Οπως ισχύει για πολλούς καθιερωμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων του σήμερα, η ιστορία της Skoda ξεκινά από τους δύο τροχούς. Αυτό που δεν γνωρίζουν ίσως οι περισσότεροι είναι ότι η ονομασία Skoda υιοθετήθηκε από τη φίρμα το 1925 όταν η Skoda Works, εταιρεία κατασκευής στρατιωτικού εξοπλισμού, εξαγόρασε την κατασκευάστρια ποδηλάτων, μοτοσικλετών και από το 1905 αυτοκινήτων Laurin & Klement, η οποία ουσιαστικά αποτελεί πρόγονο της μάρκας που γνωρίζουμε σήμερα, εξ ου και η συγκεκριμένη ονομασία εξακολουθεί να κοσμεί σήμερα εκδόσεις αυτοκινήτων Skoda.
Ενα μοντέλο-τομή για την πορεία της εταιρείας Laurin & Klement με έτος ίδρυσης το 1895 ως ένα μικρό συνεργείο επισκευής ποδηλάτων, υπήρξε η εμφάνιση της μοτοσικλέτας Slavia B που πρωτοπαρουσιάστηκε στο κοινό το 1899 γνωρίζοντας ιδιαίτερη επιτυχία και ωθώντας την εταιρεία να ξεκινήσει εξαγωγές στο Λονδίνο και να κατασκευάσει το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής μοτοσικλετών στην Κεντρική Ευρώπη.

Η πρώτη ύλη
Η Slavia B με αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 240 κ.εκ., ισχύος 1,75 ίππων, η οποία μεταδιδόταν μέσω ιμάντα και διέθετε βοηθητικά πετάλια ως δικλίδα ασφαλείας ξεχώρισε, πάντα με τα μέτρα της εποχής, για τη σταθερότητα και την αξιοπιστία της. Ενδεικτικό είναι ότι εν έτει 1901 ο Narcis Podsedníček, εργοστασιακός αναβάτης της Laurin & Klement, ήταν ο μόνος που κατάφερε να ολοκληρώσει τον διαβόητο αγώνα Παρίσι – Βερολίνο, χάρη στη Slavia B.
Κάπως έτσι είναι σαφές ότι η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα έχει συναισθηματική όσο και ουσιαστική αξία για την ιστορία της Skoda που ανέθεσε στον Romain Boucaille, σχεδιαστή της φίρμας, υπεύθυνο για την εικόνα των αυτοκινήτων της, να αναδημιουργήσει τη Slavia Β με κύριο υλικό τη σχεδιαστική φιλοσοφία Modern Solid όπου υπακούν τα νεότερα μοντέλα της μάρκας και το βλέμμα στο ηλεκτρικό μέλλον.
Η επαναφορά

O γάλλος σχεδιαστής, που εκτός από το design αυτοκινήτων έχει αδυναμία στη φωτογραφία και την αρχιτεκτονική, επανερμήνευσε το ιστορικό δίτροχο ως ένα café racer, διατηρώντας ωστόσο την αύρα και κομβικά σημεία του σχεδιασμού που είχε η μοτοσικλέτα των Laurin & Klement στο γύρισμα του προηγούμενου αιώνα. «Εχει μια πολύ χαρακτηριστική φόρμα. Το πλαίσιό της περιέβαλλε τον κινητήρα, φτάνοντας χαμηλότερα από την υπόλοιπη κατασκευή, προστατεύοντός τον» ανέφερε ο ίδιος, εξηγώντας ότι αυτό το design αποτέλεσε την αφετηρία της έμπνευσής του για τον σχεδιασμό.
Βέβαια με δεδομένο ότι στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με μια ηλεκτροκίνητη εφαρμογή η θέση του κινητήρα εσωτερικής καύσης παραμένει κενή, φέροντας σε περίοπτη θέση τα διακριτικά Laurin & Klement.
Ιδανική ερμηνεία

Παραπομπή στο παρελθόν και στην αξιοπρόσεκτη τεχνική του Vaclav Laurin αποτελεί και το σμίλεμα του μπροστινού τμήματος, το οποίο εξασφάλιζε στη Slavia Β τη διάσημη σταθερότητά της ενώ ο σχεδιασμός της αιωρούμενης σέλας που δείχνει αποσυνδεδεμένη από το υπόλοιπο σκαρί, αποτελεί αναφορά στο σπορ παρελθόν της μοτοσικλέτας, η οποία χάρη στον παραπάνω αγώνα σηματοδότησε, κάπου ανάμεσα σε Παρίσι και Βερολίνο, την απαρχή της αγωνιστικής παράδοσης της Skoda. «Πρόσθεσα και μια vintage πινελιά με τη δερμάτινη τσάντα εργαλείων που ενσωματώνεται στο πλαίσιο – απαραίτητη για αγώνες αντοχής εκείνη την εποχή» εξηγεί ο R. Boucaille, χαρακτηρίζοντας το δημιούργημά του ως ένα «φουτουριστικό café racer σε στυλ Modern Solid».
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με τη συνήθη τακτική που αφορά τον σχεδιασμό των σύγχρονων αυτοκινήτων, η αναδημιουργία της Slavia B ξεκίνησε από λευκό χαρτί. «Από τη στιγμή που επρόκειτο για μοτοσικλέτα, έπρεπε να εξασκηθώ λίγο. Πάει πολύς καιρός από τότε που σχεδίασα ένα δίτροχο. Ωστόσο το καλό με το χαρτί είναι ότι μπορείς να σκιτσάρεις οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Ηταν μια διαδικασία ανακάλυψης και συνέχισα να σκιτσάρω μέχρι να νιώσω χαρούμενος με το αποτέλεσμα» εξήγησε ο σχεδιαστής της Skoda, που προφανώς δεν άφησε ούτε την παραμικρή λεπτομέρεια στην τύχη, δημιουργώντας μια ιδανική επανερμηνεία της θρυλικής μοτοσικλέτας.