Για ρεκόρ συμμετοχών από ναυπηγεία με 330 συμμετοχές κάνουν λόγο οι διοργανωτές της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια 2014» σημειώνοντας ότι ιαπωνικά και νοτιοκορεάτικα Ναυπηγεία προβάλλουν φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση «το μακρόπνοο επενδυτικό πρόγραμμα των ελλήνων εφοπλιστών για την αγορά νεότευκτων πλοίων και για τον εκμοντερνισμό του υπάρχοντος στόλου έχει για μια ακόμα φορά προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεγάλων ασιατικών κρατών που πρωτοστατούν στον ναυπηγοκατασκευαστικό τομέα παγκοσμίως. Η παρουσία τους στα φετινά Ποσειδώνια είναι ιδιαίτερα αυξημένη σε σχέση με προηγούμενες χρονιές με ένα μεγάλο αριθμό εκθετών να συμμετέχουν στη μεγαλύτερη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση».
Μια από τις χώρες που συμμετέχουν στην έκθεση είναι η Ιαπωνία η οποία «προβάλλει τις δυνατότητες των ναυπηγείων της στον τομέα κατασκευής πλοίων περιβαλλοντικού σχεδιασμού (eco design), καθώς επίσης και εταιρίες που ειδικεύονται σε εξαρτήματα και εξοπλισμό εξοικονόμησης ενέργειας. Σε ειδικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο πλαίσιο του συνεδριακού προγράμματος των Ποσειδωνίων, η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου έδειξε τις προθέσεις που έχει για να επανακτήσει κάποιο από το χαμένο έδαφος στον αγώνα που δίνει με τις Κίνα και Νότια Κορέα για την πρωτοκαθεδρία στον χώρο».
Σε δηλώσεις του ο Εκτελεστικός Διευθυντής των Ποσειδωνίων κ. Θεόδωρος Βώκος ανέφερε ότι το 2013 η Ιαπωνία ήταν παραλήπτης του 14.8% των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία, σε αρκετή απόσταση από τις Νότια Κορέα και Κίνα, οι οποίες έλαβαν αντίστοιχα το 33.1% και το 40.8%, ενώ σε αντίθεση με αυτά τα εντυπωσιακά νούμερα, η Ευρώπη συνολικά ήταν αποδέκτης μόλις 4.1% νέων παραγγελιών.
Σύμφωνα με τον διευθυντή του τμήματος ναυπηγείων της διεύθυνσης Ναυτιλίας του ιαπωνικού υπουργείου Χωροταξίας κ. Σινισίρο Οτσούμπο ένας από τους λόγους για τους οποίους η Ιαπωνία έχει χάσει σημαντικό έδαφος έναντι των κύριων ανταγωνιστών της είναι η ισοτιμία μεταξύ του γιεν και του δολαρίου ΗΠΑ.
«Ευτυχώς το γιεν ξεκίνησε μια καθοδική πορεία σε σχέση με το δολάριο από τα τέλη του 2013 με αποτέλεσμα σήμερα η ιαπωνική ναυτιλιακή βιομηχανία να καθίσταται ιδιαιτέρως ανταγωνιστική, ειδικά στους τομείς του eco-design εξοικονόμησης ενέργειας», πρόσθεσε ο κ. Οτσούμπο.
Συνέχισε λέγοντας ότι η Ιαπωνία είναι σε θέση να προσφέρει παγκοσμίως τα πιο ανταγωνιστικά χρηματοδοτικά προγράμματα με το πιο χαμηλό επιτόκιο της διεθνούς ναυτιλιακής αγοράς. «Από το 2011, το ιδιαίτερα ελκυστικό χρηματοδοτικό μας πρόγραμμα είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά καθώς και σε όλες τις αναπτυσσόμενες οικονομίες», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Οτσούμπο συμπλήρωσε ότι η χρησιμοποίηση γιαπωνέζικων eco – πλοίων και εξοπλισμού μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη στους πλοιοκτήτες, ειδικότερα υπό την πίεση νέων ρυθμιστικών περιβαλλοντικών κανόνων σε συνδυασμό με την αύξηση στην τιμή του πετρελαίου.
Τα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα και πλοία προβάλουν όμως και εκθέτες από τη Νότια Κορέα στα φετινά «Ποσειδώνια». Όπως αναφέρεται στη ανακοίνωση των διοργανωτών «πέρυσι, η Νοτιοκορεατική κυβέρνηση ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αναθεωρήσει το πλαίσιο του υπάρχοντος κανονισμού θαλάσσιου περιβαλλοντικού σχεδιασμού και διαχείρισης, επεκτείνοντας το στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα. Είναι χαρακτηριστικό ότι και τα έξι νοτιοκορεατικά μεγαθήρια-μέλη της KOSHIPA (Korean Offshore & Shipbuilding Association), προβάλλουν τις δυνατότητες που έχουν στον τομέα της «πράσινης» θάλασσας, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν οι κινητήρες νέας γενιάς που προσφέρουν υψηλή περιβαλλοντική προστασία σε συνδυασμό με οικονομία καυσίμων».
Ο βοηθός διευθυντής της υπηρεσίας γενικών υποθέσεων και δημοσίων σχέσεων κ. Σουνγκ –Χουν Κιμ τόνισε: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση που έχει λάβει η αντιπροσωπεία μας μέχρι στιγμής στα φετινά Ποσειδώνια καθώς ήδη αναπτύσσουμε συζητήσεις μεταξύ μελών μας και ελλήνων ή ξένων εφοπλιστών, το οποίο αναμένουμε να οδηγήσει σε νέες εμπορικές συμφωνίες για τα Κορεατικά ναυπηγεία».
Ιαπωνία και Νότια Κορέα ευελπιστούν η καινοτομία να αποτελέσει εργαλείο αύξησης του δικού τους μεριδίου αγοράς στο τομέα της ναυπηγικής ελπίζοντας στο αυξανόμενο επενδυτικό ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, καθώς οι τελευταίοι επιδιώκουν να μειώσουν το ενεργειακό κόστος του στόλου τους.