Για πρώτη φορά στα χρονικά του κινηματογράφου εισαγωγή ταινίας είναι μια… συνέντευξη του πρωταγωνιστή της για τον ρόλο του στην ίδια αυτή ταινία, αφού τον υποδύθηκε! Πρόκειται για το «Καλώς ήρθες στη Νέα Υόρκη» του Εϊμπελ Φεράρα με τον Ζεράρ Ντεπαρντιέ. Ο ήρωας τον οποίο ο Ντεπαρντιέ υποδύεται στην ταινία ονομάζεται Ντεβερό. Και αν το όνομα δεν σας λέει τίποτε, ο Ντεβερό είναι ο «καθρέπτης» πάνω στον οποίο αντανακλάται ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας και τέως πρόεδρος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Ντομινίκ Στρος-Καν. ‘Η αλλιώς ο Γάλλος που πριν από μερικά χρόνια έγινε ένα από τα πιο μισητά πρόσωπα στον κόσμο εξαιτίας ενός σεξουαλικού σκανδάλου με θύμα μια μαύρη καμαριέρα του ξενοδοχείου «Sofitel» της Νέας Υόρκης.

Το περιστατικό που συνέβη το 2011 κατέστρεψε την πολιτική καριέρα του Στρος-Καν που εκείνη την εποχή ήταν ο πιθανός υποψήφιος του Σοσιαλιστικού Κόμματος των προεδρικών εκλογών της Γαλλίας. Ενδεχομένως για αυτόν ακριβώς τον λόγο να ακούστηκε η πιθανότητα πολιτικής σκευωρίας εναντίον του. Στη συνέντευξη του Ντεπαρντιέ (όπως άλλωστε σε όλη την ταινία που θα ακολουθήσει) δεν θα ακούσουμε ποτέ να αναφέρεται το όνομα Στρος-Καν. Ακούμε όμως τον Ντεπαρντιέ να λέει για ποιον λόγο υποδύθηκε αυτόν τον ήρωα στην ταινία. «Τον υποδύθηκα γιατί δεν μου αρέσει καθόλου» λέει ο υπέρογκος γάλλος ηθοποιός. «Δεν γουστάρω τους πολιτικούς, δεν μου αρέσουν τα ψέματά τους. Ημουν και είμαι αναρχικός».

Επίγεια κόλαση


Ενα Σάββατο του Μαΐου του 2011 οι αμερικανικές Αρχές αναγκάστηκαν να αποβιβάσουν την τελευταία στιγμή τον Ντομινίκ Στρος-Καν από το αεροπλάνο με το οποίο επέστρεφε από τη Νέα Υόρκη στο Παρίσι. Ο Στρος-Καν είχε δεχτεί εις βάρος του καταγγελία για σεξουαλική επίθεση και βιασμό από την Ναφισάτου Ντιαλό, 32χρονη καμαριέρα του ξενοδοχείου «Sofitel» στο οποίο είχε διαμείνει. Αυτό που επρόκειτο να ακολουθήσει και που ο Εϊμπελ Φεράρα καταγράφει με κάθε λεπτομέρεια ήταν μια επίγεια κόλαση για τον Στρος-Καν που εξευτελίστηκε, φυλακίστηκε, βγήκε με εγγύηση 1.000.000 δολαρίων και εν συνεχεία μπήκε σε κατ’ οίκον περιορισμό νοικιάζοντας σπίτι με κόστος 60.000 δολάρια τον μήνα! Εν τέλει ο Ντομινίκ Στρος-Καν απηλλάγη των κατηγοριών στην υπόθεση «Sofitel» από τον εισαγγελέα της Νέας Υόρκης.
Η ταινία του Φεράρα είναι ένα προϊόν έμπνευσης και έρευνας από τη δικαστική υπόθεση, τα δημόσια στάδια της οποίας έχουν μαγνητοσκοπηθεί και προβληθεί σε εκπομπές, έχουν αναφερθεί και σχολιαστεί σε ρεπορτάζ των ΜΜΕ σε όλο τον κόσμο. Παρ’ όλα αυτά, όλοι οι χαρακτήρες που απεικονίζονται στην ταινία και όλες οι σκηνές που απεικονίζουν την ιδιωτική ζωή τους παραμένουν εντελώς πλασματικές και κανείς δεν είναι σε θέση να διεκδικήσει την ικανότητα να αναδημιουργήσει την πολύπλοκη αλήθεια της ζωής των πρωταγωνιστών και των μαρτύρων σε αυτή την υπόθεση, για την οποία ο καθένας έχει την άποψή του.
Τολμηρές σκηνές


Από πολύ μικρός ο 66χρονος σήμερα Ντεπαρντιέ δεν ντρεπόταν τον φακό. Οπως στην «Τελευταία γυναίκα» του Μάρκο Φερέρι (όπου αυτοευνουχίζεται) ή στο «1900» του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι (όπου βλέπουμε να τον αυνανίζει μια γυναίκα) έτσι και εδώ μπαίνει στη διαδικασία της πλήρους σωματικής έκθεσης. Σε κάποιες σκηνές το θέαμα είναι εντελώς απωθητικό διότι η τεράστια κοιλιά του καλύπτει πλέον το μικρό πέος του. Το μουγκρητό του έχει κάτι ζωώδες και πράγματι ο τρόπος με τον οποίο έχει αποδώσει τον Στρος-Καν είναι σαν να έχει προσεγγίσει ζώο. Χωμένος ανάμεσα σε στήθη, γλουτούς και μηρούς πολλών γυναικών, ένα σεξουαλικά αχόρταγο μαμούθ που καταβροχθίζει γυναικεία σώματα χωρίς σταματημό.

Αν Σινκλέρ: «Δεν προσφεύγω κατά της βρωμιάς, τη φτύνω»
Η ταινία «Καλώς ήρθες στη Νέα Υόρκη» κάθε άλλο παρά απαρατήρητη πέρασε από πλευράς Ντομινίκ Στρος-Καν, ο οποίος την εποχή της πρεμιέρας της τον περασμένο Μάιο απείλησε με μηνύσεις κατά της παραγωγής. Στους καλλιτεχνικούς κύκλους υπήρξαν άκρως εγκωμιαστικά σχόλια, όπως αυτό του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι («Μια όμορφη και πολύ δυνατή ταινία. Είναι η ειρωνεία που αποκαλύπτεται εκεί που δεν το περιμένεις»), του Πάολο Σορεντίνο («Μια εκθαμβωτική ταινία που υπενθυμίζει τη μαεστρία του «Bad Lieutenant»») και του Μίλος Φόρμαν («Η καλύτερη ταινία του Φεράρα»).
Οσο για την Αν Σινκλέρ, η οποία είχε υπερασπιστεί τον σύζυγό της καθ’ όλη τη διάρκεια της υπόθεσης και εν συνεχεία στο τέλος του 2012 τον χώρισε με μια εμπιστευτική οικονομική συμφωνία, υπήρξε έντονα επικριτική απέναντι στην ταινία. «Καθώς η Σιμόν στην ταινία «Καλώς ήρθες στη Νέα Υόρκη» υποτίθεται ότι ενσαρκώνει εμένα, θέλω απλώς να εκφράσω εδώ την αηδία μου…» επισήμανε σε σημείωμά της στη γαλλική ιστοσελίδα της «Huffington Post», την οποία και διευθύνει. Και συμπλήρωσε: «Δεν θα κάνω τη χάρη στους κ.κ. Φεράρα και Μάραβαλ (συμπαραγωγός) να προσφύγω στη Δικαιοσύνη. Δεν προσφεύγω κατά της βρωμιάς, τη φτύνω».

πότε & πού:
Η ταινία «Καλώς ήρθες στη Νέα Υόρκη» προβάλλεται στις αίθουσες από την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ