Μια νέα, πολύ επικίνδυνη, μόδα δημιούργησε η νέα -άκρως- επιτυχημένη σειρά «Chernobyl» που εξιστορεί το πυρηνικό ατύχημα που έλαβε χώρα στις 26 Απριλίου του 1986, στον αντιδραστήρα Νο. 4 του Πυρηνικού Σταθμού Παραγωγής Ενέργειας.
Με περισσότερες από 20.000 αναρτήσεις, ήδη, με το hashtag #ExclusionZone στο Instagram γίνεται η νέα «μόδα» που κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος. Πρόκειται για τις… εκδρομές από επίδοξους «influencers» του Διαδικτύου στην εν λόγω περιοχή, η οποία κρίθηκε ακατάλληλη και επικίνδυνη για τους ανθρώπους, προκειμένου να φωτογραφηθούν εκεί, μετατρέποντας ουσιαστικά έναν «κρανίου τόπο»-σύμβολο της ανθρώπινης τραγωδίας, σε ιδανικό προορισμό με σκοπό τη συλλογή των… likes!
Φυσικά, δεν πρόκειται για κάτι καινούριο. Η μετατροπή της περιοχής γύρω από το Τσέρνομπιλ σε ένα «ιδιότυπο» θέρετρο επικίνδυνου τουρισμού δεν είναι κάτι καινούργιο. Τον τελευταίο μήνα, ωστόσο, και μετά την παγκόσμια απήχηση της ομώνυμης μίνι σειράς του HBO, έχει καταγραφεί αύξηση 40% της τουριστικής κίνησης -και αυτό, μολονότι ακόμα και σήμερα το έδαφος και η ατμόσφαιρα παραμένουν άκρως επικίνδυνα για τους ανθρώπους.
Ωστόσο, αυτό που προκαλεί, είναι η ύπαρξη εικόνων με ανθρώπους να φορούν χαρακτηριστικές μάσκες για προστασία από την πυρηνική ενέργεια, σχηματίζοντας με τα δάχτυλα το σήμα του «όλα καλά» και της νίκης και να φωτογραφίζονται στα κέντρα ελέγχου του εργοστασίου και κοντά στον μοιραίο αντιδραστήρα που προκάλεσε τον θάνατο -έμμεσα ή άμεσα- χιλιάδων ανθρώπων, λες και πρόκειται για κάποιο αξιοθέατο, όπως είναι η Ακρόπολη, ο Πύργος του Άιφελ και άλλα αξιοθέατα.