παραγωγικότητα και την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας. Τόνισε ότι η έννοια της «ανταγωνιστικότητας» είναι πολυδιάστατη και αφορά ένα συνολικό μέτρο του πλεονεκτήματος ή του μειονεκτήματος μιας χώρας στην πώληση των προϊόντων της, στις διεθνείς αγορές, ενώ προσδιορίζεται από την παραγωγικότητα, με την οποία μια χώρα χρησιμοποιεί το ανθρώπινο και φυσικό κεφάλαιο καθώς και τους φυσικούς της πόρους για τη δημιουργία αξίας. Σημείωσε επίσης την άποψη του Μάικλ Πόρτερ ότι: «…η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας είναι ένας μαραθώνιος, δεν είναι σπριντ».

Στη διάλεξή του, ο Δρ. Μονοκρούσος σημείωσε ότι η ανταγωνιστικότητα και η εξωστρέφεια αποτελούν ακρογωνιαίους λίθους ενός νέου μοντέλου οικονομικής ανάπτυξης για την Ελλάδα, παρουσιάζοντας αναλυτικά στοιχεία των εξαγωγών, σημειώνοντας ότι η χώρα μας παραμένει διαχρονικά μια κλειστή οικονομία, με περιορισμένα κέρδη στο παγκόσμιο μερίδιο αγοράς τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Επιπλέον, σημείωσε ότι το τεχνολογικό περιεχόμενο των εξαγωγών παραμένει χαμηλό, ενώ παρουσιάζει σημαντική υστέρηση στις επιχειρηματικές δαπάνες για Έρευνα και Ανάπτυξη και στις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις.

Σημαντική πρόοδος έχει επιτευχθεί τα τελευταία έτη ως προς τη διαφοροποίηση του ελληνικού εξαγώγιμου προϊόντος σε όρους γεωγραφικού προορισμού, ενώ αν και απαιτείται περαιτέρω βελτίωση, σημαντική πρόοδος έχει ήδη καταγραφεί σε σειρά διεθνών δεικτών για την ανταγωνιστικότητα, το εγχώριο επιχειρηματικό περιβάλλον, τη διακυβέρνηση και το δείκτη της δυνατότητας διείσδυσής τους στις διεθνείς αγορές.

Αναλύοντας τους παράγοντες για την εξέλιξη των ελληνικών εξαγωγών αγαθών, πέραν της διεθνούς ζήτησης και της πραγματικής συναλλαγματικής ισοτιμίας, είναι το μέγεθος αγοράς (market size), οι διαδικασίες έναρξης επιχείρησης (starting a business), η πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό (getting credit), οι διαδικασίες για πληρωμή φόρων (paying taxes), οι διαδικασίες για επίλυση εμπορικών διαφορών (enforcing contracts), το τεχνολογικό περιεχόμενο εξαγωγών, ο δείκτης συγκέντρωσης εξαγωγών (Herfindahl – Hirschman), ο δείκτης προσέλκυσης άμεσων ξένων επενδύσεων (σε σύγκριση με την ΕΕ-27) και η ποιότητα ρυθμιστικού πλαισίου (regulatory quality).

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk