Την υιοθέτηση μέτρων προστασίας της μικρομεσαίας επιχείρησης ζήτησαν ο Πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Βασίλης Κορκίδης και ο Γενικός Γραμματέας της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας από τον νέο υφυπουργό Ανάπτυξης Γεράσιμο Γιακουμάτο σε συνάντηση που είχαν χθες Δευτέρα.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, οι εκπρόσωποι της ΕΣΕΕ συναντήθηκαν έθεσαν στον κ. Γιακουμάτο κρίσιμα ζητήματα για την επιβίωση της εμπορικής επιχειρηματικότητας και ζήτησαν συνεργασία για το μέλλον της μικρομεσαίας ελληνικής επιχείρησης.

Οι προτάσεις της ΕΣΕΕ κινήθηκαν προς την κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των αναγκών και της προστασίας της μικρομεσαίας επιχείρησης, ενώ τέθηκε το θέμα της θεσμοθέτησης της εντός κρίσης μικρομεσαίας επιχείρησης, με βάση τα κριτήρια της μείωσης του τζίρου, τον τραπεζικό δανεισμό και το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών της.

Η ΕΣΕΕ ζήτησε να καθιερωθεί μια μόνιμη και διαρκής ρύθμιση μεγάλου αριθμού δόσεων για την εντός κρίσης μικρομεσαία επιχείρηση, γεγονός που θα δίνει τη δυνατότητα της αυτόματης ένταξης σε όλες τις υπάρχουσες φορολογικές, ασφαλιστικές και κατά περίπτωση δανειακές ρυθμίσεις με την ταυτόχρονη χορήγηση ενημεροτήτων και την αποφυγή μέτρων κατάσχεσης και ποινικών διώξεων.

Στη συνάντηση εξετάσθηκε και το θέμα των Κυριακών. Συγκεκριμένα, συζητήθηκε το θέμα της έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης, που θα καθορίσει πιλοτικά τις 3 τουριστικές περιοχές, ενώ έγινε σαφές ότι στην υπουργική απόφαση δεν θα συμπεριλαμβάνονται το κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης ή άλλο μεγάλο αστικό κέντρο.

Ο κ. Γιακουμάτος διαβεβαίωσε την ΕΣΕΕ ότι οι τρεις πιλοτικές περιοχές θα είναι αμιγώς τουριστικές και νησιωτικές, ενώ μέχρι την 7η Ιουλίου, θα προηγηθεί διάλογος τόσο με τους τοπικούς Εμπορικούς Συλλόγους, όσο και με την ΕΣΕΕ.

Τέλος, η Συνομοσπονδία παρέδωσε στον κ. υφυπουργό αναλυτικό υπόμνημα με όλα τα ζητήματα στήριξης της μικρομεσαίας επιχείρησης, όπως η χρηματοδότηση μέσω του νέου ΕΣΠΑ, τα προβλήματα ρευστότητας, η αλλαγή των όρων φερεγγυότητας των επιχειρήσεων και του Τειρεσία, το υπαίθριο εμπόριο, το παρεμπόριο και τα προϊόντα απομίμησης, ο νέος κώδικας δεοντολογίας για τις εκπτώσεις – προσφορές και προωθητικές ενέργειες, κ.α..