Τη μέσω…. Κίνας παράκαμψη των δυτικών κυρώσεων στη Μόσχα επιδιώκει η Total. Πρόκειται για μια επένδυση συνολικά 27 δισ. δολαρίων, όπως έγραφε την περασμένη Τρίτη η «Wall Street Journal». Στόχος του γαλλικού πετρελαϊκού ομίλου είναι να πετύχει τη χρηματοδότηση του «πρότζεκτ» με 15 δισ. δολάρια από κινεζικές τράπεζες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Total επιδιώκει η χρηματοδότηση να γίνει σε τοπικό νόμισμα και σε ευρώ. Σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα, η απόφαση της γαλλικής εταιρείας έρχεται εν μέσω ανησυχιών ότι οι κυρώσεις που επέβαλε η Δύση κατά της Ρωσίας εξαιτίας της στρατιωτικής επέμβασης της Μόσχας στην Ουκρανία και την προσάρτηση της Κριμαίας «θα περιέπλεκαν την υπόθεση υλοποίησης ενεργειακών έργων με δολάρια, με τα οποία χρηματοδοτούνται παραδοσιακά τα ενεργειακά προγράμματα».
Η αμερικανική εφημερίδα σημειώνει ότι το αρκτικό «πρότζεκτ» της Total, το οποίο έχει σχεδιαστεί και δρομολογηθεί εδώ και χρόνια, δεν προσκρούει αυτό καθαυτό στις κυρώσεις της Δύσης. Η ρωσική εταιρεία, ωστόσο, με την οποία συνεργάζεται η Total στο αρκτικό «πρότζεκτ» –όρος απαράβατος για κάθε ξένη εταιρεία που δραστηριοποιείται στη Ρωσία –περιλαμβάνεται στη «μαύρη λίστα» της Δύσης. Πρόκειται για την ΟΑΟ Novatek με την οποία η Total έχει συμπήξει κοινοπραξία υγροποιημένου φυσικού αερίου υπό την επωνυμία Yamal, που θα εκμεταλλευθεί τα κοιτάσματα στον αρκτικό κύκλο. Η γαλλική εταιρεία κατέχει μάλιστα μειοψηφικό μερίδιο στο κεφάλαιο της Novatek.
Το εντυπωσιακό στην υπόθεση χρηματοδότησης του «πρότζεκτ» Yamal με κινεζικά κεφάλαια έχει να κάνει με το… ύψος των κεφαλαίων αυτών. Εξαρχής η γαλλική εταιρεία σκόπευε να δανειστεί από κινεζικές τράπεζες. Αλλά αν εν τέλει αντλήσει από αυτές 15 δισ. δολάρια, όπως ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της Total Πατρίκ Πουγιανέ αποκάλυψε ότι επιδιώκει, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση στη Ρωσία με κινεζικά κεφάλαια. Μεγαλύτερη από το δάνειο των 12 δισ. που είχε λάβει το 2013 η Daimler –οι δύο από τις 34 τράπεζες που είχαν χρηματοδοτήσει τη γερμανική εταιρεία ήταν κινεζικές.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



