Σε μια νέα, πιο αισιόδοξη φάση μπαίνει η Αθήνα, έχοντας επανέλθει στην ατζέντα των ταξιδιωτών που επισκέπτονται την Ελλάδα. Υστερα από έξι χρόνια πτώσης, από το 2007 ως και το 2012, εφέτος η πόλη αναμένεται να δεχθεί πάνω από 3,3 εκατ. τουρίστες, με 750.000 επιπλέον επισκέπτες από πέρυσι και μια καλύτερη προοπτική να διαγράφεται και για το 2015. Την ίδια ώρα μια σειρά από επενδύσεις και νέα πρότζεκτ είναι σε εξέλιξη. Η ανάπτυξη στον Αστέρα από την Jermyn Street Real Estate Fund IV LP και στο Ελληνικό από τη Lamda Development και το Global Investment Group, η δημιουργία της νέας Εθνικής Βιβλιοθήκης και της Λυρικής από το Ιδρυμα Νιάρχου, η ανακαίνιση της Εθνικής Πινακοθήκης, το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, το παραλιακό μέτωπο και η ανάπτυξη των μαρινών είναι μερικά από τα έργα που θα αλλάξουν την όψη και την καθημερινότητα της ελληνικής πρωτεύουσας τα επόμενα χρόνια.
Τους πρώτους έξι μήνες της χρονιάς το αεροδρόμιο της Αθήνας κατέγραψε 1.418.356 διεθνείς αφίξεις, 400.000 περισσότερες από το 2013, με την αύξηση να αγγίζει το 32,8%. Αυξημένη ήταν και η επιβατική κίνηση τηςAegeanκαι της Olympic Air, επιβεβαιώνοντας την ανάκαμψη του προορισμού, με την κίνηση εξωτερικού να ενισχύεται 22% τον Ιούνιο σε ετήσια βάση και 17% στο εξάμηνο, αποτέλεσμα και της ανάπτυξης του δικτύου της αεροπορικής εταιρείας με 17 νέους προορισμούς στην Αθήνα.
«Φαίνεται ότι υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει ένας άσχημος κύκλος και να ανοίξει ένας θετικός για την Αθήνα» εκτιμά ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, προσθέτοντας ότι «παρατηρούμε διαφορά στην τάση για την Αθήνα». Η πόλη πλέον «τραβά το ενδιαφέρον επενδυτών είτε μεγάλων είτε μικρών», ενώ «οπωσδήποτε τα πρότζεκτ σε εξέλιξη είναι πολύ θετικά για τον προορισμό συνολικά», αποτελώντας σημεία αναφοράς για την πόλη.
«Αύρα» και προβλήματα


Ο ίδιος σημειώνει όμως ότι η θετική «αύρα», η οποία αποτυπώνεται σε συγκεκριμένες «ζώνες» της πρωτεύουσας και κυρίως σε ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων, «δεν καθησυχάζει» το ξενοδοχειακό κοινό της πόλης. «Ακόμη είμαστε πολύ κάτω σε σχέση με το 2008» τονίζει ο κ. Βασιλικός, εξηγώντας ότι αυτή τη στιγμή η Αθήνα είναι υποτιμολογημένη και χαμηλότερα σε πληρότητα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με τη μέση τιμή δωματίου να κυμαίνεται στα 77 ευρώ. «Πρέπει να αυξήσουμε τις τιμές στην Αθήνα για να είναι βιώσιμη η λειτουργία των ξενοδοχείων» υποστηρίζει. Για τον ίδιο καθοριστικής σημασίας είναι η «επένδυση στη ζήτηση» με «στρατηγικές κινήσεις για την πόλη» και προτεραιότητες την κρουαζιέρα και το homeporting, για να είναι συγκρίσιμο με προορισμούς όπως η Βαρκελώνη και η Κωνσταντινούπολη, τα συνεδριακά κέντρα, τα οποία μπορούν να εδραιώσουν τον προορισμό και μια μακροχρόνια αντιμετώπιση του αεροδρομίου της Αθήνας, ώστε να γίνει ελκυστικό σε αεροπορικές εταιρείες.
Επίσης αναφέρεται στο «πείραμα με τα μουσεία», το οποίο «αποτελεί αίτημα 30 ετών». Το ίδιο «ισχύει και για τα εμπορικά καταστήματα», υπογραμμίζει, «αν θέλουμε η Αθήνα να αναπτυχθεί τουριστικά», μια και «ο επισκέπτης της Αθήνας αφήνει πιο πολλά λεφτά στην αγορά παρά στο ξενοδοχείο», ενώ η καταναλωτική δυνατότητα των Ελλήνων παραμένει αδύναμη.


ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
Κρουαζιέρες και συνέδρια φέρνουν νέους επισκέπτες
«Είμαστε σε ένα σημείο που η Αθήνα άρχισε να ξεπερνά τη φάση της κακής φήμης και τα ζητήματα της ασφάλειας και της ταλαιπωρίας, με αποτέλεσμα ο κόσμος να την παρακάμπτει για να πάει στα νησιά»
σημειώνει ο περιφερειακός διευθυντής της Starwood Ελλάδας και Κύπρου κ.Τιμ Ανανιάδης.
Ωθηση στην ελληνική πρωτεύουσα δίνουν επίσης οι κρουαζιέρες, «οι οποίες είναι αυξημένες εφέτος», ενώ «παρατηρείται θετική τάση και στα συνέδρια», με μεγαλύτερη ζήτηση για μεσαίου μεγέθους διοργανώσεις, που προγραμματίζονται 8-18 μήνες νωρίτερα και κλείνουν αυτή την εποχή για το 2015. «Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι να προσέξουμε τις υπηρεσίες που προσφέρουμε» υποστηρίζει ο κ. Ανανιάδης, εξηγώντας ότι «στην Αθήνα ο πελάτης μένει μία-δύο ημέρες και όχι περισσότερες όπως στα νησιά». «Είναι πολύ σημαντικό να έχει πρόσβαση στα αξιοθέατα που θέλει να δει ο πελάτης» τονίζει.
Αν και η «συγκρατημένη αισιοδοξία» αποτυπώνεται στη λειτουργία 36 νέων ξενοδοχείων στην Περιφέρεια Αττικής (Αττική, Αργοσαρωνικός και νησιά Λακωνικού Κόλπου), σε συνέχεια μιας εξαετίας κατά την οποία έκλεισαν 87 ξενοδοχεία, «είναι πολύ νωρίς για επιχειρηματικά ανοίγματα», σημειώνει ο κ. Ανανιάδης, εξηγώντας ότι «δεν είμαστε κοντά στα νούμερα του 2007 και του 2008». Εξάλλου οι καλοκαιρινές κρατήσεις της Αθήνας είναι της τελευταίας στιγμής, κάτι που δείχνει ότι «η ζήτηση είναι ακόμη εύθραυστη», σχολιάζει. Και επισημαίνει ότι οι ΗΠΑ αποτελούν μεγάλη αγορά, ενώ παρατηρείται «κίνηση από τη Μέση Ανατολή, την Κίνα και τις νέες για την Ελλάδα αγορές».
Μεταξύ των νέων εισόδων στην ξενοδοχειακή αγορά ήταν η επαναλειτουργία του King George στην πλατεία Συντάγματος τον Ιούνιο του 2013, υπό τη διαχείριση της Εταιρείας Ελληνικών Ξενοδοχείων Λάμψα ΑΕ και την ομπρέλα της αλυσίδας Luxury Collection της Starwood Hotels & Resorts.
Θετική εξέλιξη για την πολύπαθη περιοχή της Ομόνοιας και το ιστορικό κέντρο ήταν η λειτουργία του Pallas Athena του ομίλου Ν. Δασκαλαντωνάκη – Grecotel τον Ιανουάριο του 2014 στην πλατεία Κοτζιά. Το μπουτίκ ξενοδοχείο άνοιξε στη θέση του Baby Grand της Grecotel, το οποίο είχε κλείσει πριν από δύο χρόνια, με δυναμικότητα 63 δωμάτια και εστιατόριο δημιουργικής μεσογειακής κουζίνας.

ΤΒΕΧ Europe 2014
Ερχονται 1.000 ταξιδιωτικοί bloggers και δημοσιογράφοι

«Χρυσή ευκαιρία για την Αθήνα»
αποτελεί η πραγματοποίηση του ΤΒΕΧEurope2014 στις23-25Οκτωβρίου, στο ΜέγαροΔιεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, τονίζει ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, επισημαίνοντας παράλληλα ότι πρόκειται για μια «ιδιαίτερα απαιτητική διοργάνωση».«Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα μας φιλοξενήσει η Αθήνα τον Οκτώβριο» δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της New Media Expo και του TBEX κ. Ρικ Κάλβερτ, προσθέτοντας ότι «είναι πραγματικά ένας τρόπος η Αθήνα να μοιραστεί με όλον τον κόσμο αυτό που μπορεί να προσφέρει». Αυτή θα είναι «η μεγαλύτερή μας διοργάνωση στην Ευρώπη» τονίζει, καθώς «αναμένουμε ότι θα συμμετέχουν πάνω από 1.000 ταξιδιωτικοί bloggers, παραγωγοί περιεχομένου νέων Μέσων, παραδοσιακοί ταξιδιωτικοί δημοσιογράφοι και παράγοντες και επαγγελματίες της τουριστικής αγοράς», οι οποίοι θα παράγουν περιεχόμενο στα blogs τους και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, δημιουργώντας «εκατοντάδες εκατομμύρια προβολές κοινωνικών δικτύων για την Αθήνα και την Ελλάδα», εξηγεί. Ηδη η συμμετοχή για την Αθήνα είναι αυξημένη κατά 147% σε σχέση με την περυσινή διοργάνωση στο Δουβλίνο, με 450 συνέδρους, από 53 χώρες. Το εφετινό TBEX πραγματοποιείται από τον Δήμο Αθηναίων, την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του δήμου (ΕΑΤΑ), το Athens Convention & Visitors Bureau (ACVB), με τη στήριξη του υπουργείου Τουρισμού και συνδιοργανωτή τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ). Στο πλαίσιο αυτό έχουν ετοιμαστεί περίπου 70 ειδικά πακέτα περιηγήσεων και ταξιδιών εξοικείωσης, προκειμένου οι δημοσιογράφοι και bloggers να επισκεφθούν περιοχές της μητροπολιτικής Αθήνας και της επικράτειας για να μοιραστούν την εμπειρία τους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ