Το γεγονός ότι μια εταιρεία σαν την Audi επενδύει στην κατασκευή εργοστασιακών μοντέλων διπλού καυσίμου –φυσικού αερίου (CNG) και βενζίνης –όπως το A3 Sportback g-tron λέει πολλά για το πόσο πιστεύει στην επιτυχία του.
Η τελευταία δεν εξαρτάται μόνο από την επίτευξη των όποιων εμπορικών στόχων έχουν τεθεί αλλά κυρίως από την τεχνολογική επάρκεια του συνόλου, η οποία μετά τη σύντομη εμπειρία μου πίσω από το τιμόνι αυτού του Α3 αποδείχθηκε ανέλπιστα ευχάριστη, αν σκεφθεί κανείς ότι θα το επιλέξεις κυρίως για το χαμηλό κόστος χρήσης που εξασφαλίζει.
Η ουσία βρίσκεται στον CNG βενζινοκινητήρα 1.4 TFSI των 1.390 κ.εκ. που αποδίδει 110 ίππους –όσους και η έκδοση diesel 1.6 TDI –και 200 Nm ροπής διαθέσιμης από τις 1.500-3.500 σ.α.λ.
Πέρα από τη δεξαμενή βενζίνης 50 λίτρων, υπάρχουν δύο δοχεία υψηλής πίεσης χωρητικότητας 7,2 κιλών το καθένα –το φυσικό αέριο αναφέρεται πάντοτε σε κιλά –που βρίσκονται στον χώρο του εφεδρικού τροχού, με αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να φτάνει τα 380 λίτρα.
Το μηχανικό σύνολο συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων είτε με το αυτόματο S-tronic. Οι τιμές πώλησης των δύο εκδόσεων, με το όφελος απόσυρσης, διαμορφώνονται στα 26.040 και 28.440 ευρώ αντίστοιχα, ωστόσο εκλύοντας 88-92 γραμμ. CO2/χλμ. και καταναλώνοντας 3,2-3,3 κιλά CNG/100 χλμ. απαλλάσσεσαι από τα τέλη κυκλοφορίας και πληρώνεις περίπου 3 ευρώ για κάθε 100 χλμ., αφού το CNG κοστίζει στην Ελλάδα 0,95-0,99 λεπτά/κιλό.
Με επιτάχυνση από στάση σε 10,8» και μέγιστη ταχύτητα 197 χλμ./ώρα, αυτό που θα αντιληφθείς οδηγώντας το A3 g-tron είναι ότι το μοτέρ «ξυπνά» για τα καλά λίγο πριν από τις 2.500 σ.α.λ., ότι το τιμόνι του παραμένει τόσο ακριβές όσο και στα συμβατικά Α3, αλλά και ότι το επιπλέον βάρος των σχεδόν 60 κιλών δεν διαφοροποιεί τον έλεγχο του αμαξώματος στον δρόμο.
Με αυτονομία 400 χλμ. για το CNG και 900 χλμ. για τη βενζίνη, το μόνο ερωτηματικό που προκύπτει αφορά τα περιορισμένα σημεία ανεφοδιασμού φυσικού αερίου, αλλά η δημιουργία πανελλαδικού δικτύου είναι απλώς θέμα χρόνου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ