Μπαλτάς: Εν τη ρύμη του λόγου η φράση «ρετσινιά της αριστείας»

Η φράση «ρετσινιά της αριστείας» ήταν υπερβολική, παραδέχθηκε την Πέμπτη ο Αριστείδης Μπαλτάς, υποστηρίζοντας ότι λέχθηκε εν τη ρύμη του λόγου του. «Προφανώς η αριστεία δεν είναι ρετσινιά, αν θες να την πάρεις σοβαρά και την κουβεντιάσεις σοβαρά» είπε, ενώ αναφέρθηκε σε όλες τις αλλαγές που προωθούνται στο χώρο της Παιδείας.

Η φράση «ρετσινιά της αριστείας» ήταν υπερβολική, παραδέχθηκε την Πέμπτη ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, υποστηρίζοντας ότι λέχθηκε εν τη ρύμη του λόγου του.

«Προφανώς η αριστεία δεν είναι ρετσινιά, αν θες να την πάρεις σοβαρά και την κουβεντιάσεις σοβαρά. Είναι ένα ρητορικό σχήμα, αν θέλετε, που ήθελε να δείξει ότι άλλο πράγμα ο ανταγωνισμός για τον βαθμό, άλλο πράγμα λύνω το πρόβλημα συνεργατικά με τους συμμαθητές μου και στο βαθμό που έλυσα το πρόβλημα συνεργατικά με τους συμμαθητές μου την άσκηση που μου έδωσε χθες ο δάσκαλος, επιβραβεύομαι για αυτή μου τη λύση. Είναι μια διαδικασία ανταγωνισμού που αντί να βάλει τα παιδιά να σκεφτούν το πρόβλημα, να μορφωθούν επί του προβλήματος, να συνεργαστούν για τη λύση του προβλήματος, τα βάζουν να ανταγωνίζονται για το βαθμό» είπε στο Mega, σημειώνοντας πως «άλλο η πίεση προς τα πάνω και άλλο η χαρά ότι μορφώνομαι και μαθαίνω».

Στη διάρκεια της συνέντευξης ο κ. Μπαλτάς απάντησε στις βολές που δέχεται από την αντιπολίτευση για τις προωθούμενες αλλαγές στο χώρο της Παιδείας, λέγοντας πως το νομοσχέδιο -που θα τεθεί σε διαβούλευση την επόμενη εβδομάδα- αντιμετωπίζει επείγοντα ζητήματα σε επίπεδο ανώτατης εκπαίδευσης.

Ο κ. Μπαλτάς είπε πως το υπουργείο άρει κάποια εμπόδια που έχουν συσσωρευτεί ώστε να ξεκινήσουν ξανά τα πανεπιστήμια και στο πλαίσιο αυτής της επανεκκίνησης να γίνει νηφάλια και εποικοδομητική συζήτηση.

Πρόσθεσε ότι η πολιτική του κρίση είναι πως η προσπάθεια εναντίον του σε επίπεδο πολιτικό είναι μια προσπάθεια διατήρησης εκείνων των σημείων του νομοθετικού πλέγματος, που σε ένα βαθμό κατέστρεψαν τα ελληνικά πανεπιστήμια.

Σχολιάζοντας το σύνθημα «Όχι Μπαλτάς στην Παιδεία», είπε από τη μεριά του ότι δεν έχει θέμα με το σλόγκαν, αλλά σημείωσε ότι πρόκειται για «θέμα και αισθητικής». «Το να κάνεις σύνθημα την τυχαιότητα ενός ονόματος είναι θέμα πώς αισθάνεσαι ότι μπορείς να αντιπολιτευτείς μια κατάσταση, τι αισθητική παιδεία έχεις» ανέφερε.

Σχετικά με τους «αιώνιους» φοιτητές υποστήριξε ότι υπάρχουν κατάλογοι σε κάθε γραμματεία και όταν περάσουν δυο χρόνια μετά τη νόμιμη φοίτηση, αυτοί μένουν ανενεργοί και δεν συμμετέχουν σε καμία παροχή του πανεπιστημίου, σε συγγράμματα, σίτιση. Η απόφαση του υπουργείου, όπως δήλωσε, είναι να μην αλλάξουν οι κατάλογοι και, αν κάποιος θέλει να ενεργοποιήσει την εγγραφή του, να μπορεί να το κάνει.

«Αν τους διαγράφαμε, θα χρειαζόταν ειδική διαπιστωτική πράξη για τον καθένα και ατέρμονη γραφειοκρατική διαδικασία για τους διοικητικούς που οι ίδιοι νόμοι τους έδιωξαν» πρόσθεσε.

Για τα ιδιωτικά σχολεία ανέφερε ότι «είναι άλλο οι εργασιακές σχέσεις, άλλο οι δυνατότητες των ιδιωτικών σχολείων» και ότι «δεν εμποδίζουμε σε τίποτα τα ιδιωτικά σχολεία να αναπτύξουν τις δραστηριότητες που θέλουν στη σχέση ιδιωτικού δικαίου που έχουμε με τους εκπαιδευτικούς εκεί, αυτό είναι καθαρό».

«Δεν θέλουμε ο δάσκαλος ο οποίος διδάσκει το πρωί στο ιδιωτικό σχολείο, υπό την επωνυμία του ίδιου σχολείου να κάνει φροντιστήριο το απόγευμα εκμεταλλευόμενος τον κύκλο του ιδιωτικού σχολείο» εξήγησε.

Αναφορικά με τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ο κ. Μπαλτάς επανέλαβε ότι δεν καταργούνται, αλλά γίνεται διάκριση των δύο κατηγοριών.

Για τα φροντιστήρια είπε ότι «έχουν γίνει απαραίτητα στη βάση νοοτροπιών πολλών δεκαετιών». «Θέλουμε να μειώσουμε τη συμβολή των φροντιστηρίων στην προετοιμασία των φοιτητών και να αναδείξουμε τον αυτόνομο ρόλο των λυκείων και των δημόσιων σχολείων» σημείωσε, αναγνωρίζοντας πάντως ότι «πρώτον «υπάρχουν πολλοί άξιοι εκπαιδευτικοί που δεν βρίσκουν αλλού δουλειά».

Σχετικά με τον τρόπο εκλογής διευθυντών, ο κ. Μπαλτάς επισήμανε: «Κρατάμε τη μοριοδότηση και τα μόρια της συνέντευξης τα δίνουμε ως ψήφο στο σύλλογο διδασκόντων σε κάθε σχολείο. Και άρα ο σύλλογος διδασκόντων ψηφίζει όποιον νομίζει καταλληλότερο από τους υποψηφίους διευθυντές. Αυτή η ψήφος μοριοδοτείται όσο μοριοδοτούνταν η συνέντευξη προηγουμένως και αυτό το μόριο αθροίζεται με τα μόρια των προσόντων».

Αναφορικά με το άσυλο στα πανεπιστήμια είπε ότι το υπουργείο «απλώς επαναφέρει τον ορισμό του, ότι δηλαδή τα πανεπιστήμια είναι χώροι που διακινούνται ελεύθερα οι ιδέες», ενώ σε ό,τι αφορά στην προστασία των πανεπιστημιακών χώρων, «αφήνουμε τα πράγματα ακριβώς όπως τα έχει ο νόμος Διαμαντοπούλου».

Για τον διαχωρισμό εκκλησίας – κράτους επισήμανε ότι «προφανώς ο ΣΥΡΙΖΑ στρατηγικά είναι υπέρ χωρισμού εκκλησίας και κράτους αλλά αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα με πολλές παραμέτρους κάποια στοιχεία του οποίου έχουν διογκωθεί και είμαστε σε διάλογο με την Εκκλησία στη βάση αυτή».

Ο κ. Μπαλτάς άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο συνολικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, επισημαίνοντας: «Ήδη κάναμε μια αλλαγή σε σχέση με τις εισαγωγικές του χρόνου. Σε ό,τι αφορά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να σκεφτούμε δυο μορφές στρατηγικής». Σύμφωνα με τον υπουργό, η μεταρρύθμιση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει να ξεκινά από την Α’ Δημοτικού και να αλλάζει σιγά-σιγά τα πράγματα, ώστε τα παιδιά που θα εγγραφούν του χρόνου στην Α’ Δημοτικού να είναι σε ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα όταν θα φτάσουν στην Γ’ Λυκείου.

Αναγνώρισε πάντως ότι «είναι δράμα να αλλάζει κάθε χρόνο το εκπαιδευτικό σύστημα», αναφέροντας ότι στη Βουλή ο ίδιος «απαντώντας σε κάποια στιγμή είπα καλά λόγια για τον κ. Φορτσάκη» και πως «η αντίληψη για τον διάλογο είναι να φύγουμε από τα σύννεφα, το θόρυβο, τα συνθήματα περί ‘Μπαλτάδων’ και να πάμε στην ουσία».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk