Οι ασύρματες επικοινωνίες μεταξύ μηχανών (M2M) αποτελούν το νέο πεδίο ενασχόλησης της Vodafone Ελλάδος, η οποία μέσω της θυγατρικής της, Zelitron έχει δημιουργήσει ολοκληρωμένες λύσεις που απευθύνονται στην διεθνή αγορά και ξεκινά την διάθεση υπηρεσιών Μ2Μ και στη χώρα μας.
Η εταιρία ρίχνει στην ελληνική αγορά το Vodafone M2M Full Control, μία σουίτα ολοκληρωμένων λύσεων και υπηρεσιών ασύρματης επικοινωνίας μεταξύ συσκευών που απευθύνεται σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες.
Μία εξ αυτών είναι το αφορά το σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου μονάδων ψύξης “Vodafone Cooler Control”, το οποίο αποτελεί μία καινοτομία made in Greece καθώς αναπτύχθηκε από την Zelitron στην Αθήνα και διατίθεται στις διεθνείς αγορές από τον τηλεπικοινωνιακό όμιλο.
Η εφαρμογή επιτρέπει στον χρήστη να παρακολουθεί τη μονάδα ψύξης από απόσταση και να έχει αυτόματη ενημέρωση για την κατανάλωση ρεύματος, τη θερμοκρασία, την υγρασία, το βάρος των προϊόντων και την επισκεψιμότητά του.
Παράλληλα, η Vodafone διαθέτει την υπηρεσία διαχείρισης και παρακολούθησης στόλου οχημάτων “Vodafone Fleet Control” με την οποία είναι εφικτή η παρακολούθηση οχημάτων σε πραγματικό χρόνο και η λήψη αναλυτικών αναφορών οχημάτων, διελεύσεων, ταχύτητας, καυσίμων, κόστους και αισθητήρων θερμοκρασίας.
Μία αντίστοιχη λύση για τον κλάδο της ενέργειας, είναι η υπηρεσία παρακολούθησης και ελέγχου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας φωτοβολταϊκών συστημάτων και κατανάλωσης φυσικού αερίου “Vodafone Energy Control”.
Σύμφωνα με τον Διευθυντή Εταιρικών Πελατών στη Vodafone Ελλάδας, κ. Διονύση Γρηγοράτο, η εταιρία θα δώσει έμφαση στην Ελλάδα στις μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα, στην αυτοκινητοβιομηχανία και την ενέργεια. Ήδη, όπως τόνισε, η χρήση τεχνολογιών Μ2Μ γίνεται όλο και μεγαλύτερη κάθε χρόνο στις επιχειρήσεις διεθνώς και όπως φαίνεται, αυτή η τάση θα αποτελέσει κανόνα τα επόμενα χρόνια, καθώς θα το Μ2Μ ενισχύει την εξωστρέφεια και την διαδραστικότητα των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Zelitron, κ. Κώστα Θεοδωρόπουλο, το λεγόμενο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things) οδηγεί σε ραγδαία μεγέθυνση το Μ2Μ που τρέχει με ανάπτυξη 20% σε ετήσια βάση.
Σήμερα, χάρη στις τεχνολογίες του υπολογιστικού νέφους, συνέχισε, με μία μηνιαία αμοιβή οι επιχειρήσεις μπορούν να έχουν πρόσβαση σε τέτοιες υπηρεσίες και, μάλιστα, λόγω της παγκόσμιας πλατφόρας της Vodafone, οι υπηρεσίες μπορούν να καλύψουν τις διεθνείς ανάγκες των εταιριών, όπως για παράδειγμα στην εφοδιαστική αλυσίδα, μέσα από «έξυπνες» συσκευές χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης.
Για παράδειγμα, η υπηρεσία Vodafone Fleet Control διατίθεται με 15 ευρώ ανά μήνα και ανά όχημα, και με εφάπαξ κόστος εγκατάστασης του εξοπλισμού ύψους 30 ευρώ. Αντίθετα, η υπηρεσία Vodafone Cooler Control, επειδή απευθύνεται σε πολύ μεγαλύτερο αριθμό συσκευών, προορίζεται να έχει κατά πολύ χαμηλότερη τιμή. «Αυτή η υπηρεσία είναι μοναδική παγκοσμίως και δεν υπάρχει παρόμοια πουθενά» τόνισε.
Σήμερα στην Ελλάδα η αγορά του Μ2Μ είναι μικρή και φτάνει σε περίπου 150.000 διασυνδεδεμένες «έξυπνες» συσκευές. Αυτό που θα καθορίσει την διείσδυση του Μ2Μ στην ελληνική αγορά θα είναι οι εξελίξεις στο μέτωπο των μετρητών της ΔΕΗ, ο εκσυγχρονισμός των οποίων εκκρεμεί εδώ και χρόνια.
Σε ερώτηση του «Βήματος» για το εάν η Vodafone θα λανσάρει υπηρεσίες Μ2Μ και για τους καταναλωτές, όπως το Connected Home που ήδη διατίθεται στην Αμερική, ο κ. Θεοδωρόπουλος απάντησε ότι ο συγκεκριμένος κλάδος ενδιαφέρει έντονα την εταιρία, όμως απέφυγε να προσδιορίσει το πότε θα ξεκινήσει η διάθεση τέτοιων υπηρεσιών στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό.
Ο κ. Θεοδωρόπουλος σημείωσε ότι η Zelitron καθημερινά υλοποιεί πολλές και διάφορες ολοκληρωμένες λύσεις και υπογράμμισε ότι σύντομα η εταιρία θα αναπτύξει καινούριες υπηρεσίες, καθώς η ύπαρξη τόσο της πλατφόρμας Μ2Μ όσο και της διασυνδεσιμότητας υπόσχεται μία διαρκή εξέλιξη του τομέα.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Vodafone Ελλάδος, κ. Γλαύκο Περσιάνη, το οικονομικό περιβάλλον απαιτεί από τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν πρωτοβουλίες που θα αυξήσουν την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα τους. «Η ανάκαμψη περνάει από την καινοτομία και τις επενδύσεις» είπε και σημείωσε ότι η εταιρία τα χρόνια της κρίσης έχει επενδύσει 1,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα.



