Στην «Αυτοκρατορία» ο Μαρμαρινός συναντά ξανά τον Βέλτσο

Θεωρώντας ότι ο Μχαήλ Μαρμαρινός είναι το καλύτερο «ταίρι» για τα κείμενα του Γιώργου Βέλτσου, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Βούρος τους κάλεσε να συνεργαστούν μόλις πήρε στα χέρια του την «Αυτοκρατορία».

Θεωρώντας ότι ο Μχαήλ Μαρμαρινός είναι το καλύτερο «ταίρι» για τα κείμενα του Γιώργου Βέλτσου, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Βούρος τους κάλεσε να συνεργαστούν μόλις πήρε στα χέρια του την «Αυτοκρατορία». Αλλωστε με αφορμή αυτή την παραγωγή ο Γιάννης Βούρος θύμισε, στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου που δόθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης, ότι πέρα από το κλασικό, το ΚΘΒΕ «έχει χρέος του να γίνει πυρήνας καλλιτεχνικής αναρχίας, έρευνας και πρωτοπορίας». Και πρόσθεσε: «Δεν βαδίζω στην πεπατημένη αλλά στο δρόμο του ρίσκου της έρευνας της πρωτοπορίας, της εναλλακτικής πρότασης έξω από τους σκοτεινούς τοίχους ενός δημόσιου φορέα, αλλά στο φως, στην κρίση, στην κριτική και στη συμμετοχή».

Από την πλευρά του ο συγγραφέας είπε ότι «»Η Αυτοκρατορία» δεν είναι παρά αυτό που ζούμε» και πρόσθεσε: «Τα κείμενά μου είναι ένα τεστ νοημοσύνης. Μπορεί κανείς να δοκιμάσει τη νοημοσύνη του, να δοκιμάσει δηλαδή όχι μόνο πόσο τα εννόησε αλλά και πόσο δημιουργικά μπορεί να τα παρανοήσει. Γιατί αυτό έχει σημασία. Σημασία έχει το μέτρο όχι της εννόησης ενός κειμένου αλλά της παρανόησης, εκεί δηλαδή που μπαίνει ο αναγνώστης ή ο θεατής στη δουλειά της έμπνευσης ως εάν εκείνη τη στιγμή ο συγγραφέας έπρεπε να αποσυρθεί».

Ο σκηνοθέτης της παράστασης δήλωσε ότι «Το κείμενο της «Αυτοκρατορίας» είναι μια πρόκληση γι’ αυτό που λέμε θέατρο ή θεατρική παράσταση ή θεατρική γλώσσα. Κάποια έργα σε υποχρεώνουν στην άρθρωση μιας γλώσσας που ακόμη δεν γνωρίζεις. Κι αυτό έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Αυτή η παράσταση έχει ένα εσωτερικό ρίσκο, αλλά το ρίσκο είναι ο ορισμός της τέχνης» συμπλήρωσε.

«Έγραψα την Αυτοκρατορία μέσα στο αδιέξοδο του χρόνου», λέει ο Βέλτσος. «Την είδα πρώτα μέσα στους χρόνους των ρημάτων, δηλαδή μέσα από την ακριβολόγο ιδιότητα της γραμματικής, που διατυπώνει στα ρήματα, στις εγκλίσεις τους και τις φωνές, όλη την παλλόμενη αγωνία ενός σώματος, όταν υποφέρει το τέλος του χρόνου, και, επειδή μιλά, γερνά αναζωογονούμενο.

Μη έχοντας δική μου γλώσσα άλλη παρά των μεγάλων δραματουργών, προβλέποντας το αδιέξοδο λόγω της γραφής των άλλων, αναγνωρίζοντας συγχρόνως στην ποίηση τη διαβατήρια συνθήκη προς το θέατρο, γνωρίζοντας επίσης, πως και η συνθήκη αυτή δεν είναι ικανή για να φανεί το θεατρικό έργο στη σκηνή, έγραψα την Αυτοκρατορία μέσα στον κυκεώνα του να γράφεις ό,τι δεν μπορείς να γράψεις και παρά ταύτα, να το επιτελείς.

Έδειξα ό,τι με συσκοτίζει και γι’ αυτό παρέδωσα την Αυτοκρατορία στον Μιχαήλ Μαρμαρινό. Ο Γιάννης Βούρος, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, τόλμησε να αναδεχθεί το τολμηρό εγχείρημα».

Kαι ο Μαρμαρινός πρόσθεσε: «Ο χρόνος στην «Αυτοκρατορία» είναι ένα διαρκές μυθικό παρελθόν, μια Παλαιά Διαθήκη συμπιεσμένη σε ένα παρόν σημερινό, σημαντικό, απόξενο, αδιαμφισβήτητο: αυτή η στιγμή μπροστά στα μάτια σας».
ΠΟΤΕ & ΠΟΥ

«Η Αυτοκρατορία» ( I Have your Data) του Γιώργου Βέλτσου
Σκηνοθεσία: Μιχαήλ Μαρμαρινός. Παίζουν: Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Ελένη Κιλινκαρίδου, Γιώργος Κολοβός, Κατερίνα Λούρα, Ηλέκτρα Νικολούζου, Χρήστος Νταρακτσής, Χρήστος Παπαδημητρίου, Μιχάλης Σιώνας, Φίλιππος Τσαουσέλης, Ανδρομάχη Φουντουλίδου, Ορέστης Χαλκιάς, Μαρίνα Χατζηιωάννου.
Στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στο Φουγιέ Κτιρίου Μ2
Εναρξη: Ιανουάριος 2015




Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk