Χρόνο επαναφόρτισης ανάλογο του ανεφοδιασμού με καύσιμα «ευαγγελίζεται» η BYD η οποία παρουσίασε ένα νέο σύστημα ταχείας φόρτισης που θα επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας με ισχύ 1 MW.
Πρόκειται για μια νέα αρχιτεκτονική την οποία η κινεζική φίρμα επιγράφει ως «super e-platform» και η οποία, σύμφωνα με τις συστάσεις, θα επιτρέπει στα ηλεκτρικά της φίρμας στο όχι μακρινό μέλλον να αναπληρώνουν ενέργεια που απαιτείται για 400 χλμ. με φόρτιση μόλις τεσσάρων λεπτών.
Τα παραπάνω μεγέθη σημαίνουν ότι η BYD κερδίζει (στα χαρτιά τουλάχιστον) την κούρσα ταχείας φόρτισης με δεδομένο ότι ο ανταγωνισμός της επίσης κινεζικής Li Auto η οποία δραστηριοποιείται στην τοπική αγορά, υπόσχεται επαναφόρτιση για διαδρομές 500 χλμ. σε 12 λεπτά.
Για την ιστορία, αξίζει να σημειωθεί ότι την ταχύτερη διαδικασία επαναφόρτισης στο δυτικό κόσμο, υπόσχονται η Mercedes-Benz με τη νέα CLA (325 χλμ. σε 10 λεπτά) και η Tesla με τους Superchargers που υπόσχονται αναπλήρωση ενέργειας για 275 χλμ. σε 15 λεπτά.
Οι νέας τεχνολογίας υδρόψυκτοι ταχυφορτιστές DC της BYD με ονομαστική ισχύ 1.360 kW θα αποτελέσουν μέρος του σχεδίου της για την ανάπτυξη του δικού της δικτύου φόρτισης το οποίο θα αριθμεί 4.000 φορτιστές, αρχικά στην Κίνα, χωρίς ωστόσο να έχει δοθεί στη δημοσιότητα σχετικό χρονοδιάγραμμα.
Να σημειωθεί ότι η κινεζική φίρμα διευκρινίζει ότι οι συγκεκριμένοι φορτιστές είναι σε θέση να αναπληρώσουν την ενέργεια των μπαταριών ενός EV με ισχύ 600 kW, ακόμα και όταν το επίπεδο φόρτισης των συστοιχιών έχει υπερβεί το 80%, οπότε η διαδικασία επιβραδύνεται και η ισχύς φόρτισης μειώνεται για την προστασία της μπαταρίας.
Αυτονόητα το σύστημα φόρτισης της BYD δεν αφορά προφανώς μόνο τον φορτιστή αλλά το σύνολο του hardware ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας. Εν προκειμένω, μιας μπαταρίας που μπορεί να υποστηρίξει τις συγκεκριμένες «ταχύτητες» και η οποία διαθέτει κύκλωμα διαχείρισης φόρτισης από καρβίδιο πυριτίου.
Επιπλέον, σύμφωνα με τις συστάσεις της φίρμας η υλοποίηση της μπαταρίας μειώνει την αντίσταση «κυκλοφορίας» των ιόντων από θετικό σε αρνητικό πόλο κατά 50%.
Η καινοτόμος μπαταρία συνδυάζεται επίσης με ένα νέας τεχνολογίας ηλεκτρικό μοτέρ 30.000 σ.α.λ. το οποίο σύμφωνα με τις ανακοινώσεις στελεχών της BYD συμβάλλει στην πλήρη αξιοποίηση του «δυναμικού» ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αυξάνοντας τη μέγιστη ταχύτητα και την ενεργειακή αποδοτικότητα αλλά και έχοντας μικρότερο βάρος και μέγεθος.
Αν τα παραπάνω ακούγονται κάπως ουτοπικά, αξίζει να σημειωθεί ότι η BYD διαθέτει ήδη στο οπλοστάσιό της τα αντίστοιχης τεχνολογίας τα Han L, ένα πολυτελές sedan και το SUV Tang L με ονομαστική ισχύ 1.086 ίππων τα οποία έχουν ως αφετηρία τη Super e-Platform και προορίζονται αποκλειστικά για την αγορά της Κίνας –τουλάχιστον προς το παρόν.
