Οι ταινίες της εβδομάδας: Ο Μπραντ Πιτ και τα ζόμπι

Εξι νέες ταινίες από σήμερα Πέμπτη και μαζί τους δυο ενδιαφέρουσες επαναλήψεις. Ξεχωρίζει με άνεση το οικολογικό θρίλερ καταστροφής «Παγκόσμιος Πόλεμος Ζ»

Εξι νέες ταινίες από σήμερα Πέμπτη και μαζί τους δυο ενδιαφέρουσες επαναλήψεις. Ξεχωρίζει με άνεση το οικολογικό θρίλερ καταστροφής «Παγκόσμιος Πόλεμος Ζ»
Βαθμολογία
5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, -: χωρίς άποψη

«Παγκόσμιος Πόλεμος Ζ» («World War Z», ΗΠΑ, 2013) του Μαρκ Φόρστερ, με τους Μπραντ Πιτ, Μιρέιγ Ινος.
Και όμως, τα ζόμπι βρίσκονται για μία ακόμη φορά ανάμεσά μας. Στον «Παγκόσμιο Πόλεμο Ζ» τα εκατομμύρια μολυσμένα πλάσματα που μέσα σε μόλις μία ημέρα αρχίζουν να απειλούν τη Γη είναι το τραγικό αποτέλεσμα τρομερών επιδημιών που έχουν πλήξει ανεπανόρθωτα εδώ και χρόνια τον πλανήτη. Η ταινία του Μαρκ Φόρστερ είναι ένας συνδυασμός zombie movie και οικολογικού θρίλερ στα ίχνη της «Επιδημίας» του Στίβεν Σόντερμπεργκ αλλά με περισσότερη δράση. Μπαίνει κατευθείαν στο ψητό, γιατί μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες η Γη θα βρεθεί μπροστά στην ολική καταστροφή. Οπότε τον πρώτο λόγο θα έχει ο Μπραντ Πιτ στον ρόλο ενός πρώην κυβερνητικού πράκτορα αναγκασμένου να ξαναμπεί στην ενεργό δράση προκειμένου να σώσει τους δικούς του (ο απαραίτητος παράγοντας της οικογένειας δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει και από αυτή την ιστορία).
Ενα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της ταινίας είναι τα ίδια τα ζόμπι, τα οποία αυτή τη φορά δεν περπατούν αργά σαν να έχουν ορθοπαιδικά προβλήματα αλλά είναι ταχύτατα στις κινήσεις τους, καταδιώκουν αεροπλάνα που ετοιμάζονται να απογειωθούν, πηδούν ψηλά στον αέρα κ.ο.κ. Το δεύτερο ενδιαφέρον στοιχείο είναι η ανακάλύψη του μοναδικού «όπλου» για την αντιμετώπιση του ολέθρου. Από εκεί και πέρα η πεσιμιστική αυτή ταινία αποκτά μια ανθρωπιστική – χριστιανική εικόνα γιατί πράγματι ως σύγχρονος Ιησούς Χριστός (με τον οποίο διόλου τυχαία μοιάζει ο Πιτ), ο πράκτορας θα πάρει τη θέση του πειραματόζωου, όχι τόσο για να σώσει την ανθρωπότητα αλλά για να της δώσει λίγη προθεσμία παραπάνω. (Προβάλλεται σε 3D και 2D.)
Βαθμολογία: 3
Aίθουσες: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – όλα τα VILLAGE – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΙΔΑΡΙ – ΝΑΝΑ – ΓΑΛΑΤΣΙ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ – ΣΕΛΗΝΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER CENTURY – VILLAGE MED COSMOS – ΑΠΟΛΛΩΝ
«Δύο και δύο» («Dos e dos», Αργεντινή, 2012) του Ντιέγκο Κάπλαν με τους Αντριαν Σουάρ, Κάρλα Πέτερσον, Χουλιέτα Ντίαζ, Χουάν Μινουχίν.
Μια τρελή ερωτική κωμωδία που ενώ από τη μία αλληθωρίζει προς το έξαλλο στυλ του Πέδρο Αλμοδόβαρ, από την άλλη θέλει να πάρει πολύ στα σοβαρά τον εαυτό της, το «Δύο και δύο» παρακολουθεί δύο σύγχρονα ζευγάρια του Μπουένος Αϊρες τα οποία κάνουν το λάθος και μπαίνουν στη διαδικασία ενός ατελείωτου σεξουαλικού παιχνιδιού μεταξύ τους.
Ο καρδοχειρουργός Ντιέγκο (Αντριάν Σουάρ – φτυστός ο Θοδωρής Αθερίδης) και η γυναίκα του Εμίλια (Χουλιέτα Ντίαζ) είναι ένα ευκατάστατο παντρεμένο ζευγάρι με παιδί που ζει συντηρητικά τη ζωή του. Παρά την αρχική άρνηση του Ντιέγκο, οι κολλητοί τους φίλοι, ο συνάδελφός του Ρίτσαρντ (Χουάν Μινουχίν) και η σύζυγός του Μπετίνα (Κάρλα Πέτερσον), τον πείθουν να τους ακολουθήσει μαζί με τη γυναίκα του στην ανεμελιά της σεξουαλικής ηδονής και στα πάρτι των «swingers» με τις ιδιαίτερες προτιμήσεις. Τα ζεύγη μοιράζονται το ίδιο κρεβάτι με διαφορετικούς συντρόφους και κάποια στιγμή, πολύ φυσικά (και πολύ προβλέψιμα), όλοι το μετανιώνουν. Κανένας δεν περίμενε ότι τα παιχνίδια θα έχαναν τον ομαλό, cool ρυθμό τους. Αλλά και κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα πεταγόταν από το πουθενά το βέλος του Ερωτα.
Στο μεγαλύτερο (και πιο διασκεδαστικό) μέρος της η ταινία είναι μια καταγραφή όλων αυτών των «παιχνιδιών» με κεντρικό άξονα τον Ντιέγκο και τα αστεία που προκύπτουν από την αμηχανία της αναποφασιστικότητάς του. Η ταινία νομίζεις ότι επικαλείται ένα σύνθημα του τύπου «για να σώσουμε τον γάμο μας πρέπει να κάνουμε σεξ με τους κολλητούς μας!» Οταν βέβαια τα πράγματα σοβαρεύουν, η απότομη στροφή του σεναρίου δεν συνάδει και τόσο με το ως τότε ανάλαφρο ύφος μιας ταινίας που δεν παύει να παρακολουθείται με χάρη.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΑΒΑΝΑ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΦΙΛΙΠ Ν. ΣΜΥΡΝΗ – ΕΛΛΗΝΙΣ
«Γάμος σε δόσεις» («Un plan parfait», Γαλλία, 2012) του Πασκάλ Σομέιλ, με τους Νταϊάν Κρούγκερ, Ντάνι Μπουν.
Αισθηματική κομεντί που προσπαθεί κάπως να ξεφύγει από την πεπατημένη και να κάνει τη διαφορά με μια πρωτότυπη ιδέα. Περιγράφει την ιστορία μιας όμορφης αλλά και υστερικής οδοντιάτρου (Νταϊάν Κρούγκερ) που για κάποιον λόγο παντρεύεται στο Κιλιμάντζαρο έναν άντρα τον οποίο δεν θέλει και στη συνέχεια τον αφήνει για να παντρευτεί αυτόν που στ’ αλήθεια θέλει στη… Γαλλία. Ενα ερώτημα είναι γιατί έκανε τον πρώτο γάμο. Στο συγκεκριμένο σημείο το σενάριο δεν με φώτισε ιδιαίτερα, πέρα από το ότι η κοπελιά δεν φαίνεται να ξέρει τι ακριβώς θέλει.
Το θέμα πάντως είναι ότι ο νέος γάμος της στη Γαλλία αποδεικνύεται εγχείρημα από δύσκολο ως ακατόρθωτο, πρώτον επειδή ο προηγούμενος γάμος που πραγματοποιήθηκε σε χωριό των Μασάι ισχύει στη Γαλλία και δεύτερον γιατί ο πρώτος γαμπρός, ένας κακομούτσουνος και ατσούμπαλος αγαθιάρης (Ντάνι Μπουν), έχει βάλει στόχο της ζωής του να ξαναβρεί τη γυναίκα του. Και να μην την αφήσει. Από παρεξήγηση σε παρεξήγηση, από ιδιοτροπία σε ιδιοτροπία, από τη μία τρικλοποδιά στην άλλη, η ταινία κυλάει ευχάριστα και αδιάφορα, χωρίς καμία ιδιαίτερη χάρη, αντίστοιχη π.χ. των αμερικανικών της δεκαετίας του 1960 που παραμένουν αξεπέραστες.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΧΛΟΗ – ΨΥΧΙΚΟ – ΑΡΚΑΔΙΑ – ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ – ΡΙΑ
«Οι καταφερτζήδες» (The Internship) του Σον Λίβι, με τους Βινς Βον, Οουεν Γουίλσον, Τζον Γκούντμαν, Γουίλ Φερέλ.

Συγκρινόμενοι (αναπόφευκτα) με τους «Γαμομπελάδες», την προηγούμενη ταινία του ντουέτου Βινς Βον – Οουεν Γουίλσον, οι «Καταφερτζήδες» είναι μια μάλλον φτωχή και άτονη κωμωδία παρ’ ότι η ιστορία της είχε τα φόντα για κάτι πολύ καλύτερο. Οι δύο ηθοποιοί υποδύονται τα κολλητά φιλαράκια που αυτή τη φορά χάνουν τις δουλειές τους ως πωλητές εξαιτίας του Διαδικτύου. Αποφασίζουν να πάρουν το αίμα τους πίσω με το να παρακολουθήσουν μαθήματα ως «εσωτερικοί» μαθητές της Google.
Σε αρκετά σημεία η ταινία έχει πλάκα, γιατί οι δύο σαραντάρηδες είναι δεινόσαυροι μπροστά στους εφήβους σκέτα σαΐνια. Σύντομα όμως το όλο θέμα κουράζεται μέσα από σκηνές που θυμίζουν η μία την άλλη. Καλές παρουσίες σε β’ ρόλους ο πληθωρικός Τζον Γκούντμαν στον ρόλο του «killer» αφεντικού των δύο φίλων που τους αγοράζει και τους πουλάει στο δευτερόλεπτο και ο Γουίλ Φερέλ, όπως πάντα στον κόσμο του ενώ παίζει τον psycho πωλητή στρωμάτων με ένα τατουάζ στον λαιμό που λέει «Κάνε λογικές επιλογές».
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΑΜΑΡΥΛΙΣ – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY –
STER ΙΛΙΟΝ – όλα τα VΙLLAGE ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER – VILLAGE
ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΘΟΥΣΕΣ
«Υψηλή μαγειρική» («Les saveurs du Palais», Γαλλία, 2012) σε σκηνοθεσία Κριστιάν Βενσάν, με την Κατρίν Φρο στον ρόλο της μαγείρισσας Nτανιέλ Ντελπές, η οποία με όπλο της την απλή, λιτή, παραδοσιακή κουζίνα κατάφερε να παραμείνει περίπου δύο χρόνια στη θέση της προσωπικής σεφ του Φρανσουά Μιτεράν. Τελικά, μη αντέχοντας άλλο την καταπίεση και τα χτυπήματα κάτω από τη μέση των συναδέλφων της, παραιτήθηκε. Η μισή ταινία (που είναι βασισμένη στο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημά της Ντελπές) εκτυλίσσεται στο παλάτι της Σαν Ελιζέ και η άλλη μισή σε κάποιο απόμακρο μέρος όπου η Ντελπές βρήκε την ηρεμία μαγειρεύοντας για την εργατική τάξη. Βλέποντας αυτή την ταινία, στην οποία εμπλέκεται και μία ακόμη ιστορία της αυστραλέζας δημοσιογράφου που θέλει να κάνει ντοκυμαντέρ για την Ντελπές, δεν βρήκα κάπου ουσιαστικό, ανθρώπινο ενδιαφέρον. Στην πραγματικότητα πρόκειται για έναν κατάλογο μαγειρικής και απευθύνεται κυρίως στους λάτρεις της γαλλικής κουζίνας.
Βαθμολογία: 1
Αίθουσες: ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΦΙΛΟΘΕΗ – ΑΚΤΗ – ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ
«Τακούνια σε μυστική αποστολή» («So undercover», ΗΠΑ, 2012), του Τομ Βον, με πρωταγωνίστρια τη Μίλεϊ Σάιρους, τίποτε παραπάνω από ένα όμορφο μουτράκι που επαναλαμβάνει διαρκώς λέξεις όπως το «Sooo!!!» και το «Like!». Και όμως, μέσω της Χάνα Μοντάνα, η Σάιρους κατάφερε να γίνει τεράστιο όνομα στην Αμερική (και αυτό δηλώνει αρκετά πράγματα για την αμερικανική αισθητική). Στην τελευταία σαχλαμάρα της η Μίλεϊ δουλεύει μυστικά για το FBI. Στα βήματα που χάραξε η Σάντρα Μπούλοκ στο «Μις με το ζόρι»; Με τίποτε… Μπροστά σε αυτή την ταινία, η «Μις με το ζόρι» είναι μικρό αριστούργημα.
Βαθμολογία: 1
Αίθουσες: VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – STER ΙΛΙΟΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ STER
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ
Στις αίθουσες όμως βρίσκουμε και δύο πολύ ενδιαφέρουσες επαναλήψεις ευρωπαϊκών ταινιών από διαφορετικές εποχές
Το «Δύο για τον δρόμο» («Two for the road», 1965, Αγγλία) του Στάνλεϊ Ντουέν είναι ένα παράξενο οδικό ταξίδι στη Γαλλία με επιβάτες ενός σπορ αυτοκινήτου τον Αλμπερτ Φίνεϊ και την Οντρεϊ Χέπμπορν. Ενα παντρεμένο ζευγάρι που αναπολεί τα χρόνια γάμου του μπλέκοντας σε περίεργες περιπέτειες, άλλοτε ανάλαφρες, άλλοτε όχι και τόσο. Τα φλας μπακ από τα 12 χρόνια γάμου, το στυλ στα ρούχα, η διασκεδαστική μουσική του Χένρι Μαντσίνι και η φωτογραφία του Κρίστοφερ Τσαρλς φτιάχνουν τη διάθεση ακόμη περισσότερο, ενώ το σενάριο του Φρεντερίκ Ραφαέλ, γραμμένο κατευθείαν για τη μεγάλη οθόνη, διεκδίκησε το Οσκαρ.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ΘΗΣΕΙΟ
—————————————-
Σε ένα πρώτο επίπεδο το εξαφανισμένο επί χρόνια φιλμ «Θρέψε κοράκια» («Cria cuervos», Ισπανία, 1976) του Κάρλος Σάουρα είναι ένα ψυχολογικό δράμα που ακροβατεί ανάμεσα στον ρεαλισμό και στη φαντασία, ενώ ερευνά τις συνέπειες που θα έχει στη ζωή τριών νεαρών κοριτσιών ο θάνατος του στρατιωτικού πατέρα τους. Με αυτόν τον τρόπο ο ισπανός σκηνοθέτης καταθέτει μια έξυπνη πολιτική αλληγορία για το δικτατορικό καθεστώς της πατρίδας του και μιλάει για την ανάγκη της νέας γενιάς να σβήσει το παρελθόν της και να κοιτάξει μπροστά. Υποψήφιο για το ξενόγλωσσο Οσκαρ και διακεκριμένο με το βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών το φιλμ διακρίνεται επίσης από τη σχεδόν τρομακτική παρουσία της νεαρής Αννας Τόρεντ που εκείνη την εποχή θεωρούνταν παιδί-θαύμα στην Ισπανία έχοντας παίξει και στο «Πνεύμα του μελισσιού» του Βικτόρ Ερίθε.Συμπρωταγωνιστεί η Τζεραλντίν Τσάπλιν.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ΡΙΒΙΕΡΑ
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
ΒημαTV
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk