Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα βελτιώθηκε στο δεύτερο τρίμηνο του 2014, σύμφωνα με διεθνή έρευνα της εταιρείας Nielsen που διεξάγεται μεταξύ περισσότερων από 30.000 καταναλωτών μέσω του διαδικτύου σε 60 χώρες.
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Ελλάδας αυξήθηκε κατά 2 μονάδες στις 55 μονάδες, ωστόσο παραμένει πολύ χαμηλότερος από τον μέσο παγκόσμιο όρο που είναι 97 μονάδες.
Οι πιο απαισιόδοξοι καταναλωτές είναι οι Πορτογάλοι, όπου ο δείκτης υποχώρησε κατά 3 μονάδες στις 48 μονάδες και στη Σλοβενία, όπου ο δείκτης αυξήθηκε κατά μία μονάδα στις 49 μονάδες.
Σε χαμηλότερα επίπεδα από την Ελλάδα διαμορφώθηκε ο δείκτης της Nielsen και στην Κροατία (50 μονάδες), την Ιταλία και τη Σερβία (51 μονάδες) και τη Νότιο Κορέα (53 μονάδες). Στην Ιταλία ο δείκτης αυξήθηκε κατά πέντε μονάδες, γεγονός που η Nielsen αποδίδει στην εμπιστοσύνη προς τη νέα κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι που σχηματίσθηκε τον Φεβρουάριο.
Εξάλλου, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές σε όλο τον κόσμο αναμένουν ότι οι προοπτικές απασχόλησης θα είναι από καλές έως εξαιρετικές το επόμενο 12μηνο, κάτι που συνέβαλε στην αύξηση του παγκόσμιου δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης κατά μία μονάδα, στο υψηλότερο επίπεδο από το πρώτο τρίμηνο του 2007.
Η Ινδία κατέλαβε την πρώτη θέση ως πιο αισιόδοξη καταναλωτική αγορά από την Ινδονησία, ενώ η Ιαπωνία και το Χονγκ Κονγκ σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση του δείκτη εμπιστοσύνης σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Ο δείκτης εμπιστοσύνης των καταναλωτών στις ΗΠΑ ήταν ο όγδοος υψηλότερος, καθώς έχει αυξηθεί η αισιοδοξία τους σχετικά με τις προοπτικές απασχόλησης. Οι καταναλωτές στην Ασία ήταν οι πιο αισιόδοξοι όσον αφορά τις προοπτικές απασχόλησης, καθώς σε ποσοστό 65% βλέπουν ότι θα είναι ευνοϊκές οι δυνατότητες εργασίας το επόμενο έτος έναντι 64% στο προηγούμενο τρίμηνο.