Τριάντα τέσσερις θεατρικές παραστάσεις περιλαμβάνει το εφετινό Φεστιβάλ.
***
Πλάι στις οκτώ της Επιδαύρου, μεγάλης και μικρής (7 + 1), θα παιχθούν άλλες 26, από ελληνικά και ξένα σχήματα. Μοιράζονται μέσα στο τρίμηνο, σχεδόν, που ξεκινά την 1η Ιουνίου και ολοκληρώνεται με την αυλαία στο αργολικό θέατρο…
***
Ολοι ή σχεδόν όλοι θα είναι εκεί. Με τις αίθουσες της Πειραιώς 260 να έχουν τη μερίδα του λέοντος, ως το Ηρώδειο και το αρχαίο θέατρο του Πολυκλείτου, ηθοποιοί και σκηνοθέτες έχουν εφέτος την τιμητική τους.
***
Μεταξύ πολλών άλλων, ξεχωρίζουν οι σκηνικές μεταφορές δύο λογοτεχνικών έργων –Ροΐδης και Καραγάτσης.
***
Ο Δημήτρης Μαυρίκιος επιστρέφει με την «Πάπισσα Ιωάννα» του Εμμανουήλ Ροΐδη.
***
Ο εμπνευσμένος σκηνοθέτης, που έχει αναλάβει και την επιλογή του κειμένου, εστιάζει το ενδιαφέρον του στη σχέση του Ροΐδη (Αλέξανδρος Βάρθης) με τη μητέρα του Κορνηλία Ροΐδη (Ράνια Οικονομίδου) και την Ιωάννα του (Γιούλικα Σκαφιδά).
***
Τη «Μεγάλη Χίμαιρα» του Μ.Καραγάτση θα μεταφέρει στη σκηνή ο Δημήτρης Τάρλοου, επιλέγοντας αυτό το συγκεκριμένο μυθιστόρημα από την πλούσια εργογραφία του παππού του.
***
Με την Αλεξάνδρα Αϊδίνη (αντί της Σοφίας Χιλλ) στον ρόλο της Γαλλίδας Μαρίνας και τους Νίκο Ψαρρά, Ομηρο Πουλάκη και Σοφία Σεϊρλή, η παράσταση βασίζεται στη διασκευή του Στρατή Πασχάλη.
***
Και μια επανάληψη με σημασία…
***
«Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα;».
***
Το έργο των Μαρκ Χάντον και Σάιμον Στίβενς θα επιστρέψει στο Αγγέλων Βήμα στις αρχές του προσεχούς Οκτωβρίου.
***
Μια ενδιαφέρουσα παράσταση, γεμάτη ουσία και συναίσθημα, που υπογράφει ο Τάκης Τζαμαργιάς.
***
Ξεχωρίζει ο Μάνος Καρατζογιάννης.
***
Αλήθεια, πόσο μοιάζει η Βουλή με το θέατρο…
***
Τόσες και τόσες επιθεωρήσεις είχαν γραφτεί την παλιά καλή εποχή με αυτό το θέμα.
***
Αλλά τώρα που το είδος δεν ευδοκιμεί, αρκεί μια πανοραμική άποψη του εσωτερικού της Βουλής με τα έδρανά της για να καταλάβει κανείς τις ομοιότητες αλλά και τις διαφορές με το κοίλο του θεάτρου…
***
Καλές και κακές παραστάσεις βλέπουμε και στη μία και στην άλλη.
***
Και όλες έχουν τη σημασία τους.
***
Το πρόβλημα ξεκινά όταν κάποιοι τα μπλέκουν: είτε προσφέροντας το ταλέντο και την ερμηνεία τους βορά στους υποψηφίους είτε λειτουργώντας εναντίον τους.
***
Ο καλλιτέχνης δεν χρειάζεται να προσδιορίζεται μέσω τρίτων. Προσδιορίζεται μέσα από τον εαυτό του, τη δουλειά του. Φυσικά και έχει τις απόψεις και τις θέσεις του. Αλλά τι ανάγκη έχει να «συμμετέχει φιλικώς» στην προεκλογική καμπάνια ενός υποψηφίου;
***
Η τέχνη δεν έχει όρια –οι πολιτικοί όμως συνήθως έχουν…
***
Καλή ψήφο!

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ