Πολύ σπάνια σε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων όπως το Focus ST το ζητούμενο δεν είναι η αύξηση της ισχύος από τη μια γενιά στην άλλη αλλά η δημιουργία ενός νέου –«πράσινου» –προφίλ.
Στη νέα γενιά του κορυφαίου –τουλάχιστον ως την έλευση του νέου RS το 2016 –Focus τη διαφορά δεν κάνουν μόνο οι αισθητικές διαφοροποιήσεις, με τα στενότερα φωτιστικά σώματα, τους ανανεωμένους προφυλακτήρες, την εξαγωνική γρίλια και τα νέα χρώματα, αλλά οι πινελιές των μηχανικών της Ford σε όλα τα επίπεδα.
Ο τεχνολογίας EcoBoost βενζινοκινητήρας 2,0 λίτρων με υπερσυμπιεστή αποδίδει ξανά 250 ίππους επιταχύνοντας το Focus ST από στάση σε 6,5», ωστόσο με την προσθήκη για πρώτη φορά στην ιστορία της συγκεκριμένης έκδοσης συστήματος Auto Start/Stop οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν στα 158 γραμμ./χλμ. και η κατανάλωση καυσίμου στα 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Μία ακόμη πρωτιά για αυτό το Focus ST συνιστά η χρήση του πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDCi απόδοσης 185 ίππων, που μπορεί να επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση σε 8,1» με κατανάλωση 4,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 114 γραμμ./χλμ.
Ωστόσο σε εκδόσεις σαν αυτήν τα τελευταία στοιχεία ελάχιστη σημασία –πρέπει να –έχουν. Αυτό που –πρέπει να –μετρά και κάνει τους δημιουργούς του να ξεχωρίζουν είναι η κορυφαία αίσθηση στον δρόμο, η οποία, σύμφωνα με τους μηχανικούς, εξασφαλίζεται μεταξύ άλλων από το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας τριών σταδίων και την επαναρρύθμιση του Torque Vectoring Control, που βελτιστοποιεί την κατανομή ροπής σε κάθε τροχό μεγιστοποιώντας την πρόσφυση στις στροφές και την ευελιξία του αμαξώματος.
Τη διαφορά εδώ θα κάνει σίγουρα η λεπτομέρεια, διότι ο ανταγωνισμός των αντίστοιχων Golf και Astra μόνο αμελητέος δεν θεωρείται. Επίσης σε κάποιους ίσως φανεί παράδοξη η επιλογή αποκλειστικά μηχανικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων σε μια εποχή που τα αυτόματα γίνονται ολοένα και καλύτερα ακόμη και σε ισχυρότερα αυτοκίνητα από αυτό. Η απορία θα λυθεί όταν το οδηγήσουμε και σίγουρα προτού ξεκινήσουν οι πωλήσεις του το ερχόμενο φθινόπωρο.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ