• Αναζήτηση
  • Η ανάσταση του «38ου Αστυνομικού Τμήματος»

    Το 1970 ο συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων και κινηματογραφιστής Τζίμμυ Κορίνης

    Το 1970 ο συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων και κινηματογραφιστής Τζίμμυ Κορίνης, του οποίου το τελευταίο μυθιστόρημα, «Το μεγάλο δίλημμα», κυκλοφορεί αυτή την εποχή από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης, ανέλαβε να γράψει και να σκηνοθετήσει μια καθαρόαιμη «αστυνομική» τηλεοπτική σειρά για το κανάλι ΥΕΝΕΔ της τότε κρατικής τηλεόρασης. Η σειρά θα είχε διάρκεια 13 ημίωρων επεισοδίων και θα κινηματογραφούνταν σε φιλμ 16 mm. «Ηταν καθαρή τρέλα» λέει σήμερα ο Τζίμμυ Κορίνης «αλλά όχι η πρώτη που ανελάμβανα. Ο προϋπολογισμός είναι προϋπολογισμός φαβέλας και, το χειρότερο, τα περισσότερα γυρίσματα νυχτερινά, με ηθοποιούς εντελώς απαίδευτους σε τέτοιου είδους δουλειές».
    Εν τέλει η σειρά γυρίστηκε με τίτλο «38ο Αστυνομικό Τμήμα» και δεν θα ήταν καθόλου λάθος αν σήμερα τη χαρακτηρίζαμε το πρώτο ελληνικό CSI. Η σειρά που διασώθηκε από τον Κορίνη (όπως είναι γνωστό, ένα μεγάλο μέρος του αρχειακού υλικού της ΕΡΤ εκείνης της εποχής δεν διασώθηκε) ξαναμονταρίστηκε και σύντομα θα κυκλοφορήσει σταδιακά στο κανάλι του συγγραφέα στο YouTube
    Στο ίδιο κανάλι έχουν αναρτηθεί δύο επεισόδια μιας μεταγενέστερης σειράς του Κορίνη με τίτλο «Ιστορίες με απρόοπτο τέλος», με πρωταγωνιστές τους Βάνα Μπάρμπα, Αλέξανδρο Γκόλφη και Χρήστο Ευθυμίου.

    Η ιστορία της δημιουργίας της σειράς έχει επίσης ενδιαφέρον. Πρώτα απ’ όλα, ο Νίκος Κούρκουλος είχε αρνηθεί τον κεντρικό ρόλο του υπαστυνόμου Γιαννίδη. «Λόγω πολιτικών πεποιθήσεων, ο Νίκος δεν ήθελε να υποδυθεί «μπάτσο»» λέει ο Κορίνης. Εν τέλει τον ρόλο πήρε ο Λευτέρης Γυφτόπουλος, τον οποίο μάλιστα ο Κορίνης ανακάλυψε τυχαία βλέποντάς τον έξω από το θέατρο Μουσούρη.

    Θέλοντας να πρωτοτυπήσει ο Κορίνης έδωσε στη σειρά μορφή αστυνομικού προβλήματος και προκήρυξε διαγωνισμό: όποιος βρει τον δολοφόνο πριν από το 13ο επεισόδιο θα πάρει βραβείο μία… τηλεόραση. Η τηλεόραση εκείνη την εποχή ήταν σπουδαίο βραβείο. Η πρωτότυπη αυτή ιδέα, για τα ελληνικά δεδομένα, έκανε θόρυβο στις εφημερίδες. Η μετάδοση του πρώτου επεισοδίου στέφθηκε με επιτυχία, αν και «ξεσήκωσε και διαμαρτυρίες επειδή, λέει, είχε «χιτσκοκικές» αποχρώσεις» θυμάται ο Κορίνης.

    Αποτέλεσμα: από τις 8 μ.μ. που αρχικώς ήταν η ώρα μετάδοσης της σειράς πήγε στις 10.30 και από εβδομάδα σε εβδομάδα ακόμη πιο αργά. Συν τοις άλλοις ο Κορίνης οδηγήθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα της Καλλιδρομίου προκειμένου να απολογηθεί ενώπιον επιτροπής της χούντας, γιατί ορισμένοι ηθοποιοί που υποδύονταν αστυνομικούς είχαν μακριά μαλλιά και ο υπαστυνόμος Γιαννίδης απευθυνόταν στον διοικητή του με το μικρό του όνομα!

    «Μέσα σε τέτοιες σκοτεινές συνθήκες τελειώνει το σίριαλ, γεμίζουν δύο σάκοι με επιστολές τηλεθεατών που είχαν αποπειραθεί να μαντέψουν ποιος είναι ο δολοφόνος, βγαίνω ζωντανά στην τηλεόραση πριν από την προβολή του 13ου επεισοδίου, συγκινημένος και παρακολουθούμενος άγρυπνα από στρατιωτικούς μέσα από το κοντρόλ μπας και πω καμιά κουβέντα παραπάνω, ανακοινώνω τον νικητή και το τέλος της σειράς» θυμάται ο συγγραφέας.
    Ο Κορίνης όμως εκφράζει και ένα βαθύτατο παράπονο. Το 2014 συνάδελφοί του τότε από την Ενωση Σεναριογράφων Ελλάδος διοργάνωσαν ημερίδα για το «αστυνομικό» είδος στην τηλεόραση και μολονότι «γνώριζαν ότι ήμουν ο πρώτος, αρνήθηκαν έστω και την ελάχιστη αναφορά στο γεγονός». Το γεγονός ανάγκασε τον Κορίνη να παραιτηθεί από μέλος της Ενωσης.

    HeliosPlus

    Πολιτισμός
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk