• Αναζήτηση
  • To Λονδίνο δηλώνει «ανέτοιμο» να υποδεχτεί τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης

    Μελέτη που εκπονήθηκε από την επιτροπή μεταφορών του Λονδίνου, προειδοποιεί για τους κινδύνους μιας πρώιμης υιοθέτησης αυτόνομων τεχνολογιών οι οποίες είτε σε οχήματα είτε σε drone σε υπηρεσίες παράδοσης θα μπορούσαν να αποδειχθούν «καταστροφικά» σε συνδυασμό με την ήδη επιβαρυμένη κυκλοφορία της βρετανικής πρωτεύουσας.

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Παρά τις αρχικές προσδοκίες της βρετανικής κυβέρνησης η οποία είχε προβλέψει ότι έως το 2021, το Λονδίνο θα μπορεί να υποδεχτεί στους δρόμους του αυτοκίνητα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης, νέα μελέτη που εκπονήθηκε από τη επιτροπή μεταφορών της βρετανικής πρωτεύουσας, αναφέρει πώς κάτι τέτοιο δεν θα είναι εφικτό, όχι τουλάχιστον πριν το 2030 καθώς δεν υπάρχει η κατάλληλη τεχνολογική υποδομή αλλά ούτε και οι κατάλληλες συνθήκες.

    «Τον τελευταίο καιρό γίνεται πολύ συζήτηση σχετικά με την άμεση υιοθέτηση οχημάτων αυτόνομης οδήγησης και υπηρεσιών που βασίζονται στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Ωστόσο, αυτό δεν είναι εφικτό. Μια ρεαλιστική πρόβλεψη για την ευρεία υιοθέτηση οχημάτων αντίστοιχης τεχνολογίας θα ήταν το 2030 ή το 2040» αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σχετική ανακοίνωση που συνοδεύει την μελέτη.

    Εκτός από τις δεδομένες ελλείψεις στην απαιτούμενη τεχνολογική υποδομή που θα καθιστούσε εφικτή την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων και οι οποίες θέλουν αρκετό χρόνο για να καλυφθούν, η επιτροπή μεταφορών επισημαίνει παράλληλα ότι μια πρώιμη υιοθέτηση ενδέχεται να έχει μάλλον αρνητικά, παρά θετικά αποτελέσματα.

    Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, τα επίπεδα κυκλοφοριακής συμφόρησης του Λονδίνου σε συνάρτηση με την «συμπεριφορά» των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης θα μπορούσε να αποβεί καταστροφικός συνδυασμός μετατρέποντας τους δρόμους της βρετανικής πρωτεύουσας σε έκταση ακινητοποιημένων αυτοκινήτων τις ώρες αιχμής.

    Για αυτό και η επιτροπή μεταφορών, συνιστά στον δήμαρχο του Λονδίνου, Sadiq Khan, να προωθήσει την ιδέα του διαμοιρασμού αυτοκινήτων ούτως ώστε να αποτελεί τον κανόνα όταν έρθει η στιγμή της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης.

    Όπως επίσης αναφέρει η επιτροπή μεταφορών της βρετανικής πρωτεύουσας, η υποδοχή αυτόνομης οδήγησης σε κάθε επίπεδο θα πρέπει να σχεδιαστεί πολύ προσεκτικά καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξει μια σειρά πολύ σοβαρών επιπτώσεων.

    Έτσι, όπως υπογραμμίζει, ακόμα και αν η υιοθέτηση ξεκινούσε από τα ΜΜΜ, καθώς τα αυτόνομα λεωφορεία θα ήταν προτιμότερα από τα αυτόνομα αυτοκίνητα, αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.

    Πλην των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης αυτών καθαυτών η επιτροπή μεταφορών αναφέρεται επίσης και στην νέα τάση η οποία θέλει την δημιουργία υπηρεσιών παράδοσης με τη συνδρομή ημιαυτόνομων οχημάτων και drones.

    Όπως επισημαίνει, είναι αμφίβολο κατά πόσο η αξιοποίηση drones για τις μεταφορές θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση των δρόμων καθώς οι δυνατότητες του συγκεκριμένου μέσου είναι περιορισμένες και ενδείκνυνται μόνο για κοντινές αποστάσεις ενώ παράλληλα δημιουργούνται και θέματα ασφάλειας.

    Από την άλλη, όπως τονίζεται, η αξιοποίηση επίγειων droids ή ρομπότ παράδοσης θα δημιουργούσε περαιτέρω προβλήματα στα ήδη επιβαρυμένα πεζοδρόμια, εμποδίζοντας την κυκλοφορία των πεζών.

    Σε κάθε περίπτωση, η επιτροπή μεταφορών του Λονδίνου αναφέρει ότι, όπως απέδειξε το παράδειγμα της Uber και τα προβλήματα τα οποία προκάλεσε τόσο σε νομικό όσο και σε κυκλοφοριακό επίπεδο, σημειώνει ότι μια πρώιμη υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών όπως οι παραπάνω χωρίς προσεκτικό σχεδιασμό.

    Κόσμος